افراد زیادی در دنیای بیت کوین و ارزهای دیجیتال به‌منظور درآمدزایی سریع فعالیت می‌کنند. در این مقاله منحصراً به روش‌های درآمدزایی از طریق بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

در حالی که راه‌های زیادی برای کسب درآمد از طریق بیت کوین معرفی می‌شود، اما عملاً روشی برای به دست آوردن بیت کوین رایگان وجود ندارد. راه‌های کسب آنلاین بیت کوین خواستار وقت و هزینه‌ زیادی است و از طرفی بیشتر روش‌هایی که نوید بیت کوین مجانی را می‌دهند، ارزش وقت گذاشتن ندارند.

بیت کوین مانند پول واقعی است

به دلایلی عجیب، مردم فکر می‌کنند چون بیت کوین شکل جدیدی از پول است، راه‌های جادویی برای به‌دست آوردن بیت کوین وجود دارد و کسب درآمد از آن آسان است.

این تفکر پذیرفته شده نیست، چراکه بیت کوین مانند دیگر پول‌های رایج است. از آنجایی که هیچ راه آسان و بدون ریسکی برای کسب درآمد وجود ندارد، هیچ راه جادویی هم برای به‌دست آوردن بیت کوین وجود ندارد.

در حالی که امکان درآمدزایی از ارزهای دیجیتال وجود دارد اما برای دست‌یافتن به آن باید وقت و هزینه کافی صرف کنید.

هر روشی که در زیر توضیح می‌دهیم بر اساس فاکتورهای زیر ارزیابی می‌شود:

این روش نیازمند چه مقدار تلاش است؟

درآمدزایی این روش به چه اندازه است؟

ریسک این روش چقدر است؟

انواع روش‌های کسب درآمد بیت کوین و ارزهای دیجیتال

درآمد قطره‌ای (روش فاست، پرداخت به ازای کلیک و مشاغل کوچک)

انواع روش‌های کسب درآمد بیت کوین و ارزهای دیجیتال

تلاش: زیاد

درآمد: کم

ریسک: کم

یکی از ارزان‌ترین و آسان‌ترین و در عین حال زمانبرترین روش‌های کسب بیت کوین از طریق درآمد‌های قطره‌ای است. این بدین معناست که شما کار ناچیزی انجام می‌دهید و در ازای وقتی که گذاشته‌اید، بخشی ناچیزی از یک کوین را دریافت می‌کنید.

بعضی از سایت‌های شناخته‌شده درآمد قطره‌ای، بیت کوین فاست‌ها هستند که براساس بازدید مکرر شما در بازه‌ی زمانی خاص مقدار بسیارکمی از یک ارز را می‌دهند. فاست‌ها زیرمجموعه‌ سایت‌های PTC یا همان پرداخت به ازای کلیک هستند. سایت‌های PTC به ازای کلیک شما بر روی تبلیغات و یا دکمه مربوط، به شما مقدار خیلی کمی ارزهای دیجیتال می‌دهند.

رقم پرداختی تا چه اندازه کوچک است؟

باتوجه به محاسبات انجام شده، اگر شما به‌ صورت بی‌وقفه روی این سایت‌ها کار کنید، به‌طور میانگین حدود ۵ الی ۴۰ سنت در ساعت درآمد خواهید داشت. مطمئن نیستیم که این مقدار ارزش وقت‌گذاشتن یا مصرف برق را داشته باشد یا نه.

ایجاد یک سایت فاست

انواع روش‌های کسب درآمد بیت کوین و ارزهای دیجیتال

تلاش: متوسط تا زیاد

درآمد: کم تا متوسط

ریسک: متوسط

در حالی که مشارکت به‌عنوان یک کاربر فاست درآمد زیادی به همراه نخواهد داشت، اما مالکیت سایت فاست خودتان، داستان دیگری خواهد بود. شما می‌توانید سایت فاست خود را به‌آسانی ساخته و از طریق نمایش تبلیغات درآمد کسب کنید.

با توجه به نوع تبلیغ و مقدار ترافیک سایت، می‌توانید با راه‌اندازی سایت فاست به درآمد ۱۰۰۰ دلار در ماه هم برسید.

