همان‌طور که بیت کوین به روند صعودی خود بازگشته، معامله‌گران مشتاقانه منتظر «فصل آلت کوین‌ها» یا همان «alt-season» هستند که بنا به روند همیشگی به دنبال افزایش قیمت بیت کوین، جهشی پارابولیک برای آلت کوین‌ها رخ می‌دهد. اما آن‌ها این بار ناامید خواهند شد. در این چرخه هایپ، فصلی برای آلت کوین‌ها وجود نخواهد داشت. لااقل نه شبیه به چیزی که در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد.

به نقل از سی‌سی‌ان، آلت کوین‌هایی مثل ریپل، ایاس، استلار، بیت کوین اس‌وی و بسیاری از ۲۰ کوین برتر بازار ارزهای دیجیتال در این روند صعودی به طور قابل ملاحظه‌ای عملکردی ضعیف‌تری نسبت به بیت کوین خواهند داشت؛ مگر این‌که پیشرفت بزرگ و غیرمنتظره‌ای در دنیای واقعی از آن‌ها شاهد باشیم؛ و البته بنا به دلایل زیر صدها آلت کوین به طور کامل از بین خواهند رفت.

روایت کنونی بازار از «بلاک چین و نه بیت کوین» به «بیت کوین و نه بلاک چین» تغییر کرده است. سرمایه‌گذارهای نهادی که وارد این عرصه می‌شوند، سراغ آلت کوین‌ها نخواهند رفت.

 در حال حاضر هیچ کدام از کاتالیزورها و تسریع‌کننده‌های فصل آلت کوین‌ها سال ۲۰۱۷ وجود ندارند.

 معامله‌گران به جای آلت کوین‌ها از بازار مشتقات در حال رشد بیت کوین استفاده خواهند کرد تا سود بیشتری نصیبشان شود.

بیایید هر کدام از موارد ذکر شده را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.

3 دلیل که نباید به این زودی‌ها منتظر رشد آلت کوین‌ها بمانید

نسبت سهم ارزهای مختلف از حجم بازار سرمایه و سطله بیت کوین

این دفعه بحث درباره بیت کوین است نه بلاک چین

در حال حاضر تمام داستان‌ها و روایت‌ها در رابطه با بیت کوین متفاوت است. در چرخه هایپ پیشین، چهره‌های شناخته‌شده در فناوری و بانکداری، همیشه فاصله خود را با بیت کوین حفظ می‌کردند. آن‌ها همیشه از شعار «بلاک چین، نه بیت کوین» استفاده می‌کردند.

به همین دلیل بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، پول خود را به سمت پروژه‌های بلاک چین و آلت‌کوین‌ها روانه کردند. در همین حین، بیت کوین درگیر بحث‌های مشکل مقیاس‌پذیری بود و به ستوه آمده بود. سرمایه‌گذاران ناامیدانه به دنبال بلاک چین «سریع‌تر» و «بهتر» بودند. درست به همین دلیل بود که ریپل، ایاس، ترون، استلار و بقیه آلت کوین‌ها با افزایش شدید ارزش مواجه شدند.

این بار ماجرا متفاوت است

حالا بسیاری به سمت بیت کوین متمایل شده‌اند نه بلاک چین. نحوه صحبت کردن مردم در رابطه با بیت کوین در خارج از صنعت ارزهای دیجیتال بهتر شده است. اکنون بانک‌ها، نهادها و شرکت‌های فناوری در اکوسیستم بیت کوین مشارکت می‌کنند. نام‌های بزرگی مثل فیدلیتی (Fidelity) و نزدک (Nasdaq) در حال ساخت محصولات مالی برای بیت کوین هستند.

3 دلیل که نباید به این زودی‌ها منتظر رشد آلت کوین‌ها بمانید

همه نشانه‌ها حاکی از آن هستند که بازار صعودی پیش رو، ریشه در سرمایه نهادی و سازمانی خواهد داشت. از آن‌ها انتظار می‌رود امن بازی کنند و کاملا محافظه‌کارانه بیت کوین را برگزینند.

همین‌طور، بزرگ‌ترین بازیکنان خارجی، پلتفرم‌های ارز دیجیتال خرده‌فروشی مانند سرویس پرداخت فوری CashAPP که متعلق به جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیرعامل توییتر است نیز بر روی بیت کوین تمرکز کرده‌اند، نه آلت کوین‌ها.

