به گزارش تلویزیون Telesur در تاریخ ۲۴ فوریه، دولت ونزوئلا یک دوره‌ی آموزش رایگان ارز دیحیتال برای شهروندانش راه‌اندازی کرده است. هدف این برنامه آموزش نحوه‌ی خرید، فروش و استخراج ارزهای دیجیتال به ویژه پترو به مردم است. پترو ارز رمزپایه‌ی ملی این کشور با پشتوانه‌ی نفت است که اخیرا توسط دولت صادر شده است.

 

آموزشگاه «گرانجا لابوراتوریو پترو» درست چند روز پس از راه‌اندازی ارز پترو ونزوئلا، در کاراکاس شروع به کار کرد.

کارمن سالوادور (مدرس مبادلات ارز رمزپایه) درباره‌ی این دوره‌ی آموزشی تازه‌تأسیس گفت:

خدمات آموزشیِ این آموزشگاه کاملا رایگان است؛ این در حالی است که یک دوره‌ی آموزشی در هر بازار بین‌المللی بیش از ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار هزینه برمی‌دارد.

وی افزود:

بسیاری از جوانان این کشور تصور می‌کنند این مقدار منابع کمی غیرممکن به نظر می‌رسد و نمی‌توان همه‌ی متقاضیان این خدمات را پوشش داد، اما دولت ونزوئلا تضمین کرده است همگان می‌توانند در این برنامه شرکت کنند و این دولت می‌تواند به همه‌ی آنها خدمات ارائه کند.

هدف ونزوئلا از راه‌اندازی این ارز رمزپایه‌ی ملی، جذب سرمایه‌گذاران خارجی و دور زدن تحریم‌های اقتصادی بود که سال‌هاست از سوی ایالات متحده و اتحادیه‌ی اروپا بر این کشور اعمال می‌شود.

بر اساس گفته‌های نیکلاس مادورو ، رئیس‌جمهور این کشور ، در پیش فروش اولیه پترو که از ۲۰ فوریه آغاز شده بود، بیش از ۵ میلیارد دلار سرمایه جذب شده است.

منبع: cointelegraph

دیدگاه تان را بنویسید