صرافی آمریکایی کراکن در ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) با اشکالی مواجه شد که به بعضی کاربران اجازه می‌داد بیت کوین را با قیمت بسیار متفاوتی نسبت به نرخ واقعی بازار خریدوفروش کنند.

به نقل از کوین‌تلگراف، کراکن روز بعد در توییتی توضیح داد که این باگ در نتیجه آزمایش نوعی سفارش پیشرفته که هنوز منتشر نشده، به وقوع پیوسته است.

به گفته صرافی، در این روز و زمانی که بیت کوین سعی داشت قیمت ۱۰,۳۰۰ دلاری خود را حفظ کند، بعضی مشتریان توانستند بیت کوین را با قیمت ۸,۰۰۰ دلار خریداری کرده و بعضی دیگر آن را به قیمت ۱۲,۰۰۰ دلار بفروش رسانند. این خریدوفروش‌ها از طریق آزمایش کننده این ویژگی جدید و بدون وجود تسویه نقدینگی انجام شد.

بیت کوین در صرافی کراکن 12000 دلار فروخته شد؛ ماجرا چه بود؟

کراکن توضیح داده است که این باگ منجر به اجرای سفارش‌هایی با گستره قیمتی ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ شده و هیچ نقدینگی در این میان مشاهده نشده است. این صرافی همچنین اعلام کرد که سفارش‌های استاپ (Stop Orders) با قیمت صحیح بازار تصحیح شده‌اند و به کاربرانی که تحت تأثیر این باگ قرارگرفته‌اند هم توصیه کرد که بهتر است یک تیکت را در بخش پشتیبانی به ثبت برسانند.

سخنگوی کراکن هم متعاقباً کل مبلغ از دست رفته را صد دلار اعلام کرد. این معامله تنها یک بار و توسط یک کاربر مشخص که در برنامه نسخه بتا حضور داشت، انجام گرفت. معامله‌گرانی که عضو برنامه بتا نبودند هم بدون انجام هیچ کار خاصی از این باگ منتفع شده‌اند.

جسی پاول، مؤسس و مدیرعامل کراکن هم در این مورد گفت که این ویژگی طی چندین ماه هزاران آزمون خودکار و انسانی را پشت سر گذاشته است و اضافه کرد که کشف همه باگ‌ها هیچ‌گاه امکان‌پذیر نیست. او افزود:

قبول می‌کنم که تطبیق این معامله به این شکل، اشتباه صرافی بوده است اما هر چیزی که بعدازآن به وقوع پیوست مطابق پیش‌بینی‌های ما بوده است. معاملات انجام شدند، سفارش‌های استاپ و دیگر سفارش‌ها هم به‌ خوبی عمل کردند.

کراکن در حال حاضر با حجم معاملات روزانه ۹۷.۹ میلیون دلار، پنجاه و ششمین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. مطابق گزارش ویل آلرت (Whale Alert)، در تاریخ ۱۴ سپتامبر یک کیف پول ناشناس ۲۶۰ میلیون استلار (XLM) به ارزش بیش از ۱۵ میلیون دلار به این صرافی منتقل کرد.

[تعداد: 9    میانگین: 4.3/5]

دیدگاه تان را بنویسید