عوامل تسریع بخش فصل آلت‌ کوین‌ها نابود شده‌اند

دفعه پیش، مقدمات و صحنه به طور کامل برای جهش پارابولیک آلت کوین‌ها فراهم شده بود. اتریوم برای کمک به راه‌اندازی صدها پروژه بلاک چینی پدیدار شد. عرضه‌های اولیه سکه تا حد انفجار رقم خورد و پول‌ها به سمت قاتلان بیت کوین در بازار سرازیر شدند.

حالا ICOها از رونق افتادند. پس از ضرر کردن در سال ۲۰۱۷، حالا دیگر سرمایه‌گذاران خطرپذیر در انتخاب خود دقت بیشتری به خرج می‌دهند. قانون‌گذاران و دستگاه‌های نظارتی با دقت بیشتری اوضاع را زیر نظر و تحت کنترل دارند و در نتیجه کیفیت پروژه‌ها بهبود خواهد یافت.

تبلیغات همچنان نقش مهمی ایفا می‌کنند. فیس‌بوک، توییتر و گوگل که همگی به صورت ناخودآگاه سبب افزایش ارزش بسیار زیاد آلت کوین‌ها در سال ۲۰۱۷ شدند، در حال حاضر شرایط تبلیغات بسیار سخت‌گیرانه‌تری دارند.

به عبارت دیگر، همه آن چیزی که به رسیدن فصل آلت کوین‌ها در سال ۲۰۱۷ قوت می‌بخشید، دیگر وجود ندارد.

3 دلیل که نباید به این زودی‌ها منتظر رشد آلت کوین‌ها بمانید

نمونه‌ای از سقوط یک آلت کوین پس از هایپ سال ۲۰۱۷

مشتقات بیت کوین به جای آلت کوین‌ها معامله‌گران را هیجان‌زده خواهد کرد

در سال ۲۰۱۶-۲۰۱۷، تریدرها به بازار آلت کوین به چشم فرصتی برای کسب سود زیاد نگاه می‌کردند. این بار، معامله‌گران به معامله‌های اهرمی بهتر و امن‌تری دسترسی دارند. حجم معاملات در صرافی بیتمکس که امکان خرید و فروش بیت کوین با اهرمی به نسبت ۱:۱۰۰ را فراهم می‌کند، به میزان بسیار بالایی رسیده است. بایننس نیز در حال راه‌اندازی پلتفرم معاملات مارجین برای بیت کوین با نسبت ۱:۲۰ است.

بسیاری از تریدرها، نقدینگی مقرر معاملات اهرمی بیت کوین را به تعقیب سود بالا از بازار غرب وحشی آلت کوین‌ها ترجیح می‌دهند.

این فصل آلت کوین‌ها بی‌رحمانه خواهد بود

3 دلیل که نباید به این زودی‌ها منتظر رشد آلت کوین‌ها بمانید

اشتباه برداشت نکنید. برخی از آلت کوین‌ها در این بازار صعودی نسبت به بیت کوین عملکرد بهتری خواهند داشت، اما تمرکز بیشتری بر روی کیفیت پروژه‌ها خواهد بود. علائم و نشانه‌های اولیه بیانگر این واقعیت است که معامله‌گران راغبت دارند تا بر روی پروژه‌های پرکاربردی مانند بایننس کوین و چین‌لینک (Chainlink) سرمایه‌گذاری کنند.

آلت کوین‌های با حجم سرمایه بالا مانند ریپل، ایاس و استلار، فارغ از هایپی که سپری کرده‌اند نیاز به پیشرفتی بزرگ در دنیای واقعی دارند. اگر این کار را نکنند، بازار صعودی کنونی را به بیت کوین می‌بازند.

در مورد سود‌های ۱۰۰ برابری؟ ممکن است پروژه‌های جدیدی که در جریان این روند صعودی راه‌اندازی می‌شوند، با بهره بردن از هایپ جدید و خرید و فروش مخاطره‌آمیز، بازده و سودی پارابولیک ارائه دهند. اما جایگاه واقعی آن‌ها تا سطح حجم سرمایه متوسط پایین خواهد آمد. بیشتر کلاس‌های ICO سال ۲۰۱۷ به صفر خواهند رسید. وضعیت بی‌رحمانه‌‌ای در پیش است.

[تعداد: 9    میانگین: 3.7/5]

دیدگاه تان را بنویسید