بنیانگذار ریپل در لیست ۴۰۰ فرد ثروتمند جهان قرار گرفت !

​روز پنج شنبه چهارم اکتبر، کریس لارسن، بنیانگذار اصلی ریپل، رتبه ۳۸۳ از لیست ۴۰۰ فرد ثروتمند کره زمین در مجله فوربز را تصاحب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

روز پنج شنبه چهارم اکتبر، کریس لارسن، بنیانگذار اصلی ریپل، رتبه ۳۸۳ از لیست ۴۰۰ فرد ثروتمند کره زمین در مجله فوربز را تصاحب کرد.

رسیدن لارسن به این لیست از آن جهت قابل توجه است که بخش عمده‌ای از دارایی فراوان او را تنها ارزهای دیجیتال تشکیل می‌دهند.

[بنیانگذار ریپل در لیست 400 فرد ثروتمند جهان قرار گرفت !]

فوربز ثروت خالص فعلی لارسن را حدود ۲٫۱ میلیارد دلار تخمین می‌زند. در حالی که این رقم شاید بزرگ به نظر برسد، نسبت به ژانویه سال جاری که ثروت خالص لارسن حدود ۳۷٫۳ میلیارد دلار بود، کاهش چشمگیری یافته است.

براساس آمار بدست آمده، لارسن به عنوان یکی از بنیانگذاران شبکه پرداخت ریپل، در حال حاضر حدود ۵٫۱۹ میلیارد واحد XRP دارد که به عنوان ارز دیجیتال این شبکه محسوب می‌شود. در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ هر واحد ریپل با قیمت حدود ۲٫۳ دلار معامله می‌شد که در مقایسه با قیمت حدود ۰٫۵ دلاری امروز، با حدود ۴ برابر کاهش مواجه شده است.

[بنیانگذار ریپل در لیست 400 فرد ثروتمند جهان قرار گرفت !]

ثروت ۲٫۱ میلیارد دلاری لارسن در نوع خود شگفت انگیز اما پرنوسان است. همچنین لارسن تنها کسی نیست که از ریپل به ثروت فراوان رسید. مدیر عامل فعلی این شرکت، براد گارلینگ‌هاوس، در ماه ژانویه به ثروت خالص ۹٫۵ میلیارد دلاری دست یافته بود اما سقوط بازار ارزهای دیجیتال باعث شد که امروز او نتواند در لیست ۴۰۰ فرد ثروتمند جهان جایی داشته باشد.

کریس لارسن که امروزه در رده اول ثروتمندترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال قرار دارد، در سال ۲۰۱۲ به همراه جدمکالب، شرکت ریپل را بنا نهاد. مکالب که از روند و اهداف پیش‌روی شرکت ناراضی بود، ریپل را ترک و پروژه استلار را پایه‌ریزی کرد. هم اکنون ریپل و استلار دو رقیب جدی در فضای بلاک چین و ارزهای دیجیتال هستند.

منبع: Forbes

 

دیدگاه تان را بنویسید