بنیان‌گذار صرافی BTCC و برادر خالق لایت کوین، با پیش‌بینی عجیب خود مبنی بر افزایش نجومی قیمت صدرنشین جدول ارزهای دیجیتال، یک طوفان توییتری به پا کرد.

بابی لی در تویتت‌های اخیر خود یک سیر صعودی چشمگیر برای بیت کوین پیش بینی و یک طوفان توییتری به پا کرده است. این طوفان توییتری روز جمعه با انتشار سناریوهای فرضی و خوشبینانه مدیر عامل صرافی BTCC آغاز شد.

بیت کوین در ده سال اخیر شاهد نوسانات قیمتی، بازارهای نزولی شدید، و رشد قیمت ادامه دار بوده است. بابی لی با اشاره به تاریخچه بیت کوین در این ده سال ادعا کرده که «تاریخ کاملا خود را تکرار می کند.» و اظهار داشته که بیت کوین در ژانویه ۲۰۱۹ کف بلند مدت و واقعی خود را در محدوده ۲,۵۰۰ دلار پیدا خواهد کرد؛ دیدگاهی که بیانگر یک سقوط ۳۰ درصدی دیگر از سطوح قیمتی فعلی (۳,۶۰۰ دلار) بوده و به نوعی بازتاب نظرات دیگر فعالان این صنعت است.

بابی لی: قیمت بیت کوین در سال 2021 به 333 هزار دلار خواهد رسید

اگر تاریخ تکرار شود، ماه آینده در ژانویه ۲۰۱۹ بازار نزولی فعلی بیت کوین در محدوده قیمتی ۲,۵۰۰ دلار، کف خود را پیدا خواهد کرد.

و سپس در اواخر سال ۲۰۲۰، رشد ادامه‌دار بعدی آغاز می شود. بیت کوین در دسامبر ۲۰۲۱ به نقطه اوج ۳۳۳,۰۰۰ دلار رسیده و در ژانویه ۲۰۲۳ به ۴۱,۰۰۰ دلار کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: ۱۱ پیش بینی توسط افراد مطرح در مورد آینده قیمت بیت کوین

در سناریوی فرضی بابی لی، بازار بیت کوین پس از رسیدن به کف قیمتی ۲۵۰۰ دلار، وارد یک وضعیت سکون می شود و این وضع تا اواخر سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت. پیش از پایان سال ۲۰۲۰، یعنی چند ماه پس از نصف شدن پاداش استخراج بلاک در شبکه بیت کوین، حامیان بازار ارز دیجیتال رشد صعودی بزرگ بعدی بیت کوین را پیش بینی می کنند، یک رشد ادامه دار که قیمت بیت کوین را به بالای ۲۵۰ هزار دلار، یعنی ۱۰۰ برابر قیمت کف آن می رساند؛ همانطور که بابی نیز در توییت به آن اشاره کرده است:

رالی قیمتی بعدی در دسامبر ۲۰۲۱ به اوج خود میرسد، یعنی در قیمت ۳۳۳ هزار دلار. و بعد در ژانویه ۲۰۲۳ به قیمت ۴۱ هزار دلار کاهش پیدا می کند.

او در توییت‌های بعدی بیشتر در مورد منطق این پیش بینی توضیح داد و گفت که انتظار دارد بالاخره در یک موقعیت مناسب، زمانی که بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال طبقه بندی بشود، ارزش کل بازار بیت کوین از این فلز گرانبها پیشی بگیرد.

بابی لی: قیمت بیت کوین در سال 2021 به 333 هزار دلار خواهد رسید

او می گوید که اگر قیمت هر بیت کوین به ۳۳۳ هزار دلار برسد، ارزش کل بازار این دارایی ۷ تریلیون دلار خواهد بود؛ یعنی برابر با ارزش فرضی کل طلاهای روی کره زمین. بابی لی در این خصوص نوشته است:

یک اتفاق دیگر: اگر رالی بعدی بیت کوین در ۲۰۲۱ اتفاق بیفتد، و قیمت بیت کوین واقعا به ۳۳۳ هزار دلار برسد، این موضوع ارزش بیت کوین را تقریبا با طلا برابر می کند، یعنی ۷ تریلیون دلار.

البته نمی توان با اطمینان گفت که پیش بینی لی کاملا صریح است. اما می توان با توجه به نظرات قبلی او درباره بیت کوین و ارزهای دیجیتال گفت که چشم انداز ۳۳۳,۰۰۰ دلاری بابی لی برای بیت کوین، چندان دور از واقعیت نیست. با این حال، جالب توجه است که او چند ماه قبل از این پیش بینی گفته بود که قیمت بیت کوین در جریان نصف شدن پاداش استخراج بلاک یا halving بعدی (تقریبا) به بالای ۶۰ هزار دلار می رسد.

و اما پیش بینی بابی لی، عجیب ترین پیش بینی نیست که در دنیای ارز دیجیتال مطرح شده…

بدون شک پیش بینی بابی لی را نمی توان خیلی جدی گرفت، مخصوصا اینکه ارزهای دیجیتال مسیر درازی را در پیش دارند. با این حال، عضو هیئت مدیره BTCC تنها کسی نیست که چنین پیش بینی هایی را عنوان کرده است.

بابی لی: قیمت بیت کوین در سال 2021 به 333 هزار دلار خواهد رسید

بنابر گزارش قبلی اتریوم‌ورلدنیوز، پیش از این جان مک آفی، مولتی میلیونر پرحاشیه و سازنده آنتی ویروس مک آفی در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف اعلام کرده بود که بازار نزولی هنوز کسل‌کننده نشده و شبکه بیت کوین از دید بنیادی بیانگر این واقعیت است که ارزش حقیقی بیت کوین هنوز به طرز غیرعادی افزایش پیدا می‌کند.

طبق توضیحات او اگر منحنی استفاده از بیت کوین را پیگیری کنید، قیمت ۱ میلیون دلاری بیت کوین در سال ۲۰۲۰ (طبق پیش‌بینی اصلی او) حتی محتاطانه هم به نظر خواهد رسید. او همچنین اظهار داشته بود که بیت کوین با استفاده از آن ارزش پیدا خواهد کرد و نه با فاکتورهای سرمایه‌گذاری و احتکار.

منبع: ethereumworldnews

دیدگاه تان را بنویسید