دستگیری 7 کلاهبردار چند میلیون دلاری بیت کوین!Reviewed by ثریا نیل درار on Apr 12Rating: 5.0
چاپ این مطلب
هفت کلاهبرداری که اقدام به سرقت حدود ۲ میلیون دلار بیت کوین کرده بودند، دستگیر شدند.

بنابر گزارش پلیس متروپل ژاپن؛ روز گذشته ۷ نفر که حدودا بین ۲۰ الی ۲۹ سال سن داشتند به جرم کلاهبرداری از مدیران یک شرکت دستگیر شدند. این هفت نفر با فریب مدیریت یک شرکت موفق به سرقت ۱۹۰میلیون ین (معادل حدود ۲ میلیون دلار) بیت کوین شده بودند.

بنابر گفته یکی از افسران ارشد پلیس متروپل در ژاپن، این کلاهبرداری در ماه جولای سال گذشته میلادی اتفاق افتاده است. بر اساس گزارش های موجود، کنتا آزوما از کیتا-کوبه به همراه ۶ نفر دیگر به مدیر تقریبا ۴۰ ساله یک شرکت، معامله ی بیت کوین با قیمت بالاتر از صرافی را پیشنهاد کرده بود. این باند هفت نفره به آن شرکت پیشنهاد خرید بیت کوین‌ها با ارزش آن زمان ۱,۷۷۸,۴۰۰ میلیون دلار را به قیمت ۱,۸۷۲,۰۰۰ میلیون دلار را ارائه کرده بودند.

پس از آنکه بیت کوین ها به یک حساب معین ارسال شد، متهمان زیر قول خود زدند، و از پرداخت مبلغ توافقی به فرد مورد نظر سر باز زدند. آن ها به دروغ به او گفتند که بیت کوین ها به حساب آنها نرسیده است!

به گفته پلیس، هر هفت نفر این اتهامات را انکار کرده اند.

دستگیری 7 کلاهبردار چند میلیون دلاری بیت کوین!

بر اساس گزارشی که از پلیس منتشر شد، کنتا آزومای بیست و چهار ساله و سایر مضنونین با نماینده مدیر آن شرکت در لابی یک هتل در توکیو ملاقات داشته اند و به او یک چمدان پر از بسته‌های ۱۰,۰۰۰ ینی نشان دادند و گفتند در آن چمدان حدود ۲ میلیون دلار پول هست.

سپس مدیر شرکت مذکور با تایید نماینده خود، به حساب معامله گرها بیت کوین های توافق شده را ارسال می کند. پلیس از صحبت های او نقل قول کرده است:

من با انجام این معامله موافقت کردم، زیرا نمی خواستم مبلغی را به عنوان حق کمیسیون (به صرافی) پرداخت کنم.

به اعتقاد پلیس، اکثر اسکناس هایی که متهمان در یک چمدان همراه خود به لابی هتل مذکور برده بودند، تقلبی بوده است.

آدرس کیف پولی که مضنونین برای انجام این کار در نظر گرفته بودند، متعلق به یک فروشنده ارزهای دیجیتال در یوکوهاما بود. به گفته پلیس، بیت کوین های ارسال شده پس از انجام انتقال به پول نقد تبدیل شده بودند.

منبع: the-japan-news

دیدگاه تان را بنویسید