برادران وینکلوس رقیب تتر (Tether) را عرضه کردند

​برادران وینکلوس که در دنیای ارز‌‌های دیجیتال بسیار نامدار هستند در اقدامی جدید در صرافی خود که با نام Gemini شناخته می‌شود ارز دیجیتال باثبات (Stablecoin) که توکنی بر بستر بلاک چین اتریوم است را معرفی کردند.

لینک کوتاه کپی شد

برادران وینکلوس که در دنیای ارز‌‌های دیجیتال بسیار نامدار هستند در اقدامی جدید در صرافی خود که با نام Gemini شناخته می‌شود ارز دیجیتال باثبات (Stablecoin) که توکنی بر بستر بلاک چین اتریوم است را معرفی کردند.

برداران وینکلوس در روز دوشنبه توکن خود را با القاب «قابل اعتماد و همراه با مقررات» بر بستر بلاک‌ چین، معرفی کردند که به عقیده آن‌ها تتر (Tether) این ویژگی‌ها را ندارد.

بیشتر بخوانید: USDT چیست و چرا قیمت آن ثابت است

صرافی Gemini در وایت پیپر این ارزدیجیتال گزارش داده است GUSD که بر اساس استاندارد ERC-20 نشانه‌گذاری شده است و بر بستر بلاک‌ چین اتریوم منتقل می‌شود. کاربران این صرافی می‌توانند دلار واقعی را وارد حساب خود در این صرافی بریزند و در مقابل این توکن را دریافت کنند. از آنجایی که این توکن از بلاک‌ چین اتریوم استفاده می‌کند کاربران می‌توانند در کیف پول‌ MyEtherWallet برای ذخیره سازی آن استفاده کنند. به نظر می‌رسد که امکان مبادله‌ی این توکن با دلار فیزیکی هم باشد.

با این اقدام، صرافی Gemini به دیگر صرافی‌هایی که از توکن‌‌‌های باثبات یا پول فیات استفاده می‌کنند پیوست. پیش از این ارز دیجیتال باثبات تتر (Tether) که مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت که وضعیت شفافی از خزانه‌ی پشتوانه‌ی خود ارائه نداده است؛ همچنین گفته می‌شود که تتر ارتباط تنگاتنگی با صرافی بیت‌فاینکس (Bitfinex) دارد.

تتر (Tether) هشتمین ارز دیجیتال بازار است که حجم مبادله‌ی آن در روز ۲,۸ میلیارد دلار است که فقط حجم مبادلات بیت کوین به این مقدار در روز می‌رسد. در بیشتر صرافی‌ها تتر که با نشانه‌ی USDT شناخته می‌شود، نشانه‌ی دلار آمریکا است و در صرافی‌ها امکان مبادله‌ی آن بیش از این مقدار وجود ندارد.

توکن GUSD توسط بیمه سپرده فدرال (FDIC) بررسی می‌شود

[برادران وینکلوس رقیب تتر (Tether) را عرضه کردند]

تایلر وینکلوس در بیانیه‌ی خود گفته است که هیچ توکن دیگری با ضریب ارزش دلار به اندازه کافی همراه با مقررات و شفاف‌سازی نیست تا بتواند ظرفیت واقعی ارز دیجیتال باثبات را تحقق بخشد.

تا کنون هیچ نشانه و پشتوانه‌ی معتبری برای دلار آمریکا وجود نداشته است که مانند ارز‌های دیجیتال متن‌باز و غیر متمرکز باشد. دلار Gemini که از این پس با عنوان GUSD شناخته می‌شود، ارزش اعتباری و ثبات قیمت دلار را با تکنولوژی بلاک‌ چین تبدیل می‌کند و تحت نظارت و قوانین و مقرّرات آمریکا یعنی اداره خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS) است.

در وبسایت این سایت صرافی اطلاعات بیشتری در مورد این توکن قرار داده شده است. چیزی که مشخص است دلار پشتوانه‌ی این توکن نه تنها فقط توسط بانک ذخیره می‌شود بلکه از فیلتر فدرال بیمه‌ی سپرده های بانکی نیز باید رد شود.

علاوه بر این، Gemini یک شرکت مستقل حسابداری دولتی ثبت شده را برای انتشار گزارش‌ها مقرر کرده است که این توکن‌ها به طور کامل توسط دلار پشتیبانی بشوند و همچنین قراردادهای هوشمند GUSD را تحت نظارت دقیق یک شرکت امنیتی مستقل قرار داده است.

منبع: CCN

 

دیدگاه تان را بنویسید