شرکت ترزور، ارائه‌دهنده کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری به مشتریان خود درباره روش جدیدی که سارقان به‌وسیله آن اقدام به ربودن ارزهای دیجیتال از کیف پول‌های سخت‌افزاری می‌کنند، هشدار داد.

برند ترزور که به‌وسیله پرچم‌داران خود یعنی مدل‌های Trezor One و Trezor Model T شناخته می‌شود، در پستی از سایت Medium اظهار داشته است که افراد کلاه‌بردار در حال توزیع نسخه تقلبی کاملاً مشابهی از مدل Trezor One در بازار بوده و از این طریق، دارایی‌های مردم را به سرقت برده و قصد بدنام کردن این برند را دارند. این شرکت اعلام کرد با وجود اینکه به تولید نسخه‌های مشابه توسط سایر شرکت‌های قانونی و پخش آن توسط نام‌های تجاری دیگر عادت کرده، اما ظهور نسخه‌های جعلی این کیف پول، موضوعی نگران‌کننده است.

مواظب کیف پول‌های جعلی ترزور باشید !

بنا بر اعلام ترزور، این کیف پول تقلبی حاصل کپی کاملاً مشابهی از کیف پول اصلی حتی تا هسته آن می‌باشد که این امر، تشخیص جعلی بودن آن را دشوار می‌سازد و نسخه تقلبی تهدیدی برای امنیت ارزها و دارایی دیجیتال کاربران می‌باشد. این شرکت خاطرنشان کرد:

مطمئناً شما متمایل نخواهید بود که پول خود را به‌دست کسی بسپارید که شما را توسط فروش محصولی متفاوت از آنچه فکر می‌کردید در حال خریدش هستید، فریب دهد. پس توصیه ما این است که از این دستگاه‌ها استفاده نکرده و آن را به ما گزارش دهید که این روند می‌تواند به ما در مبارزه با این جریان کلاه‌برداری، یاری رسانده و امکان ارائه دستگاه‌های اورجینال توسط شرکت را مهیا سازد.

یکی از راه‌های تشخیص جعلی بودن دستگاه‌های Trezor One، از طریق قیمت فروش آنهاست. همانند بسیاری از نسخه‌های مشابه‌سازی شده، محصول نهایی اکثر اوقات با تخفیف زیادی به فروش می‌رسد تا مشتریان را به خریدشان ترغیب کند. این مسئله هشداری است که ترزور امیدوار است کاربران آن را جدی گرفته و در هنگام خرید، نمونه‌های جعلی را تشخیص دهند.

مواظب کیف پول‌های جعلی ترزور باشید !

روش دیگر برای تشخیص نمونه‌های تقلبی، بررسی هولوگرام جعبه می‌باشد که در نمونه‌های اصلی، بر روی پلمپ جعبه چسبانده شده است. شرکت ترزور در صفحه اینترنتی مربوط به فعال‌سازی کیف‌های سخت‌افزاری جدید، ویدیویی را آپلود کرده است که کاربران بتوانند با مشاهده و مقایسه هولوگرام موجود در ویدیو با نمونه خریداری‌شده، از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنند. این ارائه‌دهنده کیف‌های پول سخت‌افزاری، به خریداران هشدار می‌دهد که برای تهیه محصول خود، از بازارهای آنلاین اجتناب نموده و فقط به نمایندگان مجاز، فروشگاه رسمی آمازون و وب‌سایت ترزور مراجعه کنند. این شرکت در پایان اطلاعیه خود افزود:

اگر در مورد صحت و اعتبار فروشنده یا کانال فروش مطمئن نیستید، همیشه از طریق کانال های رسمی و تایید شده اقدام کنید.

آخرین کلاه‌برداری انجام‌شده درزمینهٔ ارزهای دیجیتال، به حرکت هکرها درزمینهٔ توزیع رایگان بیت کوین در توییتر باز می‌گردد که با هک و به‌دست گرفتن اکانت های رسمی و تأیید شده، پیشنهاد توزیع توکن های رایگان را به مردم ساده‌لوح ارائه می‌دادند.

منبع: ccn
print

دیدگاه تان را بنویسید