به هر حال راه‌اندازی سایت فاست به زمان و تلاش نیاز دارد؛ شما باید وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید، کاربران را مدیریت کنید، از روش‌های تقلب کاربران جلوگیری کنید و همچنین به سرمایه‌ اولیه برای تأمین مالی فاست نیاز دارید.

ساخت کمپین امضاء در انجمن بیت کوین تاک

انواع روش‌های کسب درآمد بیت کوین و ارزهای دیجیتال

تلاش: متوسط 

درآمد: کم

ریسک: کم

در اواسط ۲۰۱۴، بزرگترین انجمن بیت کوین، کمپین‌های امضا راه‌اندازی کرد. به عبارت ساده‌تر، شما می‌توانید از امضای خود در این انجمن برای تبلیغ یک محصول استفاده کنید و در ازای هر پست خود در این انجمن مبلغی را دریافت کنید. لیست کامل کمپین‌ها را با مراجعه به انجمن بیت کوین تاک می‌توانید مشاهده کنید.

با شرکت در این کمپین، میزان دریافتی شما با سطح کاربری‌تان در این انجمن ارتباط خواهد داشت، معمولاً افرادی که سطح عضویتشان «عضو کامل» (full member) نیست، میزان دریافتی‌شان خیلی جزئی خواهد بود. برای عضو کامل شدن باید دست کم ۱۲۰ پست داشته باشید. همچنین محدودیت‌های دیگری از جمله تعداد کاراکتر، محتوای اصلی و … وجود دارد.

گاهی اوقات برای حداقل پست لازم در هفته تعداد معینی وجود دارد. بر اساس تجربه‌، شما می‌توانید در یک ساعت ۵ دلار درآمد با توجه به سطح عضویت و پست‌هایی که نوشته‌اید، کسب کنید. البته این وقت شامل تعداد پست‌ها برای کسب سطح موردنظر در این فروم نمی‌شود.

تریدر یا معامله‌گر شدن

انواع روش‌های کسب درآمد بیت کوین و ارزهای دیجیتال

تلاش: متوسط تا زیاد

درآمد: زیاد  

ریسک: زیاد

یکی از سریع‌ترین، آسان‌ترین و در عین حال خطرناکترین روش‌های پول درآوردن با بیت کوین، ترید یا معامله کردن روی صرافی‌هاست. ترید کردن اساساً به این معنی است که شما سعی می‌کنید وقتی قیمت پایین می‌رود، آن را خریداری کنید و پس از افزایش بفروشید.

به هر حال ترید موفق بیت کوین به شانس یا حدس و گمان ارتباطی ندارد. تریدرهایی که معاملاتشان به سود ختم می‌شود، مقدار قابل‌توجهی زمان برای یادگیری اصول‌ ترید و غلبه بر ریسک‌های مربوط، صرف می‌کنند. تریدر موفق می‌داند که در کوتاه‌مدت ممکن است ضرر کند ولی به آن به دید سرمایه‌گذاری‌ در آموزش نگاه می‌کند، زیرا هدف او سودکردن در بلندمدت است.

اگر می‌خواهید که یک تریدر خوب شوید، مطمئن شوید که وقت و سرمایه کافی برای آموزش ترید خود صرف کنید.

ترویج و تبلیغ لینک‌های بازاریابی

انواع روش‌های کسب درآمد بیت کوین و ارزهای دیجیتال

تلاش: زیاد

درآمد: متوسط تا زیاد  (نسبت به فعالیت می‌تواند بسیار کم باشد)

ریسک: کم تا متوسط

یکی از راه‌هایی که در بسیاری از موارد از آن چشم‌پوشی می‌شود ترویج برنامه‌های همکاری در فروش و لینک‌های بازاریابی مختلف است. همکاری در فروش یا لینک‌های بازاریابی عملی است که طی آن افرادی کسب‌وکار خاصی را به‌طور رایگان تبلیغ می‌کنند و در صورت انجام خرید یا ثبت نام از جانب مشتری، مقداری کمیسیون دریافت می‌کنند.

