دومین بانک بزرگ آمریکا: بلاک چین به یک بازار ۷ میلیارد دلاری تبدیل می‌شود !

​بنک آو امریکا (Bank of America) برآورد کرده است که بلاک چین می‌تواند به یک بازار ۷ میلیارد دلاری تبدیل شود و به غول‌های بزرگی چون مایکروسافت و آمازون کمک شایانی کند.

لینک کوتاه کپی شد

علیرغم اینکه تحلیلگران دومین بانک بزرگ ایالات متحده یعنی بنک آو امریکا از مشخص کردن زمان تبدیل شدن این صنعت به یک بازار چند میلیارد دلاری اجتناب کرده‌اند، در گزارش اخیر، آماری مبنی بر اینکه دو درصد از شرکت‌ها تمایل به راه‌اندازی بلاک چین با هزینه سالانه ۵,۵۰۰ دلار داشتند، ارائه شده است.

کاش رنجن، تحلیلگر و محقق بنک آو امریکا در گفتگو با نشریه CNBC اظهار داشت که این فناوری برای برخی از شرکت‌های بزرگ دنیا به شدت مناسب است. وی با ارائه مثالی افزود:

[به عنوان مثال] آمازون از افزایش تقاضا در بحث خدمات ابری برای پیاده‌سازی بلاک چین بهره‌مند می‌شود و این در حالی است که با بهبود رهگیری زنجیره تأمین، عملیات‌های خرده فروشی این شرکت هم کارآمدتر خواهد شد.

 

 

رنجن تاکید کرد که با اینکه موارد کاربردهای بالقوه بلاک چین به طور گسترده‌ای شناخته شده هستند، محصولات یا خدمات کامل بلاک چینی هنوز ساخته نشده‌اند و در تولید استفاده نمی‌شوند به همین دلیل ظرفیت این فناوری برای تولیدات جهانی هنوز اثبات نشده است.

[دومین بانک بزرگ آمریکا: بلاک چین به یک بازار 7 میلیارد دلاری تبدیل می‌شود !]

محقق ارشد بنک آو امریکا افزود که نوآوری سیستم‌های دفترکل توزیع شده می‌تواند با پیاده سازی بلاک چین از مدل نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) به مدل بلاک چین به عنوان سرویس (BaaS) ترقی یابد. رنجن برای مثال از پلتفرم مشهور مبتنی بر بلاک چین مایکروسافت که آژور (Azure) نام دارد نام برد و افزود:

آژور خدماتی مانند قراردادهای هوشمند و دیگر برنامه‌های شخص ثالث را ارائه می‌دهد و هرچقدر که استفاده از بلاک چین در آژور بیشتر می‌شود، سودمندی بالاتر خواهد رفت.

بنک آو امریکا در گزارش خود از شرکت‌های مطرحی چون اوراکل (Oracle) آی‌بی‌ام (IBM) سیلزفورس (Salesforce)، وی‌ام‌ویر (VMware) و همچنین بازیگران بزرگی در صنایع املاک و مسکن مانند زیلاو (Zillow) ردفین (Redfin) و لندینگ‌تری (Landingtree) به عنوان بهره‌برداران بلاک چین نام برد.

گفتنی است که بسیاری از شرکت‌های ذکر شده در بالا، دستاوردهای بزرگی در فضای بلاک چین داشته‌اند.

[دومین بانک بزرگ آمریکا: بلاک چین به یک بازار 7 میلیارد دلاری تبدیل می‌شود !]

طبق داده‌هایی که اخیراً در ماه آگوست سال ۲۰۱۸ منتشر شد، شرکت IBM در بحث ثبت امتیاز طرح‌های بلاک چینی برای جایگاه اول در لیست شرکت‌های بزرگ دنیا، با علی‌بابا، غول تجارت چینی در حال رقابت است. در تابستان سال جاری، IBM یک قرارداد ۷۴۰ میلیون دلاری پنج ساله با دولت استرالیا برای کاربردی سازی بلاک چین در بهبود امنیت داده‌ها و اتوماسیون اداری این کشور، منعقد کرد.

مایکروسافت برای اولین بار در اوایل سال ۲۰۱۵ خبر از راه‌اندازی یک پلتفرم رایانش ابری مبتنی بر اتریوم به نام آژور داد و همچنان به بهبود این محصول ادامه می‌دهد. بخش وب سرویس آمازون (AWS) چند ماه پیش یک فرم‌ورک برای اتریوم و هایپر لجر معرفی کرد که کاربران را قادر می‌سازد برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین خود را توسعه و مدیریت کنند.

 

 

منبع: Cointelegraph

 

دیدگاه تان را بنویسید