پاداش بلاک اتریوم کاهش پیدا خواهد کرد !

در آخرین روز از ماه آگوست، چند تن از توسعه‌دهندگان هسته اصلی اتریوم طی یک نشست ویدیویی در یوتیوب تصمیم گرفتند بمب سختی (difficulty bomb) اتریوم را به تأخیر انداخته و بر سر اعمال این کد در فورک آتی کنستانتینوپول (قسطنطنیه- Constantinople) به توافق رسیدند.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از اهداف اصلی موسسه اتریوم اتخاذ یک الگوریتم اجماع جدید برای اثبات سهام در شبکه است. توسعه‌دهندگان برای تحقق این هدف راه‌حل جدیدی به نام بمب سختی را در نظر گرفته‌اند که فرایند ساخت بلاک جدید در شبکه اتریوم را دشوارتر می‌کند. فورک کنستانتینوپول نیز با هدف تسهیل به‌روزرسانی جدید شبکه اتریوم و تغییر مسیر آن از الگوریتم اثبات انجام کار به اثبات سهام طراحی شده است.

 

جلسه توسعه دهندگان Ethereum Core

هفته گذشته، توسعه‌دهندگان اتریوم ۳ سناریوی پیشنهادی برای تأثیر بمب سختی بر کاهش و حفظ پاداش بلاک ارائه کردند. بنا بر گفته آن‌ها پاداش ماینینگ با کد (EIP-1234) به ۲ اتر، و با (EIP-858) به ۱ اتر تغییر پیدا می‌کند. این در حالی است که (EIP-1295) میزان پاداش بلاک را از ۳ اتر پایین‌تر نمی‌آورد اما بر فاکتورهای دیگری اعم از ساختار انگیزه اثبات انجام کار در شبکه تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل استخراج (ماینینگ) اتریوم

طبق یکی از پست‌های منتشرشده در انجمن گیت هاب، توسعه‌دهندگان تصمیم گرفته‌اند گزینه اول یعنی کد (EIP-1234) را بپذیرند. این پیشنهاد برای به تأخیر انداختن بمب سختی برای مدت یک سال، مطرح شد تا بلاک تایم زنجیره در زمستان ۲۰۱۹ به ۳۰ ثانیه بازگشته و با اعمال فورک کنستانتینوپول میزان پاداش بلاک در شبکه کاهش پیدا کند. خلاصه این گفت‌وگو در قسمت پایین ذکر شده است:

با شروع CNSTNTNPL_FORK_BLKNUM کلاینت درجه سختی را بر اساس یک بلاک جعلی محاسبه می‌کند؛ بدان معنا که قرار است بمب سختی حدود پنج میلیون بلاک بعد از فورک قبلی اتریوم با نام Homestead ایجاد کند. به علاوه پاداش بلاک به ۲ اتر کاهش پیدا کرده و پاداش استخراج بلاک‌های uncle و nephew نیز بر اساس آن تنظیم خواهد شد.

در زمان نگارش این خبر اتریوم با قیمت ۲۹۸ دلار معامله می‌شود و طی یک هفته اخیر شاهد یک افزایش قیمت هفت درصدی بوده است. همچنین، گروه بورس بازرگانی و کالای شیکاگو (CMS) در حال برداشتن گام‌های اولیه برای فهرست کردن اتریوم در بازار قرارداد آتی خود است.

منبع: cointelegraph

 

دیدگاه تان را بنویسید