آموزش و بررسی تخصصی نرم افزار استخراج ماینرگیت

استخراج ارزهای دیجیتال کمی پیچیده به نظر می‌رسد. برای استخراج به صرفه تمام ارزهای دیجیتال معتبر بازار نیاز به دستگاه‌های مخصوص یا چندین کارت گرافیک قدرتمند است.

لینک کوتاه کپی شد

پس از جمع آوری یک سیستم مخصوص استخراج باید با نصب نرم افزارهای مخصوص، دستگاهتان را به یک استخر استخراج وصل کنید تا کار ماینینگ آغاز شود.

از آن جایی که استخراج یک بلاک برای یک ماینر معمولی به تنهایی امکان پذیر نیست، استخر استخراج یک فضای مجازی است که ماینرها به آن متصل می‌شوند و در استخراج یک بلاک همکاری می‌کنند. در پایان هر کدام از ماینرها نسبت به قدرت هش سیستم خود از استخراج بلاک‌ها سود می‌برند.

با توجه به اینکه اکثر نرم افزارهای استخراج در فضای CMD فعال می‌شوند،، اتصال به بیشتر استخرهای استخراج برای تازه کارهای این کار یک چالش بزرگ است.

با این حال، برخی از استخرهای استخراج با هدف ایجاد بستر آسان برای کاربران معمولی روی کار آمده‌اند که معروف‌ترین آن‌ها ماینرگیت (MinerGate) است.

ماینرگیت MinerGate چیست؟

ماینر گیت یک استخر استخراج آزاد است که ماینرها می‌توانند به صورت خیلی راحت به استخراج ارزهای دیجیتال بزرگ بازار بپردازند. با رابط کاربری که تیم توسعه دهنده در اختیار کاربران قرار داده‌اند، پیچیدگی‌های استخراج تا حد زیادی برای تازه کاران برطرف می‌شود. در این استخر امکان استخراج بیت کوین، اتریوم، مونرو، لایت کوین و چند ارز دیجیتال دیگر فراهم شده است.

با نصب نرم افزار مخصوص ماینرگیت می‌توانید با فقط چند کلیک استخراج ارزهای دیجیتال را شروع کنید. استفاده از نرم افزار بسیار آسان است اما برای استخراج به صرفه شما نیاز به جمع آوری یک ریگ استخراج متشکل از چند کارت گرافیک قدرتمند دارید.

در بین بسیاری از کاربران این‌گونه شایع شده است که با استفاده از این نرم افزار می‌توانید با هر سیستمی استخراج به صرفه داشته باشید.

اما در حقیقت برای استخراج به صرفه شما ابتدا باید یک سیستم قدرتمند تهیه کنید و سپس با نصب ماینرگیت از استخراج آسان لذت ببرید.

امکان استخراج با کامپیوترهای متوسط و لپ تاپ با این نرم افزار وجود دارد اما به هیچ وجه به صرفه نیست و سخت افزارهایشان در برابر استخراج آسیب پذیر هستند.

در ماینرگیت شما می‌تواند از استخراج آسان با دو نوع سخت افزار، پردازنده مرکزی (CPU) و پردازنده گرافیکی (GPU) لذت ببرید.

آموزش استفاده از ماینرگیت

مرحله یک : اولین کار، ایجاد یک حساب کاربری در وب‌سایت www.minergate.com خواهد بود. ماینرگیت، برای افرادی که هنوز کیف پولی برای خود ایجاد نکرده‌اند، کیف پول مخصوص به خود را دارد. به یاد داشته باشید که هیچ جایی بهتر از کیف پول مخصوص به خودتان، برای در امان ماندن سرمایه‌تان وجود ندارد.

مرحله دو : در اینجا باید، نرم‌افزار «ماینرگیت» را دانلود کنید. وب‌سایت قادر به تشخیص نوع سیستم عامل شما خواهد بود و نسخه مربوط را برای دانلود به شما می‌دهد.

مرحله سه : پس از نصب برنامه، گزینه استخراج هوشمند توسط برنامه به شما پیشنهاد می‌شود. با انتخاب این گزینه، ماینرگیت، با توجه به تجهیزات، سخت‌افزار، قیمت بازار و سخت استخراج، بهترین ارز ممکن را برای شما انتخاب خواهد کرد. برای بیشتر سیستم‌ها این ارز مونرو خواهد بود، از همین رو بر روی گزینه Start smart mining (شروع استخراج هوشمند) کلیک کنید.

بسته به تعداد هسته‌های کارت گرافیک و CPU، نرم‌افزار این امکان را با شما می‌دهد که تعداد هسته‌های به‌کار گرفته‌شده را انتخاب کنید. درصورتی‌ که استخراج هوشمند ارز دیگری را به شما پیشنهاد کرد می‌توانید آن را به‌صورت دستی به ارز دلخواه تغییر دهید.

ساده بود؟ ماینرگیت نیز به خاطر این ویژگی به خود می‌بالد.

ارزهای دیجیتال و کارمزدهای ماینرگیت

در حال حاضر در ماینرگیت امکان استخراج ۱۲ ارز دیجیتال وجود دارد. توجه داشته باشید که Dashcoin با Dash کاملاً متفاوت است.

نسبت به سایر استخرهای استخراج، کارمزدهای این استخر از متوسط کمی بالاتر است. در حال حاضر کارمزدهای این نرم افزار چیزی بین ۱ تا ۱٫۵ درصد از دارایی‌های استخراج شده است.

بیشتر استخراجی که با این نرم افزار صورت می‌گیرد مختص به ارز دیجیتال مونرو است. با توجه به این که استخراج به صرفه بیت کوین و لایت کوین با دستگاه‌های Asic صورت می‌گیرد، استخراج این دو با کارت‌های گرافیک یا پردازنده خیلی مورد توجه قرار نگرفته است.

اعتماد در نرم افزار ماینرگیت

با وجود محبوبیت فراوان این استخر استخراج، شکایت‌های زیادی به این نرم افزار وارد شده است به نوعی که حتی گروهی برچسب کلاهبرداری به این استخر استخراج می‌زنند.

مشکلات بسیاری در مورد کیف پول داخلی این استخر و دریافت مبالغ استخراج گزارش شده است. برخی هم مدعی هستند که این نرم افزار هش دزدی می‌کند و هش نمایش داده شده در سایر نرم افزارها از ماینرگیت بالاتر است.

با این وجود هنوز مدرک معتبری دال بر این ادعاها وجود ندارد. از کاربران عزیزی که تجربه ماین حرفه‌ای با این نرم افزار را دارند تقاضا داریم که در زیر این پست نظراتشان را برای کاربران دیگر به اشتراک بگذارند.

دیدگاه تان را بنویسید