چه زمانی دوباره بیت کوین رشد می‌کند؟

آیا در چند ماه گذشته اقدام به خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتالی دیگری کرده‌اید؟ اگر جوابتان بله باشد پس حتماً این سؤال را نیز از خود پرسیده‌اید که «چه زمانی قیمتش بالا خواهد رفت؟» یا به‌عبارت‌دیگر «چه زمانی بیت کوین به‌روزهای خوب خود بازمی‌گردد؟». در ادامه با ارز دیجیتال همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

آیا در چند ماه گذشته اقدام به خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتالی دیگری کرده‌اید؟ اگر جوابتان بله باشد پس حتماً این سؤال را نیز از خود پرسیده‌اید که «چه زمانی قیمتش بالا خواهد رفت؟» یا به‌عبارت‌دیگر «چه زمانی بیت کوین به‌روزهای خوب خود بازمی‌گردد؟». در ادامه با ارز دیجیتال همراه باشید.

ابتدا دوست دارم تا دورنمایی کلی از وضعیت فعلی به شما بدهم. صد البته به اشتراک گذاشتن چنین نظرات و عقایدی نمی‌تواند تنها منبع شما برای سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتو باشد. حال اگر دوست دارید بدانید که چرا اخیراً بیت کوین در سراشیبی سقوط قرارگرفته و چه سرنوشتی در سال ۲۰۱۸ در انتظار آن است، پس جای درستی آمده‌اید.

اتفاقاتی که در شش ماه گذشته رخ داده است:

۱- بسیاری از کشورهای دنیا به‌نوعی فعالیت ارزهای دیجیتالی داخل مرزهای خود را تهدید کرده‌اند یا به دنبال وضع قوانین سخت‌گیرانه برای آن بوده‌اند. چین، کره جنوبی، ایالات‌متحده آمریکا و هند، همه و همه ازجمله این کشورها بوده‌اند.

۲- طبق قوانین مالیاتی جدید در ایالات‌متحده ازاین‌پس ارزهای دیجیتالی یک دارایی به‌حساب می‌آیند و تمام تراکنش‌های آن، از هر نوعی شامل موارد اخذ مالیات می‌شوند.

۳- تمامی شبکه‌های مبتنی بر «ویزا» و «مسترکارت»، از اعطای کارت‌های اعتباری بر پایه ارزهای دیجیتالی خودداری می‌کنند.

۴- بسیاری دیگر از کشورهای قدرتمند در حال وضع قوانین بسیار سخت‌گیرانه و اعمال آئین‌نامه‌های سنگین بر حوزه ارزهای دیجیتالی‌اند.

۵- این کشورها قوانین خود را بر پایه سیاست‌های «شناخت مشتری» (KYC) پیاده می‌کنند و از صرافی‌ها می‌خواهند که به آنها پایبند باشند.

هرکدام از این مؤلفه‌ها باعث می‌شوند تا گردش پول در سیستم‌های مالی سنتی (فیات) و بازار ارزهای دیجیتالی کمتر شود. نکته‌ای که می‌توان از آن به‌عنوان اصل اساسی تمامی صحبت‌های گفته‌شده، یادکرد.

محدود کردن دسترسی با فیات

ارزهای دیجتالی به‌صورت مستقیم با توانایی یک پول به‌منظور جریان پیدا کردن آزاد میان یک بازار اقتصادی موجود و یک بازار ارزدیجیتالی، در تعامل است. همین مسئله باعث شده تا این ارزها بتوانند در دنیای امروز رشد کنند.

و حالا این کانال‌های مرتبط با ارزهای دیجیتالی که برای جریان آزاد انتقال پول استفاده می‌شوند، با محدودیت‌های جدی مواجه‌اند.

انتقال پول به سمت ارزهای دیجیتالی بسیار سخت است. بسیاری از ICOها خرید توکن‌های خود توسط شهروندان آمریکایی را ممنوع کرده‌اند و از بسیاری از صرافی‌های کشورهای مختلف خواسته‌شده تا طبق سیاست‌های شناخت مشتری پیش روند و خود را هر چه بیشتر با این سیاست مطابقت دهند.

خارج کردن پول از حوزه ارزهای دیجیتالی سخت‌تر شده است. مسترکارت و ویزا، به‌وسیله شبکه‌های قدرتمند خود، کارت‌های اعتباری مبتنی بر ارزهای دیجیتالی را ایجاد کردند که باعث می‌شد تا سرمایه‌گذاران به راحتی بتوانند ارزهای خود را خرج کنند. اما دیگر چنین قابلیت در اختیار سرمایه‌گذاران قرار ندارد.

