به گزارش جماران؛ محمد علی نجفی، شهردار تهران، در کانال تلگرامی خود نوشت:

برای بسیاری از شهروندانِ تهرانی و غیر تهرانی، تهران یک مقصد و مامنِ جذاب برای گذراندن اوقات فراغت در نوروز نیست؛ بسیاری‌، فکر می‌کنند تهران در عید کسل کننده است و جنب و جوشی ندارد. این تصور برای پایتخت نشین‌ها به خاطر تکراری بودن فضاهای شهری و برون‌شهری قوت پیدا می‌کند و برای غیرتهرانی‌ها به خاطر تصور نداشتنِ جاذبه شهری-تفریحی تهران در عید! اما هیچ‌کدام از این تصویرها توصیف شهر تهران نیست. تهرانِ پاک در نوروز مثل همیشه پر جنب  و جوش و مهمان‌نواز است.

من نه به عنوانِ شهردار تهران، که به عنوانِ شهروندِ این شهر بر این باورم که تهران در نوروز اتفاقا بسیار تماشایی است؛ از هیاهوی شهر شلوغ خبری نیست، هوا مطبوع و پاک است، غول ترافیک، شهروندان و مسافران را آزار نمی دهد و مردمِ خونگرم پایتخت، آغوش خود را به روی مسافران و گردشگران باز می کنند. هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده شهیرِ هم عصرِ ما می گوید:«تهران مجموعه‌ای از همه اقوام است و می‌شود داستان‌هایی براساس سرگذشت هرکدام از این آدم‌ها نوشت، آدم‌هایی که هریک گوشه‌ای از این شهر زندگی و تلاش می‌کنند و این شهررا از یک روستای کوچک به نام «چنارستان» به یکی از پایتخت‌های بزرگ، پرجمعیت و نامدار جهان تبدیل کرده‌اند».

شاید باورش سخت باشد ولی تهران یکی از شهرهایی است که بیشترین آثار و بناهای تاریخی، مجموعه های اقامتی و تفریحی، شهر بازی ها، پارک ها، اماکن و بقاع متبرکه، مسیرهای کوهنوردی،رستوران ها و کافه ها و سایت های گردشگری را در اختیار دارد و تقریبا هر شهروندی با هر سلیقه و علاقه مندی ای که دارد، تهران را در نوروز مقصدی جذاب برای گردشگری و ایرانگردی خواهد یافت.

پیشنهادِ من در اینجا به عنوانِ شهردار تهران به هموطنان شهرستانی این است که نوروز به تهران بیایید و از آنهایی هم که شهروند تهران هستند می خواهم که در تهران بمانند؛ نوروز 97 مدیریت جدید شهری پایتخت، همه ی توان خود را بسیج کرده اند تا تهران جای خوبی برای ماندن باشد. ما به کمک همکارانمان در بخش های مختلف شهرداری تهران، تمام تلاشمان را کرده ایم تا نوروز 97 برای آنهایی که در تهران هستند، روزهای خاطره انگیزی را رقم زده و آنها را با آغوش باز پذیرا باشیم. تمامی امکانات شهرداری تهران برای رفاه حال مردم بسیج شده و امیدواریم بتوانیم با تسهیلاتی که در شهر در نظر گرفته ایم، همراه و میزبان خوبی برای مسافرانِ نوروزی باشیم. تهرانِ ما، دیدنی کم ندارد، بیایید و تماشایش کنید، بمانید و کشفش کنید؛ تهران شهری است که از نو باید کشفش کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.