در حالی که بیت کوین از نظر ارزش بازار یکه‌تازی می‌کند، سایر ارزهای دیجیتال با کاهش‌های شدید خود در ماه‌های اخیر، شاخص میانگین متحرک بلندمدت خود را شکسته‌اند. از سوی دیگر در نمودار روزانه برخی از آن‌ها تقاطع مرگ در حال پدیدار شدن است.

به‌گزارش «کوین دسک»، در حال حاضر اتر، ریپل، بیت کوین کش، لایت کوین، BNB، ایاس، بیت کوین اس وی و استلار که به ترتیب در جایگاه ارزشمندترین‌ها قرار دارند، در نمودار روزانه به زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه تنزل یافته‌اند.

این اتفاق که تاییدی بر افزایش فشار فروش است، جو حاکم بر بازار را بیشتر به سمت فروش (نزولی) نشان می‌دهد. با توجه به تسلط ۶۹.۱ درصدی بیت کوین در بازار، معامله‌گران ترجیح داده‌اند که سرمایه‌های خود را به شکل بیت کوین نگه‌داری کنند.

وضعیت وخیم آلت‌ کوین‌ها؛ شاخص بلندمدت در وضعیت نزولی قرار دارد

آلت کوین‌های برتر بازار در حال حاضر در محدوده‌ای پایین‌تر از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه معامله می‌شوند و این روند از ماه جولای (مرداد) آغاز شده است. بیت کوین کش، به‌عنوان آخرین مورد از این فهرست، ۲۸ آگوست (۶ شهریور) به محدوده‌ای پایین‌تر از این میانگین وارد شد.

در نتیجه سقوط قیمت آلت کوین‌های برتر به رقمی پایین‌تر از میانگین متحرک‌شان، معامله‌گران باید آماده هرگونه فروش شدید و ریزش‌های بعدی باشند.

در حال حاضر بار مسئولیت بر دوش گاوها (خریداران عمده بازار) است تا این اتفاق را جبران کنند یا ریسک بازگشت روند بازار به شرایط سال ۲۰۱۸ را به جان بخرند که کف‌ها و سقف‌های پایین‌تر از مولفه‌های اصلی بازار آن دوران بود.

وضعیت لایت کوین

با توجه به احتمال کاهش قیمتی بزرگتر از نمونه‌ای که ماه ژوئن (تیر) در قیمت ۱۴۶ دلار شاهدش بودیم، عبور میانگین‌های متحرک ۵۰ و ۲۰۰ روزه در نمودارهای روزانه از روی همدیگر، نشان از یک «تقاطع مرگ» (Death cross) دارند.

وضعیت وخیم آلت‌ کوین‌ها؛ شاخص بلندمدت در وضعیت نزولی قرار دارد

وقتی که میانگین متحرک کوتاه مدت ۵۰ روزه به مقداری کمتر از میانگین متحرک بلند مدت ۲۰۰ روزه برسد، نشان از یک تقاطع مرگ دارد. تقاطع مرگ یکی از شاخص‌ها معروف پیش‌بینی بازار است که برخی از بزرگترین سقوط‌های بازار سهام و ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کرده است.

اوایل سال جاری لایت کوین سردمدار رشد‌های قابل توجهی در بازار آلت کوین‌ها بود و به دلیل انتظارات قبل از وقوع هاوینگ، روند صعودی را در میان آن‌ها هدایت می‌کرد. علی‌رغم کاهش پاداش شبکه از ۲۵ به ۱۲.۵ واحد لایت کوین، به نظر می‌رسد که پنجمین ارز دیجیتال بزرگ در خط مقدم ریزشی دیگر برای بازار قرار گرفته باشد.

[تعداد: 8    میانگین: 3.9/5]

دیدگاه تان را بنویسید