رویترز از احساسات شما برای ثروتمند کردن سرمایه گذاران بیت کوین استفاده خواهد کردReviewed by بهزاد ناصرفلاح on Mar 14Rating: 5.0
چاپ این مطلب

دنیا راجع به ارزهای دیجیتالی چه احساسی دارد؟ برای جواب این سؤال باید به سراغ کار جدید «تامسون رویترز» برویم.

این غول رسانه‌ای دنیا و مالک خبر گزاری رویترز به‌تازگی اعلام کرده است که بخش خبری مختص بیت کوین را ایجاد خواهد کرد. بر اساس اعلام رویترز، این بخش قرار است پیدا کردن جواب بسیاری از سؤالات سرمایه‌گذاران را ساده‌تر کند.

این بخش که اخیراً توسط این شرکت راه اندازی شده، MarketPsych Indices نام دارد و قرار است تا تمام جنبه‌های مختلف شرکت‌ها و بازارها را مورد بررسی قرار می‌دهد. این کار به وسیله استفاده از هوش مصنوعی و بیش از ۴۰۰ منبع اطلاعاتی (از اخبار تا مقالات) صورت می‌گیرد.

فاکتورهایی از جمله حریص بودن و ترس سرمایه‌گذار از جمله مهم‌ترین بخش‌هایی است که برای ارائه پاسخ‌ها به سرمایه گذاران استفاده خواهند شد. بدین وسیله بهترین زمان برای خرید یا فروش به سرمایه گذاران، به منظور بالاترین میزان سودهی معرفی خواهد شد.

این اولین بار نیست که رویترز به دنبال اخبار بیت کوین و ارزهای دیجیتالی رفته است. سال گذشته بود که سرمایه‌گذاری‌هایی درزمینهٔ نرم‌افزارهای مرتبط با بلاک چین از این شرکت صورت گرفت. ارائه اخبار جدید در رابطه نیز مهر تائیدی بر علاقه این شرکت به دنیای ارزهای دیجیتالی است.

«آستین بورکت»، مدیر بخش جهانی شرکت تامسون رویترز در زمینه خبری، در مورد اهداف ایجاد چنین بخشی اعلام کرد که سادگی کار برای تمام سرمایه گذاران از جمله مهم‌ترین اهداف ما در ایجاد این بخش جدید است:

مشتری‌ها می‌توانند از این بخش به منظور سودهی خود استفاده نمایند. به این وسیله می‌توانند بازگشت‌های مثبت در زمینه سرمایه گذاری‌های خود داشته باشند و از آن به‌منظور تعدیل ریسک‌های خود بهره گیرند.

هوش مصنوعی در خدمت سرمایه گذاران

رویترز از احساسات شما برای ثروتمند کردن سرمایه گذاران بیت کوین استفاده خواهد کرد

با نگاهی به گذشته می‌توان فهمید که ایجاد چنین بخشی از جانب رویترز، می‌تواند جرقه‌ای برای استفاده گسترده‌تر از سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی از جانب شرکت‌های مختلف باشد تا به این وسیله سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتالی قوتی دو چندان بگیرد.

شرکت‌های Santiment و  Token AI دو استارت تاپی هستند که با افزایش ارزش بازارهای ارزهای دیجیتال، پا در این راه نهاده‌اند و به موفقیت‌های مناسبی نیز دست پیدا کرده‌اند.

در بطن تمام خدمات مشابه برنامه‌هایی به نام فیلترهای Bayesian دیده می‌شود که به وسیله اطلاعات انسانی، پیشنهاد و راه کارهای مفیدی را در اختیار شرکتها و افراد قرار می‌دهد.

طی مصاحبه با «ریچارد پیترسون»، سازنده بخش خبری جدید برای رویترز، وی درباره چگونگی جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن‌ها توسط رایانه‌ها جزئیاتی ارائه داد. پیترسون نویسنده مقالاتی همچون «تجارت به وسیله مقاصد» است.

او توضیح داد که امید و نگرانی دو عامل اصلی در تصمیم گیری ادامه یک سرمایه‌گذاری یا خروج از آن هستند. بنابراین با بررسی اتفاقات و گفتگوهای دیجیتال در اینترنت می‌توان شاخص‌هایی را برای سوددهی یا عدم سوددهی یک دارایی تعیین کرد.

این سیستم به بررسی مفاهیم ارزهای دیجیتالی در زمینه‌های مختلف می‌پردازد و لغات و عبارت‌های مرتبط را فرا می‌گیرد. به عنوان مثال در یک مطلب از سایت «ردیت»، BTC با عنوان بیت کوین شناخته می‌شود و این در حالی است که در یک دسته بندی دیگر این عبارت با عنوان «کالج فنی بلینگهام» (Bellingham Technical College) تعریف شده است.

به عبارت دیگر از آنجایی که احساسات می‌توانند تعیین‌کننده سود و زیان در یک سرمایه‌گذاری باشند، در ربات جدید شرکت تامسون رویترز، عبارات نسبت به محتوای یک مطلب طبقه بندی و بررسی می‌شوند.

ما می‌بایست تعیین کنیم که آیا یک موضوع مناسب فضای ارزهای دیجیتال هست یا خیر.

نسخه آزمایشی این محصول ماهیانه ۳۰۰ دلار قیمت دارد. به علت عدم بررسی قابلیت استفاده از این محصول برای کاربران ایرانی، از ارائه لینک خرید معذوریم.

 

منبع: coindesk

دیدگاه تان را بنویسید