اندرو بوستامنتی، مأمور سابق سازمان اطلاعاتی سیا، مدعی شد که بلاک چین ابزار بسیار قدرتمندی است که برای امنیت ملی آمریکا یک تهدید تلقی می‌شود.

بوستامنتی که مشغول انتشار برخی ترفندهای روزانه بر اساس دانش جاسوسی خود است، اظهارات مبهم و جنجالی خود را روز ۲۲ دسامبر (۱ دی) در ردیت منتشر کرد.

بوستامنتی از کهنه‌سربازان نیروی هوایی آمریکا بوده و یک مشاور حقوقی شناخته شده است. او مسئله بلاک چین را در جواب به سوالی که در ساب‌ردیت پرسیده شده بود، پیش کشید.

پرسش مطرح شده در ردیت به برنامه «Everyday Espionage» بوستامنتی مربوط بود؛ برنامه‌ای که به نظر وی یک آموزش یکپارچه و پلتفرم آموزشی است که فنون جاسوسی بین‌المللی را برای بهره‌گیری از آن در زندگی روزمره آموزش می‌دهد.

مامور سابق سیا: بلاک چین بزرگ ترین تهدید برای امنیت ملی آمریکاست

یکی از کاربران ردیت که نظر وی را درباره بزرگترین تهدید در سال‌های آتی برای امنیت ملی آمریکا با دادن گزینه‌هایی نظیر روسیه، تغییرات آب‌وهوایی، ایران یا کره‌شمالی پرسیده بود، با پاسخ عجیب بوستامینی روبرو شد.

بدون شوخی فناوری بلاک چین. ابزار بسیار قدرتمندی که هر کس زودتر از همه نحوه هک کردن، دستکاری یا پایین آوردن آن را بفهمد، برنده خواهد بود.

در حالی که مأمور سابق سیا اظهارات خود را با جزئیات شرح نداد، اما اظهارات کاربر دیگری در ردیت را تصدیق کرد. این کاربر خواستار تصریح نظرات بوستامنتی با توجه به توسعه پردازش‌های کوانتومی در برابر بلاک چین شد از نظر بوستامنتی نیز منطقی به نظر می‌رسید.

بیشتر بخوانید: آیا کامپیوترهای کوانتومی بیت کوین را نابود خواهند کرد؟

اظهارات تعجب‌آور بوستامنتی موجب برانگیختن بحث و گفتگو درباره امکان ایجاد یک «تغییر همیشگی» با ظهور کامپیوترهای کوانتومی در حوزه حفاظت‌های رمزنگاری شد که زیرساخت بلاک چین را شکل می‌دهد؛ صحبت‌هایی که بیشتر درباره آن بخش از ادعای این سرباز کهنه‌کار که هر کس زودتر آن را پایین بیاورد، شکل گرفت.

مامور سابق سیا: بلاک چین بزرگ ترین تهدید برای امنیت ملی آمریکاست

در همین حال عده‌ای دیگر درصدد برداشت معانی دیگری از صحبت‌های اندک بوستامنتی برآمدند.

یکی از ردیتور‌‍ (به کاربران ردیت گفته می‌شود) اشاره داشت که ممکن است سخنان وی به امکان ایجاد مداوم تراکنش‌های غیرقابل ردگیری و ناشناس بر روی بلاک چین باشد که به نوعی تهدید این فناوری نوظهور محسوب می‌شود.

فرد دیگری به پتانسیل ایجاد اطلاعات تحریف شده، مثلاً با دزدیدن بلاک چین با هدف تغییر اطلاعات آن، اشاره کرد که می‌تواند سبب ذخیره شدن دائمی برخی اطلاعات غلط و تحریف شده برای همیشه در یک سیستم بلاک چین غیرقابل تغییر شود.

شایان توجه است، آخرین دفعه‌ای که خبر مشترکی در حوزه‌‌های دسیسه‌های ژئوپلیتیکال و سازمان اطلاعاتی برای بلاک چین منتشر شد، زمانی بود که وزارت دادگستری ایالات متحده ۷ مأمور اداره اصلی اطلاعات (گیرو) روسیه را به نقش داشتن در عملیات هک بین‌المللی و تحریف اطلاعات در ماه اکتبر سال جاری متهم کرد.

در ماه جولای نیز وزارت دادگستری ۱۲ نفر از دو واحد مختلف گیرو (GRU) را به استفاده از ارزهای دیجیتال که توسط استخراج یا دیگر روش‌ها بدست آمده بود، به هک شبکه‌های کامپیوتری مرتبط با کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری هیلاری کلینتون از حزب دموکرات متهم کرد.

منبع: cointelegraph

دیدگاه تان را بنویسید