مهران محرمیان از مدیران با سابقه شرکت خدمات انفورماتیک است که در توسعه قلب بانکداری الکترونیک نقش پر رنگی داشته و با حکم عبدالناصر همتی به عنوان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی انتخاب شد.

به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از خبرنگار ایبِنا، مهران محرمیان معلم متولد سال ۱۳۵۲ است و در ۲۶ شهریور ماه به‌عنوان جایگزین ناصر حکیمی با حکم عبدالناصر همتی به‌عنوان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد؛ در این حکم رییس کل بانک مرکزی ابراز امیدواری کرده تا با توجه به اهمیت تقویت، به‌روزرسانی و کارآمد سازی سامانه‌های نظارتی بانک مرکزی و ایجاد شفافیت لازم اقتصادی بر اساس سیستم‌های فناوری اطلاعات در حوزه‌های ارزی و ریالی و نظارت و کنترل جدی بر شرکت‌های حوزه پرداخت الکترونیکی ضروری است برنامه‌ریزی لازم در افق‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای پیشبرد امور فوق الذکر انجام گیرد.

مهران محرمیان، مدرک دکتری خود را در رشته الکترونیک از دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی تکنیک تهران) اخذ کرده و معاونت شبکه شرکت خدمات انفورماتیک و عضو هیئت مدیره شرکت خدمات انفورماتیک فرادیس گستر کیش بوده است؛ محرمیان مدرک کارشناسی ارشد و کارشناسی الکترونیک را از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کرده و رتبه ۹ کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد سال‌های ۷۰ و ۷۴ بوده است.

وی که در سال ۱۳۷۴ کارشناس نرم افزار مرکز تحقیقات مخابرات ایران بود از سال ۱۳۷۵ به شرکت خدمات انفورماتیک وارد شد و به‌عنوان مدیر تحقیقات و پشتیبانی فنی شبکه تا سال ۱۳۹۰ در این سمت فعالیت داشت؛ پس از آن نیز محرمیان تا سال ۱۳۹۲ در جایگاه مدیر تحقیقات فناوری‌های بانکی در شرکت خدمات انفورماتیک خدمت کرد و در ادامه تا به امروز در خدمات انفورماتیک و سایر شرکت‌های وابسته به بانک مرکزی فعالیت داشته است.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تغییر کرد؛ با مهران محرمیان آشنا شوید

از جمله سوابق اجرایی مهران محرمیان در شرکت‌های تابع بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران باید به عضویت در هیئت مدیره شرکت خدمات انفورماتیک فرادیس گستر کیش و معاونت شبکه شرکت خدمات انفورماتیک از سال ۱۳۹۲ تا شهریور ماه ۱۳۹۸ اشاره داشت؛ همچنین وی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک فرادیس گستر کیش از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ و عضویت در هیئت‌مدیره شرکت داده ورزی فرادیس البرز از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۲ بوده است.

محرمیان در مدت فعالیت در شرکت خدمات انفورماتیک توانسته تا جوایز متعد و حائز اهمیتی همچون SATLABS را که زیر مجموعه آژانس فضایی اروپا است را برای گواهینامه ساخت پایانه سازگار با استاندارد DVB-RCS کسب کند؛ همچنین دو مرتبه رتبه سوم تحقیقات توسعه‌ای را در جشنواره خوارزمی سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۳ را به خود اختصاص داده و در جشنواره خوارزمی سال ۱۳۸۱ رتبه دوم در بخش تحقیقات توسعه‌ای را کسب کرده است.

مهران محرمیان در بخش مهارت‌های مدیریتی و فنی کارنامه درخشانی دارد و فعالیت گسترده و خستگی ناپذیر وی در شرکت خدمات انفورماتیک سبب شده تا وی یکی از چهره‌های بزرگ توسعه قلب بانکداری الکترونیک در کشور باشد و بر همین اساس نیز عبدالناصر همتی او را به‌عنوان گزینه مناسب به عنوان معاون جدید فناوری‌های نوین انتخاب کند. از سوابق مدیریتی درخشان محرمیان باید مدیریت و راهبری شبکه‌های بزرگ و حیاتی مانند زیرساخت مراکز داده و شبکه‌های حاکمیتی شتاب، شاپرک، چکاوک و … است، همچنین آشنایی با حوزه مدیریت نوآوری و ایجاد کسب و کارهای جدید، آشنایی با معماری سامانه‌های بانکی، بین بانکی و نظام پرداخت را می‌توان خبر خوبی برای توسعه و ایجاد سامانه‌های حاکمیتی جدید و کسب و کارهای جدید دانست.

وی در زمینه سوابق آموزشی به عنوان استاد در دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، شاهد، دانشگاه آزاد قزوین، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین، دانشگاه علم و صنعت ایران شعبه‌ای اراک و دانشگاه آزاد شعبه‌ی اراک تدریس کرده است. همچنین تهیه و تولید بیش از ۲۰ مقاله‌ی کنفرانس و ۸ مقاله ژورنال از جمله سوابق پژوهشی مهران محرمیان به‌عنوان معاون جدید فناوری‌های نوین بانک مرکزی است.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاه تان را بنویسید