بسیاری از صرافی‌ها، محصولات و خدمات برنامه‌های همکاری در فروش ارائه می‌دهند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

را‌ه‌های بسیاری زیادی برای تبلیغ لینک بازاریابی شما وجود دارد؛ برای مثال شما می‌توانید لینک بازاریابی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، در سایت‌های مختلف تبلیغ کنید یا حتی سایت اطلاع‌رسانی تاسیس کنید و لینک افیلیت خود را منتشر کنید.

وبلاگ نویسی در حوزه‌ی بیت کوین و ارزهای دیجیتال

انواع روش‌های کسب درآمد بیت کوین و ارزهای دیجیتال

تلاش: متوسط

درآمد: متوسط

ریسک: کم

اگر شما در این حوزه اطلاعات دارید و از استعداد نویسندگی خوبی برخوردار هستید، می‌توانید حرفه روزنامه‌نگاری و نویسندگی در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال را هم در نظر بگیرید. از آنجایی که دنیای ارزهای دیجیتال هرروز در حال پیشرفت است، سایت‌های خبری و تولیدمحتوای زیادی در این حوزه نیز گسترش می‌یابد. در بسیاری از موارد این سایت‌ها شدیداً به نویسنده احتیاج دارند، زیرا هر هفته مقالات و محتوای زیادی را منتشر می‌کنند.

از آنجایی که نویسنده‌های خوب به‌سختی پیدا می‌شوند، اگر بتوانید کار با کیفیت خود را ارسال کنید، می‌توانید درآمد خوبی از طریق نویسندگی درباره‌ی بیت کوین و ارزهای دیجیتال از منزل خود پیدا کنید.

بهترین راه برای پیدا کردن چنین شغلی جستجو در بخش فرصت‌های شغلی (Jobs) وب‌سایت خبری موردعلاقه‌‌تان است. همچنین شما می‌توانید برای وب‌سایت خاصی ایمیل ارسال کنید و یا در سایت‌های فریلنسر پروفایل نویسندگی برای خود بسازید.

به شما اطمینان می‌دهم که نیاز شدیدی برای نویسندگان خوب وجود دارد. بهتر است قبل از ارسال درخواست برای چنین وب‌سایت‌هایی تعدادی مقاله نمونه از خودتان داشته باشید، چرا که بسیاری از این سایت‌ها قبل از استخدام به سابقه‌ی شما توجه می‌کنند.

فروش محصولات و ارائه‌ی خدمات مربوط

انواع روش‌های کسب درآمد بیت کوین و ارزهای دیجیتال

تلاش: متفاوت

درآمد: متفاوت

ریسک: متفاوت

اگر نمی‌توانید مانند نویسنده‌ها با کلمات بازی کنید، شاید بتوانید خدمات دیگری ارائه دهید. تاپیک خدمات در انجمن بیت کوین تاک، طیف گسترده‌ای از خدمات در ازای بیت کوین به شما پیشنهاد می‌دهد. بعضی از این موارد شامل ایجاد وب‌سایت در این زمینه، بازاریابی یک محصول به‌صورت آنلاین یا حتی تضمین‌ تراکنش‌های بیت کوین است.

استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال

انواع روش‌های کسب درآمد بیت کوین و ارزهای دیجیتال

تلاش: متوسط تا زیاد

درآمد: متوسط تا زیاد  

ریسک: زیاد

بسیاری از کسانی که با بیت کوین آشنا می‌شوند، در ابتدا به مفهوم استخراج آن علاقه پیدا می‌کنند. خلق پول جادوییِ اینترنت از طریق کامپیوتر شخصی، چه چیزی می‌تواند از این بهتر باشد؟

درواقع استخراج بیت کوین امروزه فراتر از یک سرگرمی ساده است. برای این کار به دستگاه‌های مخصوص بسیار گران، برق پرهزینه، دانش پیکربندی سخت‌افزار و فضای فیزیکی برای نگهداری ماینرها نیاز است.

استخراج آلت کوین‌ها (برای مثال اتریوم) ارزان‌تر از بیت کوین است ولی این فقط به معنای ارزانی دستگاه آن‌ها است؛ موارد دیگر مانند هزینه‌ی برق، پیکربندی و نگهداری اساساً یکسان هستند.

