به گزارش جماران؛ معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، ضمن انتشار عکسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور روحانی که به هلند سفر کرده با هوگو سیبلز دبیر کل دیوان دائمی داوری که قدیمی ترین نهاد حقوقی بین المللی در هلند است، دیدار و گفتگو کرد.

لعیا جنیدی در این دیدار با اشاره به تجربیات دیرینه حقوقی ایران در زمینه تدوین اسناد بین المللی داوری و اجرای قواعد داوری آنسیترال، مراکز مختلف داوری کشورمان و فعالیت های حقوقی این نهادها را به تفصیل معرفی و خواستار همکاری های تخصصی دیوان با نهادهای مزبور شد.

معاون رئیس جمهور کشورمان در امور حقوقی همچنین ظرفیت های دانشگاهی و آموزشی کشورمان در جهت همکاری های آتی در کلیه زمینه های حقوقی را برشمرد و خواستار آن شد که طرفین در این زمینه ها در مورد برنامه های مشخص و تخصصی مشترک در ایران وارد همکاری شوند.

وی همچنین یادآور شد ایران به عنوان یک کشور عضو دیوان آمادگی بهره مندی از خدمات فنی- تخصصی این نهاد حقوقی بین المللی را دارد و مناسب است برنامه هائی برای توانمند سازی نهادهای تخصصی کشورمان در این زمینه ارائه شود.

هوگو سیبلز دبیر کل دیوان دائمی داوری نیز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به معاون حقوقی رئیس جمهور کشورمان، به پیشینه و حضور فعال ایران در اجلاس های بین المللی مربوط به حل و فصل اختلافات بین المللی اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای تجارب خوبی در زمینه داوری بین المللی است و بر این اساس ظرفیت های علمی و تجربی موجود در ایران فرصت مناسبی برای گسترش همکاریها ارزیابی می شود.

طرفین در این دیدار همچنین در خصوص موافقت نامه های همکاری امضا شده فیمابین و نیز پیشنهاد موافقت نامه میزبان گفتگوهایی داشتند و مقرر شد موارد مطرح شده از سوی طرفین مورد پیگیری قرار گیرد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.