گزارش‌های غیررسمی روز ۲۷ نوامبر، حاکی از این است که نزدک (NASDAQ) یکی از بزرگ‌ترین بازارهای بورس جهان و آمریکا، قصد راه‌‌اندازی قرارداد‌های آتی‌ مبتنی بر بیت کوین را دارد؛ و این تصمیم علی‌رغم سقوط اخیر بازار ارزهای دیجیتال گرفته شده است.

بلومبرگ با انتشار مقاله‌ای که تاریخچه‌ی چنین قرارداد‌های آتی را در کمپانی نزدک شرح داده است، ادعا کرد که این شرکت در حال رفع نگرانی تنظیم‌کنندگان مبادلات همچون کمیسیون معاملات آتی کالا، قبل از راه‌اندازی قرارداد‌های خود است.

ظاهراً نزدک به دنبال زمانی مناسب برای زمینه‌سازی چنین قرارداد‌های آتی جدید بوده و اکنون باوجود سقوط دارماتیک ارزهای دیجیتال در طول سال گذشته، نزدک روی پافشاری به علاقه خود ریسک می‌کند.

بورس نزدک به دنبال ورود به قرارداد‌های آتی بیت کوین

همچنین مدیرعامل نزدک، آدنا فریدمن در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت:

این شرکت به دنبال راهی برای جداسازی مسیر خود از دیگر رقیبان، برای چنین قراردادهایی است. همچنین قراردادهای آتی نزدک بر اساس قیمت بیت کوین در صرافی‌های متعدد انجام خواهد شد، همان‌طور که این کار توسط کمپانی VanEck انجام می‌شود.

با در نظر گرفتن سود بلندمدت در ارزهای دیجیتال و قراردادهای آتی بیت کوین، منطقی به نظر می‌رسد که نزدک به قراردادهای آتی چراغ سبز نشان دهد.

فضای ارزهای دیجیتال همیشه با فراز نشیب همراه بوده است؛ اما سقوط ۸۰ درصدی ارزش بیت کوین در طول سال اخیر، به‌تنهایی برای متشنج ساختن سرمایه‌گذاران، حتی در زمینه‌های وابسته به بیت کوین، کافی بوده است.

 

بورس نزدک به دنبال ورود به قرارداد‌های آتی بیت کوین

اگر چنین گزارشی درست باشد، هنوز مشخص نیست که نزدک چه زمانی را برای راه‌اندازی چنین قراردادهایی مشخص کرده است. اگر چنین قراردادهایی به وقوع بپیوندد، نزدک سومین بورس محلی آمریکا خواهد بود که قراردادهای بر پایه‌ی بیت کوین را راه‌اندازی می‌کند. بیش از این CBOE و CME قراردادهای آتی بیت کوین را در دسامبر ۲۰۱۷ راه‌اندازی کردند.

تا به امروز، این قراردادهای آتی بیت کوین، بزرگ‌ترین بازار تنظیم شده در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال بوده‌اند. در سال ۲۰۱۸، به امید افزایش ورود سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال، این صنعت به دنبال پذیرش ETF بیت کوین از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار به‌عنوان روش سرمایه‌گذاری است، بسیاری باور دارند که این عمل موجب جذب سرمایه از سوی وال‌استریت به سمت بیت کوین می‌شود.

منبع: NASDAQ
print

دیدگاه تان را بنویسید