جان مک‌آفی، چهره خبرساز حوزه ارز دیجیتال که برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نیز نامزد شده است، اخیرا اعلام کرده که ارز دیجیتال مستقل خود را عرضه خواهد کرد. به نقل از کوین‌‌تلگراف، مک‌آفی این خبر را در ۲۹ می (۸ خرداد) و در توییتر خود اعلام کرد.

با استناد به سایتی که این ارز دیجیتال در آن «سکه آزادی مک آفی» نام گرفته، زمان عرضه آن در حدود پاییز امسال خواهد بود. این سکه به طور کامل از ارزها، دارایی‌ها و محل مبادلات سنتی مستقل خواهد بود تا به جایگاه والای ارزهای دیجیتال یعنی آزادی اقتصادی برسد.

ارز دیجیتال جان مک‌آفی پاییز امسال عرضه خواهد شد

طبق گفته مکافی، ویژگی‌های مورد انتظار از این ارز دیجیتال جدید به شرح زیر است:

چیزی که نیاز داریم، سکه‌ای است که از ارزهای فیات و سایر ارزهای دیجیتال مشابه مستقل باشد. سکه‌ای که نیاز به نقدکردنش نباشد و با این حال همه جا پذیرفته شده باشد. بر پایه هیچ گونه کالایی نباشد یا ارزش آن به رفتار قیمت یک کالا یا چیز دیگری ارتباط نداشته باشد. ارزش سکه نسبت به هر ارز دیگری همیشه برابر با صفر باشد اما با این حال ارزش بازار طبیعی آن کاملاً آزاد بوده و امکان رشد داشته باشد.

مک‌آفی پیش از این اعلام کرده بود که خود را برای نامزدی ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ آماده می‌کند. طبق گفته جان مک آفی به دلیل تعقیب شدن توسط سازمان خدمات درآمدهای داخلی آمریکا (IRS) او بر روی آب‌های بین المللی و در یک قایق زندگی می‌کند.

اقدام مک‌آفی برای ریاست جمهوری همانند بسیاری از فعالیت‌های دیگرش را نمی‌توان جدی گرفت و بیشتر تلاشی برای ترویج ارزهای دیجیتال به عنوان ابزار آزادی‌بخش شهروندان بوده است.

مک آفی چند هفته گذشته اعلام کرد که هویت واقعی ساتوشی را می‌داند و قصد دارد آن را فاش کند؛ اما ظاهراً طبق توصیه وکیلش از انجام این کار خودداری کرد.

[تعداد: 4    میانگین: 3.8/5]

دیدگاه تان را بنویسید