مدیر کل دفتر توسعه فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با وب‌سایت دیجیاتو اعلام کرد که نباید با پدیده‌های جدیدی مانند بیت کوین و ماینینگ سرکوبگرانه برخورد کرد و به سمت ممنوعیت آنها پیش رفت. با توجه به اظهار نظرهای اخیر نمایندگان مجلس در این رابطه، او عنوان می‌کند که مسائل اخیر حوزه ماینینگ باید در داخل هیئت دولت و در قالب مصوبه حل شود و نه در صحن مجلس و به‌وسیله قانون‌گذاری.

فرزاد اسماعیل زاده در همین رابطه می‌گوید:

هیئت دولت وظیفه ساماندهی و ایجاد یک مصوبه برای ساماندهی ارزهای مجازی و ماینینگ را بر عهده دارد. از طرفی وزارت نیرو هم کار شناسایی واحدهایی که در حال ماینینگ هستند را بر عهده گرفته است. به نظر من برخلاف دیگر تکنولوژی‌ها نباید با بیت کوین و پدیده ماینینگ برخورد ممنوع بودن داشت چرا که به این فناوری نیاز داریم. در صورت ایجاد ممنوعیت، این پدیده به یک موضوع زیرزمینی و قاچاق تبدیل خواهد شد. ساماندهی کردن مسائل مختلف ارزهای دیجیتال بهترین راهکار در برابر این فناوری است.

مدیر کل دفتر توسعه فناوری اطلاعات وزارت صنعت اعلام می‌کند که برق مصرفی فارم‌های ماینینگ باید به شکل برق صادراتی محاسبه شود که همین موضوع هم برای ماینرها به صرفه خواهد بود، هم برای دولت و هم برای سایر اعضای جامعه.

مقام وزارت صنعت: ماینینگ نیاز به ساماندهی دارد نه ممنوعیت

اسماعیل زاده در پاسخ به این پرسش که آیا قانونی برای ماین کردن وجود دارد یا خیر می‌گوید که مصوبه‌ای در هیئت دولت در حال تصویب است و از نظر وی بهتر است مجلس قوانینی برای این موضوع نگذارد چرا که قوانین مجلس به‌راحتی قابل‌تغییر نیست و مصوبات بهتر می‌توانند در این موارد به کار بیایند:

موضوعات فناورانه‌ای چون بلاک چین دائما در حال تغییر است و نیاز به بازبینی مجدد دارد و مصوبات می‌توانند این تغییرات را در بطن خود پوشش دهند.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات وزارت صنعت با اشاره به اعطای پروانه واحد صنعتی که به کسب‌وکارها داده می‌شود می‌گوید که شرکت‌ها بعد از گرفتن این پروانه می‌توانند برق خانگی تا یک سوم قیمت داشته باشند و همین موضوع ممکن است باعث این شود که عده‌ای به فکر دریافت این پروانه و ماین کردن با برق ارزان بیفتند. اسماعیل زاده می‌گوید که به خاطر وجود مسئله ماینینگ، حالا اعطای این پروانه‌ها با وسواس بیشتری صورت می‌گیرد.

اسماعیل زاده همچنین به هزینه‌های بالای شرکت‌های نرم افزاری در زمینه برق اشاره می‌کند و می‌گوید که این شرکت‌ها در هر حال به برق ارزان‌تر احتیاج دارند و نمی‌توان به کل پروانه‌های واحد صنعتی را برای مدتی کنار گذاشت:

شرکت‌های دارای این پروانه می‌توانند از برق خانگی تا یک سوم قیمت استفاده کنند ولی از آنسو این موضوع می‌تواند برای ماینرها جذاب باشد و شاید عده‌ای بعد از گرفتن این پروانه، سودجویی کنند. لذا در حال حاضر با دقت و وسواس بیشتری پروانه‌های واحد صنعتی را صادر می‌کنیم.

اسماعیل زاده تأکید می‌کند که تمامی شرکت‌های نرم‌افزاری که پروانه واحد صنعتی دریافت می‌کنند می‌توانند از مزایای یک کارخانه نظیر تسهیلات دولتی، بازنشستگی پیش از موعد، استقرار در داخل شهرها و کارخانه‌ها و دیگر مسائلی که دقیقاً یک کارخانه بزرگ مانند سایپا از آنها استفاده می‌کند، بهره‌مند شوند.

[تعداد: 3    میانگین: 3.7/5]

دیدگاه تان را بنویسید