گرگ وال استریت: سرمایه‌گذاران بیت کوین شستشوی مغزی شده‌اند !

​یکی از بدنام‌ترین کلاهبرداران حرفه‌ای وال‌استریت، بر پیش‌بینی خود درباره سقوط قیمتی شدید بیت کوین تأکید دارد. او می‌گوید که سردمدار بازار ارزهای دیجیتال آماده یک سقوط عظیم و بی‌سابقه است، سقوطی که آوازه آن تمام دنیا را پر خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از بدنام‌ترین کلاهبرداران حرفه‌ای وال‌استریت، بر پیش‌بینی خود درباره سقوط قیمتی شدید بیت کوین تأکید دارد. او می‌گوید که سردمدار بازار ارزهای دیجیتال آماده یک سقوط عظیم و بی‌سابقه است، سقوطی که آوازه آن تمام دنیا را پر خواهد کرد.

جردن بلفورت معروف، پیش‌ازاین در یک گفت‌وگوی ویدیویی در فیس‌بوک مرگ بیت کوین را حتمی دانسته بود. او معتقد است فراز و نشیب بیت کوین در سال ۲۰۱۸ و در پیش گرفتن روند نزولی، نشان از نفس‌های آخر این ارز دیجیتال دارد.

بیشتر بخوانید: گرگ وال استریت: مرگ بیت کوین نزدیک است

گرگ وال‌استریت که از راه حقه پامپ و دامپ درآمد کلانی کسب می‌کرد، پیش‌تر به جرم حیله و فریبکاری در بازار سهام به مدت ۲۲ ماه زندانی و به پرداخت ۱۱۰ میلیون دلار جریمه نقدی محکوم شده بود. روش کار بلفورت این بود که به‌دروغ قیمت سهام بی‌ارزش را در چشم خریدار بالا می‌برد تا آن را بفروشد. او در مصاحبه‌ای با CNBC گفته است:

تنها دلیلی که بیت کوین هنوز تسلیم پایان اجتناب‌ناپذیر خود نشده این است که سرمایه‌گذاران کم سن و سال‌تر شستشو مغزی داده‌شده‌اند، و تمایل زیادی نسبت به خرید این دارایی نوظهور پیداکرده‌اند.

من یک کلاه‌بردار بودم، و مثل آب خوردن این کار را انجام می‌دادم. این دقیقاً همان اتفاقی است که بیت کوین در وضعیت کنونی تجربه می‌کند.

[گرگ وال استریت: سرمایه‌گذاران بیت کوین شستشوی مغزی شده‌اند !] ​

مستند (بیت کوین: شکوفایی یا فروپاشی) از شبکه CNBC

این بخش از مصاحبه او دوشنبه هفته آینده در مستند (بیت کوین: شکوفایی یا فروپاشی) از شبکه CNBC پخش خواهد شد.

بلفورت در ادامه گفته است:

خیلی احمقانه است، یک عده سرمایه‌گذار کم سن و سال به اراده خود شست و شوی مغزی داده‌شده‌اند. ما حتی نمی‌دانیم این امر واقعاً تا چه اندازه بد است.

ماجرای کلاه‌برداری و فعالیت‌های غیرقانونی بلفورت در فیلم سینمایی گرگ وال استریت-ساخته سال ۲۰۱۳، به تصویر کشیده شده است. او ادعا می‌کند که کلاه‌برداران، به شدت بیت کوین جمع کرده‌اند و سعی دارند آن‌ها را به سرمایه‌گذاران کوچک و معمولی قالب کنند. به عقیده بلفورت این سرمایه‌گذاران احتمالاً گرفتار یک حباب برخاسته از چرخه هایپ خواهند شد.

[گرگ وال استریت: سرمایه‌گذاران بیت کوین شستشوی مغزی شده‌اند !]

دی‌کاپریو در نقش جوردن بلفورت در فیلم گرگ وال استریت

بلفورت به این نوع خریداران به‌اصطلاح صاف و ساده هشدار داده است:

اگر یک نفر که به‌ظاهر نیت خوبی دارد مستقیم به‌طرف شما آمد و گفت من به سرمایه‌گذاری در فلان دارایی ایمان دارم زیرا در بلندمدت سود خوبی خواهد داشت، توصیه من به شما این است: با تمام قدرت از او دور شوید.

بیت کوین مثل یک سراب از دیده‌ها ناپدید می‌شود، و افراد زیادی را زخم‌خورده باقی می‌گذارد.

اما این اولین هشدار بلفورت به سرمایه‌گذاران نبوده است، او پیش‌ازاین در مورد بیت کوین به سرمایه‌گذاران هشدار داده است.

جوردن بلفورت

در ماه سپتامبر، بلفورت اظهار داشت که ارز دیجیتال یک «کلاه‌برداری» و عرضه اولیه سکه (ico) احتمالاً «بزرگ‌ترین کلاه‌برداری در طول تاریخ» است.

جردن بلفورت رشد عجیب قیمت بیت کوین را با نظریه اقتصادی «احمق‌تر از من» (Greater Fool Theory) توجیه کرده است. پس از حضور یک کاهش شش ماهه در بازار، استدلال بلفورت در ماه ژوئن این بود که احمق‌ها در بازار تمام‌شده‌اند.

او به این نکته اشاره‌کرده است که سقوطی بزرگ و حتمی انتظار ارزهای دیجیتال را می‌کشد. اما این هشدارها هنوز در بازار تحقق‌نیافته‌اند.

منبع: ccn


دیدگاه تان را بنویسید