بنا به گزارش شبکهٔ رادیویی Govorit Moskva روسیه، به تاریخ جمعه دوم نوامبر، رئیس کمیتهٔ دولتی روسیه در بازارهای مالی اعلام کرده است که این نهاد در نظر دارد ارز دیجیتال دولتی خود را با پشتوانه روبل روسیه راه‌اندازی کند.

آناتولی آکساکوف، رئیس این کمیته، در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد افزایش بدهی خانوار با اطمینان اعلام کرد که دولت روسیه یک ارز دیجیتال را پشتیبانی خواهد کرد ولی این ارز مبتنی بر روبل روسیه خواهد بود. همچنین معاونت این کمیته بیان کرد که سکهٔ موردنظر بر بستر بلاک چین ساخته‌شده و با نسبت یک به یک توسط ارز روبل پشتیبانی خواهد شد.

آکساکوف با بیان اینکه این ارز دیجیتال توسط مقدار مشخصی از سپردهٔ بانکی پشتیبانی خواهد شد، مدل ساخت این ارز را توضیح داد. همچنین در راستای این هدف، یک موسسهٔ بانکی به صدور مقدار مشخصی از آن با استفاده از فناوری بلاک چین منصوب شده است و این ارز به نسبت یک به یک پایبند خواهد ماند.

روسیه ارز دیجیتال خود را خواهد ساخت !

بنا به خبرگزاری Mskagency که مقر آن در مسکو قرار دارد، نظر به اینکه این ارز دیجیتال با پول نقد پشتیبانی می‌شود، رئیس این کمیته اظهار داشته است که این ارز دیجیتال توسط بانک مرکزی منتشر خواهد شد. درنتیجه، آکساکوف خاطرنشان کرد که کاربرد تکنولوژی بلاک چین به لحاظ انتشار «پول رمزنگاری شده» امیدوارکننده است.

در اواخر ماه اکتبر، آکساکوف عنوان کرده بود که ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین و اتریوم، از آنجایی که هیچ پشتوانه‌ای ندارند، به «آینده‌ای پوچ» محکومند. وی همچنین افزود که این مسئله، دلیل اصلاح پیش‌نویس قانون مربوط به دارایی‌های مالی دیجیتال بود که تعریف ماینینگ را از قلمرو اجرایی آن حذف نمودند.

ایده راه‌اندازی ارز دیجیتال دولتی روسی با عنوان روبل رمزگذاری شده (CryptoRuble) در اوایل سال ۲۰۱۸، توسط انجمن بلاک چین و ارزهای دیجیتال روسیه (RACIB) اعلام شده بود که بر اساس پیش‌بینی این انجمن، این سکه در اواسط سال ۲۰۱۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

با این حال، اخیراً Sergey Glazyev، مشاور رئیس‌جمهور روسیه، ادعا کرده است که هیچ حرکت خاصی در این مورد وجود نداشته و ابزار برنامه‌ریزی شدهٔ موجود، می‌تواند اجازهٔ انتشار بسیار سریع این ارز دیجیتال را فراهم سازد.

منبع: Cointelegraph
print

دیدگاه تان را بنویسید