تجارت ارزهای دیجیتالی سخت‌تر شده است. ایالات‌متحده به‌عنوان اولین کشور در دنیا، سرمایه‌گذاران این ارزهای دیجیتالی را ملزم کرد تا مالیات بپردازند. این کار پس‌ازآن صورت گرفت که آمریکا، ارزهای دیجیتالی را به‌عنوان یک دارایی به رسمیت شناخت. به دنبال این تصمیم تجارت ارزهای دیجیتالی در ایالات‌متحده به‌شدت کاهش یافت.

با افزایش شک و تردیدها حول محور «تتر»، بسیاری از سرمایه‌گذاران حالا، دو انتخاب را پیش روی خودشان می‌بینند. اول اینکه با همین تردیدها به سرمایه‌گذاری خود پایبند باشند و تسلیم فشارهای دولت آمریکا نشوند یا خیلی ساده از بازار خارج شوند. خیل عظیمی از سرمایه‌گذاران راه خروج را انتخاب می‌کنند.

[چه زمانی دوباره بیت کوین رشد می‌کند؟]

 

 

پس بیت کوین چه زمانی دوباره رشد خواهد کرد؟

اگر بخواهیم در مورد بلندمدت حرف بزنیم، باید بگوییم که بیت کوین در حال حاضر طبق اصل رشد ذاتی خود در حال حرکت روبه‌جلوست، چراکه آگاهی‌ها در رابطه با ارزهای دیجیتالی در حال افزایش است. صد البته از نقش رسانه‌ها در سال ۲۰۱۶ در سرعت بخشیدن به این رشد نمی‌توان چشم پوشید. بااین‌حال رشد ذاتی بیت کوین نمی‌تواند خیلی سریع این ارز را به‌جایی برساند که تا چند ماه گذشته قرار داشت.

اگر بیت کوین بخواهد به همان دوران بازگردد، ابتدا باید عواملی که باعث شد تا در ماه نوامبر و دسامبر سال گذشته این ارز با سقوط مواجه شود را اصلاح نماید. اما خبر خوب؛ مکانیزم‌هایی اتخاذشده تا بتوان بیت کوین را هر چه سریع‌تر به دوران اوج خود بازگرداند. این کار نیز از طریق ICOها انجام خواهد کرد.

چه چیزی در آینده انتظار ما را می‌کشد؟

ICOهای بسیار موثری به‌منظور افزایش بهره‌وری بیت کوین و بازارهای اقتصاد دیجیتالی درحال‌توسعه هستند که تعامل میان این بازار و بازارهای اقتصادی فعلی را بیشتر می‌کند.

ارزهای دیجیتالی با پشتوانه دارایی‌ها: با به اجرا درآمدن این فاز جدید از ارزهای دیجیتالی میلیون‌ها دلار از دارایی‌های واقعی به بازار کریپتو وارد می‌شود.

صرافی‌ها غیرمتمرکز: از آنجایی که چنین صرافی‌هایی وجود فیزیکی ندارند، پس تحت هیچ حوزه قضایی‌ای نیز قرار نمی‌گیرند.

شبکه‌های یک‌پارچه: با افزایش نفوذ ATMهای بیت کوین و ICOهای جدید که شبکه‌های همتا به همتا جدیدی را به‌عنوان صرافی در اختیار کاربران قرار می‌دهند، فرصت‌های بیشتری را برای پذیرش این ارزها، مهیا می‌کنند.

نتیجه‌گیری

در سال ۲۰۱۸ بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی در مقیاس وسیع به عموم معرفی می‌شوند. با در نظر گرفتن تمام شرایط و ابعاد مختلف این سال، به نظر می‌رسد که سال ۲۰۱۸، سال چندان بدی برای بیت کوین نباشد.  با همه اینها، قانون‌گذاری در این حوزه از سوی دولت‌های مختلف باعث شده تا سرمایه‌گذاری و خروج سرمایه‌ها از ارزهای دیجیتالی مشکل‌تر گردد و درنتیجه بازار دچار تلاطم‌های بسیاری شده.

قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتالی در بلندمدت درگرو ICOهایی است که در آینده‌ای نه چندان دور وارد عرصه می‌شوند. بالا رفتن ارزش بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتالی زمانی قابل پیش‌بینی می‌شوند که پروژه‌های جدید متولد شوند؛ این زمان چیزی در میانه سال جاری میلادی خواهد بود. برای اینکه ببینیم چه چیزهایی در آینده انتظار این بازار را می‌کشند باید تا اواسط و حتی اواخر سال جاری میلادی صبر کرد تا شاید بتوان آینده‌ای روشن را برای امسال ارزهای دیجیتال متصور شد.

 

 

منبع: medium

دیدگاه تان را بنویسید