به گزارش جماران؛ علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در کانال تلگرامی خود نوشت:

«زمزمه تغییر در ارکان کمیسیون امنیت ملی مجلس، از سال اول ایجاد شد و پس از انتخابات سال دوم کمیسیون این خواسته طرفداران بیشتری پیدا کرد.

با نزدیک شدن به انتخابات سال سوم کمیسیون، مطالبه و اراده تغییر فراگیر و اجماعی شد و این مهم برای همه اعضاء روشن بود.

در انتخابات امسال کمیسیون،  هفته قبل و در زمان مقرر به رغم حضور اکثریت اعضاء بدلیل نرسیدن جلسه به نصاب لازم برای رای گیری (دوسوم اعضای ۲۳ نفره) نهایتا جلسه ای تشکیل نشد و رای گیری هم بعمل نیامد.

اگرچه برخی رسانه زمزمه آبستراکسیون را منعکس کردند ولی هیچ آبستراکسیونی از سوی هیچ گروهی انجام نشد و اعضا بصورت ترددی در کمیسیون حاضر می شدند وهمین امر مانع نصاب قطعی برای رای گیری می شد.

امروز رای گیری سال سوم با نامزدی اقایان بروجردی و ذوالنوری و فلاحت پیشه برای ریاست انجام شد که نهایتا آقای فلاحت پیشه منتخب نهایی و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شدند.

در فراکسیون امید آقای فلاحت پیشه بلحاظ ظرفیت مدیریتی پس از چند جلسه داخلی فراکسیونی، یکی از گزینه های فراکسیون امید در کنار دیگر گزینه های عضو فراکسیون مورد توافق اعضای امیدی کمیسیون امنیت قرار گرفت و به رغم انگیزه و جدیت اقای کواکبیان برای نامزدی ریاست، (والبته به نفع اقای فلاحت پیشه) در رقابت نهایی وارد نشد.

صرفنظر از تعداد آراء، اصل تغییر در کمیسیون گامی روبه جلو تلقی می شود و البته هیات رییسه جدید کمیسیون نیز انتظار همه اعضا را برای ایجاد تحول و تقویت کمیسیون با جدیت تمام دریافته اند.

تغییر دیگری که در کمیسیون انجام شد انتخاب اقای نجفی (نماینده بابل) بعنوان سخنگو بود که این تغییر نیز میتواند در سطح خود در حوزه رسانه و مناسبات بین قوا اثر بخش باشد.

آقای فلاحت پیشه در اولین اظهارات خود در کمیسیون ضمن تشکر از خدمات و تلاشهای ارزنده دکتر بروجردی گفتند از وجود ایشان برای برنامه های کمیسیون استفاده موثر و مطلوب خواهیم داشت.

در دور جدید تحولات سیاسی و امنیتی در منطقه و جهان، نقش کمیسیون امنیت ملی میتواند پشتوانه ای کارامد و موثر برای  پیشبرد سیاستهای کشور در مواجهه با پدیده های پیش رو در سطح جهان باشد.

توفیقات فراکسیون امید در ایجاد تغییر در کمیسیونهای مختلف در این دوره از انتخابات، نه تنها در افکار عمومی و جریان اصلاحات بارقه امید را روشن کرد بلکه انگیزه اعضاء را به طرز شگفت انگیزی تقویت کرده و ارتقاء داد.

با تغییرات انجام شده در کمیسیونها، وزن فراکسیون امید در این دوره از انتخابات در صحن و کمیسیونها، به بهترین شکل ممکن و بنحو خیره کننده ای روشن شد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.