یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

کوچ فرمایان چرا خود کوچ کمتر می‌کنند؟

این بار حق با امام جمعه مشهد است

ترک میدان تلگرام مثل آن می ماند که ما از ماهواره استفاده نکنیم و یا اصل اینترنت را رها کنیم. یا برای اینکه دشنام نشنویم، در خیابان ها راه نرویم. ریانی که داری فکر است و «اندیشه ی مهاجم» دارد ،از هر وسیله ای برای تبلیغ حقیقت بهره می گیرد. تنها ترسوها فرار می کنند.

پایگاه خبری جماران: عبدالزهرا شاهرودی طی یادداشتی نوشت: 

دیروز در میان صدها خبری که خواندیم، بازگشت دفتر جناب علم الهدی به تلگرام مورد توجه بسیاری قرار گرفت. البته زاویه نگاه افراد مختلف به این موضوع متفاوت بود. برخی اقرار به «کم رونق بودن شبکه های داخلی» را پر رنگ کرده بودند و برخی دیگر تغایر عمل و عقیده را مورد نقد قرار داده بودند. یکی از کاربران هم به شعر حافظ حاشیه زده بود که « کوچ فرمایان چرا خود کوچ کمتر می کنند». 

حقیقت امر آن است که من با آنچه دفتر امام جمعه مشهد انجام داده به طور کامل موافق هستم. ترک میدان آن هم میدانی که اکثریت مردم در آن حضور دارند و خبر و تحلیل خود را از آن می گیرند، اشتباه بزرگی است. هیچ اندیشه ای با قهر و « واگذاشتن میدان به رقیب » پیروز نمی شود. به تعبیر دیگر انکار واقعیت چیزی را عوض نمی کند و تنها شما را از یک امکان مسلم محروم می سازد. 

ترک میدان تلگرام مثل آن می ماند که ما از ماهواره استفاده نکنیم و یا اصل اینترنت را رها کنیم. یا برای اینکه دشنام نشنویم،  در خیابان ها راه نرویم. 

جریانی که داری فکر است و «اندیشه ی مهاجم» دارد ،از هر وسیله ای برای تبلیغ حقیقت بهره می گیرد. تنها ترسوها فرار می کنند. 

در طول تاریخ مذاهب، هرگاه یک مذهب در مقابل نقدها کم آورده است، به گوشه ای خزیده و هر نوع مباحثه و مجادله را بر پیروان خویش حرام کرده است. یادمان باشد ما در ابتدای انقلاب از صدور اندیشه انقلاب به خارج و بحث آزاد حتی با سلفی ها و غیر مذهبی ها استقبال می کردیم. 

ضمن اینکه «ترک تلگرام» یک آسیب اجتماعی دیگر هم دارد. حضور طرفداران نظام در یک جا و مخالفین در جای دیگر ، و بی اطلاعی ایشان از یکدیگر ،جامعه یک پارچه را به «جزیره های بی ارتباط با هم» تبدیل می کند. و این،  در دراز مدت به شکاف عمیق در ذهنیت جامعه منجر می شود. باور کنید سخن گفتن باهم، نقد همدیگر و حتی به سخره گرفتن هم ، درک ما را از جامعه ی خود ، به یکدیگر نزدیک تر می سازد. تحمل ما را بالاتر می برد و عصبانیت ها را فرو می کاهد. 

غرض آنکه این بار حق با دفتر امام جمعه مشهد است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.