روزنامۀ روسی Izvestia، در روز دوشنبه ۲۹ اکتبر، به نقل از مقامات قانون‌گذار دولت روسیه، اعلام کرد که تمامی اعضای گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، باید توصیۀ این رگولاتوری را برای کنترل مبادلات ارزهای دیجیتال و ذخایر آنها و سایر موارد، جدی بگیرند.

مقر FATF به عنوان یک سازمان بین دولتی، در پاریس قرار دارد که در سال ۱۹۸۹ با هدف توسعۀ استانداردهای مبارزه با پولشویی و سایر اقدام های غیرقانونی مالی، تشکیل شد.

در اوایل ماه اکتبر، FATF اعلام کرد که استانداردهای خود را در رابطه با ارزهای دیجیتال و شرکت های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال را تغییر داده است. این سازمان در دستورالعمل های به روز شدۀ خود، خاطر نشان کرده است که ارائه دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال، باید تحت نظارت و بررسی قوانین سیاست‌های مبارزه با پولشویی (AML) و مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) قرار گرفته و انطباق فعالیت این شرکت ها با سازمان های مذکور، به دقت بررسی شود.

پاول لیواندی، نائب رئیس سازمان دولتی نظارت مالی روسیه (Rosfinmonitoring)، در گفتگو با روزنامۀ Izvestia اعلام کرد که تمایل شدیدی به اجرای سیستم نظارت بر تراکنش های ارز دیجیتال با بودجه ای بیش از ۶۰۰ هزار روبل (حدود ۹٫۱۲۰ دلار) دارد.

لیواندی، با اشاره به موارد پیشنهاد شده به FATF، اظهار داشت که ارزهای دیجیتال می توانند به صورت دیجیتالی، به گردش در آمده و مبادله شده و برای پرداخت یا سرمایه گذاری، مورد استفاده قرار بگیرند.

روسیه خطاب به FATF: مراقب جریان ارزهای دیجیتال باشید !

بر اساس گزارش Izvestia، وی ادامه داد که مقامات دولت ها باید این فعالیت ها را تحت کنترل قانون گذاری شده قرار داده، و نظارت بر خزانه، انتشار و تبدیل به سایر ارزهای دیجیتال را اعمال نمایند.

در حال حاضر، هیچ مقررات سخت گیرانه و سریعی در مورد ارزهای دیجیتال، در روسیه وجود ندارد و پیش نویس لایحه ای برای تعیین تکلیف و رسمیت بخشی به مواردی که نیاز به شفاف سازی دارند، در حال تنظیم برای ارائه به پارلمان روسیه می باشد.

همچنان سوالات متعددی در مورد تعهدات مالیاتی دارندگان ارزهای دیجیتال باقی مانده است که شبهات موجود در خصوص تصمیمات قانونی مرتبط با بیت کوین را می توان به این لیست اضافه کرد.

لیواندی افزود که تغییرات قوانین روسیه در خصوص نظارت بر ارزهای دیجیتال، در آینده ای نزدیک، تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: cointelegraph
print

دیدگاه تان را بنویسید