در بعضی موارد شما با وب‌سایت‌ها و برنامه‌های موبایلی مواجه می‌شوید که ارزی را برای شما استخراج می‌کنند. بیشتر این سرویس‌ها کاملاً بی‌فایده هستند و از قدرت محاسباتی و باتری شما فقط برای بازگرداندن چند سنت استفاده می‌کنند.

گزینه‌ دیگر استخراج ابری (Cloud Mining) است. به این صورت که شما هزینه‌ای را به فردی پرداخت می‌کنید تا از دستگاه به‌منظور استخراج برای شما استفاده کند. با اینکه این امر ایده‌آل به نظر می‌رسد ولی بیشتر این سایت‌ها فقط وانمود می‌کنند که از پول شما به‌منظور استخراج استفاده می‌کنند و بیشتر آن‌ها کلاهبرداری هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید در وب‌سایت ارز دیجیتال دات کام  مقاله‌های مختلفی را مطالعه کنید.

به‌علاوه، در حالی که سایت‌های قانونی و معتبری در این زمینه وجود دارد، بهتر است پولی را که صرف این سایت‌ها می‌کنید در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید. البته ما همیشه توصیه می‌کنیم که تحقیقات خودتان را انجام دهید چرا که این پول خودتان است.

وام‌دهی بیت کوین

انواع روش‌های کسب درآمد بیت کوین و ارزهای دیجیتال

تلاش کم

درآمد: متوسط تا زیاد  

ریسک: بسیار زیاد

یکی از روش‌های بسیار محبوب که در حال پیشرفت است کسب سود از طریق پلتفرم وام‌دهنده‌ی بیت کوین است. چنین سایت‌هایی وام‌گیرنده‌هایی را که به ارز دیجیتال نیاز دارند را به افرادی که قصد قرض دادن بیت کوین با نرخ سود مشخصی دارند، ارتباط می‌دهد.

از آنجا که این وام‌ها فوق‌العاده خطرناک هستند، نرخ بهره‌ی آن‌ها نیز بسیار زیاد است و در ابتدا سرمایه‌گذاری خوبی به نظر می‌رسد.

فرض کنید که می‌توانید طی یک سال از بابت وام دادن ۱۵ درصد از یک ارز دیجیتال سود کسب کنید. چه چیزی بهتر از این وجود دارد!؟

از آنجایی که تضمین و وثیقه واقعی وجود ندارد که وام‌گیرنده مسئولیت بازپرداخت را به درستی به جا آورد، درنتیجه گیرنده‌ی وام قرارداد را رد می‌کند و وام‌دهنده پول خود را از دست می‌دهد.

در بررسی که انجام شد، سرانجام همه‌ی گیرنده‌های وام قرارداد را رد کردند؛ برای همین توصیه‌ی اکید داریم از این روش دوری کنید.

افزایش بیت کوین به‌ روش هایپ

انواع روش‌های کسب درآمد بیت کوین و ارزهای دیجیتال

تلاش کم

درآمد: متوسط تا زیاد  

ریسک: بسیار زیاد

روش دیگری که به‌شدت توصیه می‌شود که از انجام آن اجتناب کنید روش هایپ به معنی برنامه‌ی سرمایه‌گذاری با بازدهی بالا است که به‌اختصار HYIPs خوانده می‌شود. این سایت‌ها ادعا می‌کنند که کوین شما را در طی چند روز دو برابر یا وعده‌ی سودهای غیرواقعی و یا سودهای قطعی می‌دهند. در این خصوصی می‌توانید مقاله‌های زیادی در سایت ارز دیجیتال دات کام مطالعه کنید.

در واقع کاری که این سایت‌ها انجام می‌دهند این است که از کاربران جدید پول می‌گیرند تا آن را به کاربران قدیمی بدهند. این فرایند باعث همهمه زیادی در سایت و درنهایت باعث قانونی جلوه دادن آن می‌شود.

علاوه بر این، ممکن است این سایت‌ها برنامه‌ی رفرال هم داشته باشند، در نتیجه کاربر تعدادی از دوستان خود را هم وارد این سیستم می‌کند.

