اگر بیت کوین یک کشور بود در چه سطحی قرار داشت؟Reviewed by محمد آذرنیوار on Mar 16Rating: 5.0
چاپ این مطلب
بنیاد CoinList از بزرگترین منابع تحلیل پول مجازی در جهان است و این روزها که ارز دیجیتال بیت‌ کوین بیش از هر زمان دیگر مورد توجه کاربران قرار گرفته است، این مرکز ارزش واحد پولی مذکور را تحلیل کرده است.

مرکز تحقیقاتی یاد شده با توجه به آمار جمعیت‌شناسی کشورهای مختلف و اطلاعات موجود، گزارش جالبی از آمار بیت کوین ارائه داده است. این گزارش را با اندکی تغییر برای شما عزیزان تهیه نمودیم.

اقتصاد بیت کوین

در زمان نگارش این مقاله ارزش کل بیت کوین در بازار جهانی حدود ۱۴۰ میلیارد دلار است. از این روز اگر پادشاه ارزهای دیجیتال یک کشور بود، ۵۸ امین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می‌رفت.

اگر بیت کوین یک کشور بود در چه سطحی قرار داشت؟

تولید ناخالص داخلی کشور قزاقستان حدود ۱۳۰ میلیارد دلار است با این توضیح، اقتصاد بیت کوین در بالای اقتصاد قزاقستان قرار می‌گیرد.

مصرف انرژی بیت کوین

انرژی مصرفی یک سال بیت‌ کوین به طور میانگین ۳۴٫۸۶ ترابایت/ ساعت است. از این رو بیت کوین بین کشورهای جهان در رده شصتم مصرف انرژی قرار خواهد گرفت.

اگر بیت کوین یک کشور بود در چه سطحی قرار داشت؟

مصرف برق یکسال کشور بلغارستان حدود ۳۴٫۹ تراوات-ساعت است و شبکه بیت‌ کوین به تنهایی از کشور بلغارستان پرمصرف‌تر است.

جمعیت بیت کوین

تعداد دقیق کاربرانی که از شبکه بیت کوین استفاده می‌کنند و یا دارای بیت کوین هستند، مشخص نیست اما طبق گزارش CCN تعداد کاربران بیت کوین حدود ۲۰۰ میلیون نفر است.

اگر بیت کوین یک کشور بود در چه سطحی قرار داشت؟

طبق آمار فوق اگر بیت کوین یک کشور بود، با جمعیتی بیش از کشورهای روسیه و پاکستان، در رده ششم کشورهای پر جمعیت جهان قرار می‌گرفت.

امنیت بیت کوین

اگر بیت کوین یک کشور بود، از نظر امنیت بین‌المللی و قدرت دفاعی، بهترین کشور جهان به شمار می رفت. بیت کوین از بلاک چین و ایده توزیع جمعی استفاده می‌کند و امکان هیچ رخنه‌ای در شبکه اصلی آن وجود ندارد.

اگر بیت کوین یک کشور بود در چه سطحی قرار داشت؟

هک یا سرقت بیت کوین ها هم به علت سهل انگاری کاربران یا صرافی هاست. در بیت کوین شما مالک حقیقی دارایی های خود هستید. بنابراین مسئولیت حفظ تمام دارایی ها هم بر عهده خودتان است.

دیدگاه تان را بنویسید