دقایقی پیش، یکی از ثروتمندترین آدرس‌های مربوط به کیف پول‌ بیت کوین، مقدار عظیمی به تعداد ۶۶,۲۳۳ بیت کوین را به ارزش ۲۵۷ میلیون دلار به آدرس ناشناسی انتقال داد. گفتنی است که آدرس فرستنده از سال ۲۰۱۴ غیرفعال می‌باشد.

هدف این انتقال مشخص نیست. به احتمال زیاد هدف این معامله، بازار OTC (معامله‌ی بدون واسطه) بوده است، زیرا تبادل چنین مقداری در صرافی به راحتی قیمت را پایین می‌آورد. چنین مقداری حتی از حجم مبادلات روزانه‌ی صرافی‌های بزرگ هم بیشتر است؛ چرا که حجم مبادلاتی بایننس در روز گذشته ۲۰۰ میلیون و بیت‌فینکس ۱۵۵ میلیون دلار بوده است.

در زیر، تصویر تراکنش تائید نشده‌ را در سایت بلاک چین را می‌بینید.

نهنگ ناشناس ۲۵۷ میلیون دلار بیت کوین را انتقال داد !

چه چیزی در انتظار این بازار است؟

به نظر می‌رسد این اتفاق برای گاوها وحشتناک باشد، در صورتی که هدف این معامله، بازار OTC بوده است و به نظر می‌رسد نباید تاثیر چشمگیری در بازار ثانویه (صرافی‌ها) داشته باشد. دلیل این امر این است که برای هر تجارت اصولاً دو طرف اصلی خریدار و فروشنده وجود دارد.

سناریوی دوم که احتمال وقوع آن کمتر است، هدف این انتقال یک صرافی بوده است، چنین سناریویی وضعیت پرتلاطمی را برای بیت کوین بوجود می‌آورد. ممکن است با این اتفاق قیمت بیت کوین تحت تاثیر قرار بگیرد و قیمت تا منطقه‌ی ۳۰۰۰ دلار کاهش پیدا کند. همیشه در نظر داشته باشید که هر فروشنده، به ویژه کسانی که چنین مبالغی را می فروشند، می‌خواهند قیمت فروش متوسط خود را به حداکثر برسانند و مانوری رو قیمت نمی‌دهند.

منبع:cryptopotato
print

دیدگاه تان را بنویسید