این روشی است که سیستم‌های پانزی (هرمی) کار می‌کنند. آن‌ها ۳ الی ۴ ماه فعالیت می‌کنند و بعد از آن و در یک روز ناگهان سایت از دسترس خارج شده و پول‌ها به باد می‌روند. پرداخت جدیدی انجام نمی‌شود و افراد زیادی از کلاهبرداری آسیب می‌بینند.

در سه سال اخیر ما سایت‌های زیادی را بررسی کردیم ولی هنوز سایتی را برای سرمایه‌گذاری امن در این زمینه نیافتیم. هر سایتی که به شما وعده‌ی بسیار خوبی پیشنهاد داده بدانید که در حال انجام یک ظاهرسازی برای کلاه‌برداری است.

گرفتن فورک‌های بیت کوین و ایردراپ‌ها

انواع روش‌های کسب درآمد بیت کوین و ارزهای دیجیتال

تلاش متوسط

درآمد: متفاوت

ریسک: زیاد (خصوصاً برای کاربرانی که اطلاعات فنی ندارند)

از آگوست ۲۰۱۷، بیت کوین شروع به ایجاد «انشعاب» به سکه‌های جدید کرد. به‌طور مختصر فورک یا انشعاب به معنی ایجاد کلون بیت کوین جدید از بیت کوین موجود است. هرکسی که قبل از ایجاد فورک، بیت کوین نگهداری کرده، می‌تواند بعد از فورک سکه‌ی جدید را هم داشته باشد.

اولین فورک شناخته‌شده بیت کوین کش ولی بعد از آن فورک‌های بیت کوین گلد و بیت کوین دایموند و… نیز اضافه شد. فیاند بدست آوردن ارزهای دیجیتال حاصل از فورک، اساساً یکسان است ولی در ابتدا باید با شیوه‌ کارکرد بیت کوین آشنا شوید.

آگاه باشید که اگر اطلاعات کافی نداشته باشید ممکن است بیت کوین خود را هم از دست بدهید. بنابراین به افرادی که اطلاعات فنی ندارند توصیه می‌شوند فکر فورک را کنار بگذارند و بیت کوین خود را در جای امنی نگه‌داری کنند.

در روش‌های جایگزینی که وجود دارد، کمپانی‌هایی در ازای دریافت کمیسیون برای فورک، به شما پیشنهاد گرفتن بیت کوین را می‌دهند که به احتمال زیاد دوباره به کلاه‌برداری ختم شود.

با فرض اینکه فورک در بازار جایگاهی داشته باشد، پس از دریافت آن می‌توانید آن را در صرافی بفروشید.

ایردراپ

ایردراپ‌ها نیز شبیه فورک‌ها هستند و می‌توان گفت که آن‌ها از «ناکجا آباد» آمده‌اند. ایردراپ‌ها معمولاً به‌منظور گسترش یک ارز دیجیتال در سطح جهانی استفاده می‌شوند. این ارزها به‌صورت عمومی و رایگان توزیع می‌شوند؛ اگرچه ممکن است شرایطی برای آن اعمال شود.

به‌طور مثال Byteball، به‌ کاربرانی که بیت کوین داشتند، با توجه به تعداد بیت کوین آن‌ها داده شد.

به این ترتیب، فورک‌ها و ایردراپ‌ها یکی از با ارزش‌ترین روش‌ها برای وقت‌ گذاشتن هستند که ریسک بالایی هم دارند. توصیه‌ی ما به شما این است که پس از تحقیق گسترده و درک درست از فرایند از آن‌ها استفاده کنید.

خلاصه

در این مقاله سعی کردیم که همه‌ی روش‌های کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم. هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند. بعضی از روش‌ها خطر زیادی دارند و در عین حال بعضی دیگر به‌وقت و تلاش زیادی نیاز دارند.

همان‌طور که در مقاله نیز ذکر شده، هیچ روش آسان و بدون ریسکی برای کسب درآمد با بیت کوین وجود ندارد. خبر خوب این است که احتمال درآمدزایی از این روش‌ها وجود دارد؛ و این در صورتی رخ می‌دهد که روش‌های خلاقانه‌ای برای کسب درآمد بتوانید خلق کنید.

دیدگاه تان را بنویسید