کریگ رایت، مأموریتی را برای بیت کوین اس وی (BSV) متصور است که در آن بلاک‌های یک ترابایتی توسط این ارز دیجیتال پردازش خواهد شد.

بر اساس پستی که وی در حساب توییتر خود در تاریخ ۲۹ نوامبر منتشر کرد، این مأموریت هدفی دو ساله برای او محسوب می‌شود. او در حساب توییتر خود نوشت:

کریگ رایت: سایز بلاک‌های بیت کوین SV به 1 ترابایت خواهد رسید

هدف ۲ ساله
۲ الی ۴ میلیون تراکنش در ثانیه
۵۰۰ هزار سکه از موجودی کل کنار گذاشته شده
پروژه ترانود بیت کوین (Terranode Bitcoin)

رایت درباره جزئیات این پروژه توضیحی ارائه نداد. تقاضا برای فضای تراکنش در بلاک‌های بیت کوین بالاست و بدون شک بیت کوین برای هماهنگی با این روند در تقلا بوده است.

رایت و دیگر افراد حاضر در دنیای بیت کوین کش به راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری که در آن به‌جای افزایش سایز بلاک و فضای ذخیره‌سازی مرتبط با نودهای بیت کوین، تراکنش‌ها را در خارج از زنجیره بلاک‌ها پردازش می‌کند، اعتقادی ندارند. اولین تغییر رخ داده در هاردفورک بیت کوین اس وی افزایش چهار برابری سایز بلاک‌های قبلی و رساندن آن به ۱۲۸ مگابایت بود.

با این حال، در حال حاضر بلاک‌های BSV به دلیل کمبود تراکنش‌ها در شبکه آن، به‌طور متوسط حتی از بلاک‌های بیت کوین نیز کوچک‌تر است. BSV که یکی از سه نسخه مهم بیت کوین به شمار می‌رود، در حال حاضر دارای کوچک‌ترین بلاک‌ها بوده و در نتیجه کمترین تعداد تراکنش را داراست. رایت و همکارانش قصد دارند که این وضعیت را از طریق جذب همکاری با شرکت‌ها و کسب‌وکارهای متعدد بر روی شبکه خود تغییر دهند.

کارمزد پایین تراکنش‌ها و فضای زیاد بلاک‌ها ممکن است برای توسعه‌دهندگانی که به دنبال ساخت یک پلتفرم هستند، جذاب باشد. با این حال، رقابت روزافزونی میان پلتفرم‌های بلاک چین در جریان است که نمی‌توان پایانی را برای آن متصور شد. به نظر می‌رسد که فاکتور اساسی توسعه‌دهندگان در انتخاب پلتفرم توکن که منجر به افزایش تراکنش‌ها در آن پلتفرم می‌شود، این است که کدام‌یک از آنها به جریان اصلی مبدل می‌شوند. غیرمتمرکزترین برنامه‌ها تا به امروز، کاربران بسیار اندکی داشته‌اند. این وضعیت مداوم، برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری یا ساخت چنین برنامه‌هایی را دارند، ناامید کننده است.

کریگ رایت: سایز بلاک‌های بیت کوین SV به 1 ترابایت خواهد رسید

هرچند ۲ سال، یک بازه زمانی بسیار طولانی محسوب نمی‌شود. به هر حال ۱۰ سال طول کشید تا بیت کوین به حد نسبی از پذیرش در جریان اصلی برسد. بیت کوین SV باید از طریق لایه Omni با بیت کوین، از طریق پروژه کرم‌چاله (Wormhole) با بیت کوین کش، اتریوم، نئو و ارزهایی مانند AELF که تازه وارد بازار شده‌اند، رقابت کند. اتریوم با فاصله زیادی محبوب‌ترین پلتفرم برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز هوشمند است اما به‌عنوان یک شبکه، پیش از اینکه بتواند به تعداد تراکنش‌هایی که رایت برای بیت کوین اس وی پیش‌بینی کرده برسد، باید دست‌خوش بهبودهای اساسی پروتکل خود شود.

طبق معمول، پست توییتری رایت واکنش‌های منفی زیادی به همراه داشت. یکی از کاربران گفته است که با گذشت دو سال، رایت در زندان خواهد بود. یکی دیگر از واکنش‌ها مثبت بوده و به این موضوع اشاره داشت که بیت کوین اس وی فقط به کسب‌وکار بزرگی نیازمند است که به شبکه آن پیوسته و روند سلطه بر جهان را شروع کند.

کریگ رایت: سایز بلاک‌های بیت کوین SV به 1 ترابایت خواهد رسید

ما به این شبکه نیاز خواهیم داشت، پس خبر خوبی بود. می‌توانم کسب و کارهای زیادی را ببینم که به سمت بلاک چین هجوم می‌آورند. احساس می‌کنم زمانی که عملکرد خوبی از «اژدها» دریافت کردیم، دریچه‌های سیل خروشان گشوده خواهند شد. همان‌طور که آزمایشات نشان می‌دهد، اژدها می‌تواند در مورد کارمزدها، امنیت و فاکتورهای دیگر، شگفتی بیافریند.

پیش‌بینی هزینه فضای یک ترابایتی در دو سال آینده دشوار است ولی با نرخ کنونی، یک کاربر نهایی تجاری باید تنها برای فضای ذخیره‌سازی، هزینه‌ای اضافی بالغ‌بر ۳۰۰ دلار در هر ساعت را بپردازد. (بر اساس تعرفه استاندارد این صنعت که ۰٫۰۵ دلار برای هر گیگابایت در ماه است). احتمالاً می‌توان این رقم را با خریدی در مقیاس بزرگ تا ۴۰ درصد کاهش داد اما با این وجود، چشم‌انداز پیش‌رو احتمال قیمت‌های پایین‌تر برای خدمات فول‌نود بیت کوین اس وی را از بین می‌برد.

تحقق اهداف رایت به عوامل متعددی بستگی دارد که دقیقاً مطابق نقشه پیش رود و اگر این امر محقق شود، بخش قابل‌توجهی از تراکنش‌های جهان بر روی یک بلاک چین انجام خواهد شد که این موضوع به‌طور کلی برای ارزهای دیجیتال، اتفاق مثبتی خواهد بود. با این حال، تمرکززدایی برای اکثر افرادی که با ارزهای دیجیتال سر و کار دارند، مهم است و چشم‌انداز تمرکززدایی، با افزایش هزینه‌های مشارکت در این شبکه‌ها، کمرنگ‌ می‌شود.

تنها زمان، مسیر اتفاقات را مشخص خواهد کرد.

منبع : ccn
print

دیدگاه تان را بنویسید