سهام باشگاه ایتالیایی با ارز دیجیتال فروخته شد !Reviewed by نیما ملک پور on Sep 4Rating: 5.0

بخشی از سهام باشگاه فوتبال ایتالیایی ریمینی (Rimini) که در سری C ایتالیا حضور دارد، در ازای ارز دیجیتال به فروش رسید.

این اتفاق که در نوع خود بی‌بدیل است توسط شرکت هریتیج اسپورت هلدینگز (Heritage Sports Holdings) که یک شرکت سرمایه‌گذاری ورزشی در امارات است، صورت گرفت. بر خلاف گزارش‌های اولیه‌ سهام این باشگاه در ازای بیت کوین فروخته نشده است؛ بلکه از توکن‌های کوانتوکوین (QTC) که ارز دیجیتالی در جبل الطارق است، برای خرید ۲۵ درصد از سهام این باشگاه استفاده شده است.

همچنین پابلو وی دانا (Pablo V. Dana) که یکی از افراد حاضر در این پروژه است، از سهام‌داران و شرکای شرکت HSH نیز می‌باشد. این خبر توسط مدیرعامل باشگاه آقای جئورجیو گراسی (Giorgio Grassi) در کنفرانس مطبوعاتی اعلام شد. او در این باره گفت:

مذاکرات با این گروه چند ماه ادامه یافت. شرکت هریتیج اسپورت هلدینگز و شریک آن کوانتوکوین، ایده‌های جدیدی را برای تیم و شهر ما و سینرژی ورزشی آن‌ها برند تصویری جدیدی با نقطه‌نظر فناوری خواهد داشت. این شرکت اماراتی روش‌های خلاقانه‌ای برای پرداخت با ارزهای دیجیتال و استفاده از فناوری بلاک چین ارائه می‌دهد.

شرکت اماراتی HSH در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد. این شرکت به عنوان سرمایه‌گذار در باشگاه‌های فوتبال و سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر مربوط به فوتبال در کشورهای آسیایی و اروپایی مشغول فعالیت است. باشگاه‌های دیگری که این شرکت سهام آن‌ها را خریداری کرده دپورتیوو لاس باریوس از لیگ دسته ۶ اسپانیا و باشگاه مانتووا در ایتالیا بوده است. همچنین این شرکت تیم جبل الطارق یونایتد، که دستمزد بازیکنانش را با ارزهای دیجیتال پرداخت می‌کند، پیش از این خریداری کرده بود.

تیم فوتبال ریمینی باشگاه قدیمی ایتالیایی است که در سال ۲۰۰۶ و بعد از بازی با یوونتوس که با نتیجه تساوی ۱-۱ به پایان رسید، اعلام ورشکستگی کرد. این باشگاه ورزشی پس از این با مشکلات عدیده‌ای مانند خروج اعضای هیئت مدیره دست و پنجه نرم کرد که باعث شکسته شدن این تیم و بازسازی چندباره آن گردید.

سهام باشگاه ایتالیایی با ارز دیجیتال فروخته شد !

هم‌اکنون این تیم برای باری دیگر به لیگ بازگشته است و مدیرعامل آن آقای گراسی اعلام کرده که بخشی از سهام باشگاه توسط ارزهای دیجیتال خریداری شده است؛ چیزی که نظیرش را در فوتبال حرفه‌ای تا به حال ندیده بودیم.

آقای مدیرعامل در این باره می‌گوید:

مالکیت جدید با ارزهای دیجیتال هم اکنون وارد تاریخ فوتبال شده است و شور و هیجان مهمی را در شهر ریمینی شاهد هستیم. در هفته‌های اخیر این شرکت اماراتی علاقه خاصی به برند ریمینی و راهی که در عرصه فوتبال انتخاب کرده‌ایم، نشان داده است. اعضای جدید قدردان شفافیت این باشگاه، پایداری اقتصادی آن، تعهدشان به دنیایی منسجم و قدرت جدید باشگاه با شرکت‌های همکار هستند.

صنعت ارزهای دیجیتال اخیراً در عرصه‌ بین‌المللی فوتبال نیز وارد شده است. علاوه بر خبر خرید بخشی از سهام تیم ایتالیایی و پرداخت دستمزد بازیکنان جبل‌الطارق یونایتد با ارز دیجیتال، eToro در همکاری با لیگ برتر انگلیس درصدد استفاده از ارزهای دیجیتال در ساختارهای پرداخت لیگ جزیره می‌باشد.

منبع: bitcoinmagazine
print

دیدگاه تان را بنویسید