رییس جمهور روحانی شب گذشته در گفت و گویی تلویزیونی با مردم صحبت کرد.

به گزارش جماران، برخی چهره های سیاسی به سخنان شب گذشته روحانی واکنش نشان دادند.

محمود صادقی در حساب توییتری خود نوشت:

در پی پالس‌های مثبت در مصاحبه روحانی: حفظ رویکرد صلح جویانه، تنش زدایی و تعامل توأم بااقتدار با دنیا، ابراز رضایت از مواضع و اقدامات ۴+۱ برای حفظ برجام، تعدیل سیاست‌های ارزی، تأکید بر ضرورت وحدت و تعامل بین مردم و حاکمیت و بین قوا، عزم دولت برای شفافیت و مبارزه با فساد...

همچنین جعفرزاده ایمن آبادی نیز گفت:  رییس‌جمهور باید زودتر از این با مردم حرف می‌زد

 

استقبال مجید انصاری از پیشنهاد رئیس‌جمهور 

 

انصاری تصریح کرد: آقای روحانی خواستند در صحبت های خود بگویند که این راهکار در قانون اساسی وجود دارد. اما وقتی صحبت از رفراندوم به میان می آید برخی جریانات سیاسی یا اشخاص از روی آگاهی یا یا ناآگاهی این مسئله را مساوی با نوعی تجدید نظر خواهی در برخی خطوط نظام یا ساختار نظام تلقی می کنند و به همین دلیل علیه آن موضع می گیرند.

 

 

 نماینده تهران: منتظر رییس جمهور در مجلس هستیم 

 فاطمه سعیدی در توییتر خود نوشت:

انتظار داریم ایستادگی رییس جمهور بر وعده‌های سال ۹۲ را در مقام عمل هم ببینیم. همچنین بی صبرانه منتظر پاسخ‌های صریح‌تر آقای #روحانی به ویژه پیرامون ریشه داخلی برخی مشکلات در #مجلس هستیم

وعده ی روحانی یک شعار نیست!

رضا نصری کارشناس مسائل بین الملل در حساب توییتری خود نوشت:

آقای  روحانی می‌گویند از بحران به سلامتی عبور می‌کنیم. این یک شعار نیست. امروز، همزمان با آغاز دور جدید تحریم‌ها، مهم‌ترین کشورهای دنیا در حمایت از ایران بیانیه صادر کردند. برای اولین بار در ۴۰ سال،  ایران دیگر تنها نیست. کافی است این انسجام خارجی را با انسجام داخلی درآمیزیم.

 

در اجزای صحبت روحانی نیز نکات خوبی بیان شد

حمید رضا جلایی پور در کانال تلگرامی خود نوشت: هر سخنرانی یک اثر کلی بر مخاطب دارد و در عین حال هر سخنرانی یک تعداد اجزای تشکیل دهنده دارد. به نظر من در مجموع سخنان روحانی خوب بود و در زمینه و زمانه التهابی فعلی به جامعه آرامش می‌داد و به نظام بین‌الملل صلابت نشان داد.

در اجزای صحبت روحانی نیز نکات خوبی بیان شد. برخلاف دفعه پیش بحث ارز را و بحث نیازمندی‌های اساسی را به مردم خوب توضیح داد. راه را برای مذاکره با عزت با آمریکا باز گذاشت. راجع به سوال از فروپاشی نظام خیلی مدنی و مردمی صحبت کرد و بجا از اصل ۵۹ دفاع کرد.  و در طول صحبت وعده بیخودی به مردم نداد.

البته روحانی در تحلیل اعتراضات دیماه ۹۶ و مرداد ۹۷ می‌توانست واژه اغتشاش را بکار نبرد و فقط کاربرد خشونت را محکوم کند.

اینکه گفته می‌شود سخنان روحانی به عمق بحران جامعه توجه نکرده سخن قابل دفاعی نیست. زیرا او نمی‌خواست در این نشست یک بحث تحلیلی بکند شاید در مجلس چنین کند. او در این صحبت مردم را در جریان بخشی از امور گذاشت و هم در برابر جنگ روانی ترامپ به محیط اجتماعی آرامش و امید داد.

 

نماینده پایداری: ضروری بود

 

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس گفت: هر وقت مردم احساس کردند کشور و انقلاب‌شان تهدید می‌شود و از سوی مسئولان‌شان در جریان این تهدیدات و خطرات قرار گرفتند با تمام وجود برای دفاع از آن به صحنه آمدند.

 

جلیلی: در این چندسال چه کردید؟ 
 
سعید جلیلی در حساب توییتری خود در واکنش به اظهاران رییس جهور در خصوص رجوع به همه پرسی نوشت: 
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.