آیا عصر بازی‌های بلاک چینی پیش روی ماست؟ انجین کوین همکاری خود را با موتور بازی یونیتی (Unity) اعلام کرده تا توسعه در بستر بلاک چین را به میلیون‌ها توسعه‌دهنده بازی معرفی کند.

یونیتی یکی از محبوبترین پلتفرم‌ها محسوب می‌شود که جهت توسعه بازی‌ها ساخته شده است، بطوریکه اساساً به ازای هر فرد روی کره زمین بیش از ۳ بازی یونیتی نصب شده است. بیش از نیمی از تمامی بازی‌های گوشی بر روی موتور بازی یونیتی ساخته شده است. هم‌اکنون یونیتی سوخت بلاک چین خود را با انجین کوین دریافت کرده و آماده روشن کردن موتورهای بازی‌سازی خود با این فناوری جدید است.

رشد دوباره انجین کوین با افزایش تقاضا

همکاری انجین کوین و موتور بازی‌سازی یونیتی/ بازی‌های بلاک چینی در راه است !

انجین کوین که اخیراً به دلیل همکاری با گلکسی اس ۱۰ سامسونگ بیش از ۲۰۰ درصد رشد کرده بود، هم‌اکنون همکاری دیگری با یونیتی اعلام کرده است. این همکاری شامل یک کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) برای توسعه‌دهندگان یونیتی خواهد بود. نسخه آزمایشی SDK به زودی برای توسعه‌دهندگان این موتور بازی‌سازی و در فروشگاه Asset Store یونیتی در دسترس خواهد بود.

همه درباره این مسئله صحبت می‌کنند که صنعت بازی چگونه خط مقدم بعدی توسعه بلاک چین خواهد بود اما کسی درباره اینکه این اتفاق به چه شکل خواهد افتاد، نظری ندارد. اصلاً شاید در ظاهر چیزی تغییر نکند. یونیتی بر روی تمامی پلتفرم‌های بزرگ بازی از دستگاه‌های گوشی گرفته تا کامپیوترها و کنسول‌هایی مانند پلی‌استیشن و ایکس‌باکس وان مورد استفاده به کار رفته است. ظهور بازار بازی‌های مستقل مانند استیم نیز به اعتبار این استدلال می‌افزاید که بازی‌های مهم چیزی مانند بلاک چینی شدن را در دستور کار خود قرار خواهند داد. یکی از مهمترین موارد استفاده بلاک چین در بازی‌ها، مالکیت و اکتساب دارایی‌ها و آیتم‌های بازی است.

انجین کوین رهبری بازی‌های بلاک چینی را بر عهده گرفته است. نباید از یاد برد که ویتک رادومسکی، مدیر ارشد فناوری آن نیز استاندارد ERC 1155 را به وجود آورده است. این استاندارد تمامی قابلیت‌های ERC 20 و ERC 721 را در برگرفته و آن‌ها را یکدیگر ترکیب می‌کند.

مهمترین مزیت این استاندارد، کاهش هزینه صدور و انتقال توکن‌های غیرقابل تعویض (non fungible) یا همان منحصربفرد است. از آنجا که این استاندارد ایجاد دارایی‌های قابل تعویض و منحصربفرد را با یک قرارداد هوشمند ممکن‌پذیر می‌سازد، زمان تراکنش‌ها کاهش یافته و سریعتر انجام می‌شود و از طرفی کارمزد gas پرداختی نیز به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد؛ این به معنای امکان تولید انبوه این نوع توکن‌ها با کمترین میزان تلاش خواهد بود.

عصر بازی‌های بلاک چینی؛ از تجربه خود درآمد کسب کنید

همکاری انجین کوین و موتور بازی‌سازی یونیتی/ بازی‌های بلاک چینی در راه است !

عصر بلاک چین بدین معناست که گیمرهایی که دلارها و ساعات زندگی‌شان را برای تجربه بازی کردن صرف کرده‌اند، دیگر دست خالی مجبور به ترک صحنه نخواهند شد. آن‌ها می‌توانند دارایی‌های خود را که به وسیله انجین کوین ایجاد شده و دارای ارزش معینی است (که با ENJ سنجیده می‌شود)، حتی زمانی که قادر به یافتن مشتری برای آن‌ها نباشند، با انجین کوین نقد کنند.

البته ارائه یک کیت توسعه نرم‌افزاری به تنهایی تضمین‌کننده آن نیست که بازی‌های بزرگ با بلاک چین یکپارچه شوند. هرچند سایمن کرتونگورو از اعضای انجین نوشته است:

یونیتی و انجین در راستای حرکت پیشتازانه خود، یک کمپین فعال بازاریابی برگزار خواهند کرد تا در بین جامعه یونیتی بیشترین توجه ممکن را از سوی توسعه‌دهندگان پیشگام به خود جلب کنند.

آیا نسل بعد گیمرها انتظار مالکیت کاراکترها و آیتم‌های درون بازی‌شان را خواهند داشت؟ صنعت بازی در دو دهه گذشته راه زیادی را برای رسیدن به نقطه فعلی پیموده است. مهمتر از همه، مدتی زیادی از آن دوران نمی‌گذرد که دانلود یک بازی از منبع رسمی امر رایجی نبود یا عدم توانایی برای اجرای بازی‌های چندنفره آنلاین برای همگان قابل قبول و پذیرفته شده بود.

گیمرها در دنیای امروز به هر دو جنبه قضیه اهمیت می‌دهند. اگر گیمری مزه مالکیت دیجیتال آیتم‌هایش را بچشد، یک قدم به رسیدن به دنیای برآمده از فیلم «بازیکن شماره یک آماده» نزدیکتر خواهیم شد.

منبع: ccn

دیدگاه تان را بنویسید