به گزارش جماران، عزت الله ضرغامی در کانال تلگرامی خود نوشت: این روزها کلیدواژه «سمپاد» مورد بحث بخشی از مردم و تاحدی موجب نگرانی در خانواده‌های مرتبط شده است. «سمپاد» مخفف «سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان» است.

از وظایف این سازمان اداره مدارس ویژه ی دانش آموزان دارای استعدادهای درخشان است.

    دانش آموزان صاحب استعدادهای درخشان در سراسر کشور بدون توجه به بضاعت و تمکن مالی می‌توانند مورد «سنجش ملی» قرار گرفته و با هزینه کم  و حتی در موارد خاص  به صورت رایگان در این مدارس تحصیل کنند.

این فرآیند خیلی خوب است.  عدالت آموزشی برای استعدادهای درخشان.

  وزارت آموزش و پرورش بر اساس مصوبه شورایعالی آموزش و پرورش، تصمیم به حذف دوره اول متوسطه این مدارس گرفته و آزمون اردیبهشت 97 را لغو کرده است.

آنان دلایل خاصی برای این اقدام دارند و متقابلاً پاسخ‌های متقن و محکمی نیز دریافت می‌کنند.

 شخصاً با این اقدام آموزش و پرورش مخالفم  اینگونه تصمیمات را در راستای تقویت شبکه‌های مدارس غیرانتفاعی و حاکمیت پول و سرمایه می‌دانم (دوران طبقه بندی #ساسانیان)!

   لازم است مصاحبه جناب آقای دکتر مخبر دبیر محترم شورایعالی انقلاب فرهنگی در پایان جلسه شورا، ملاک عمل قرار گیرد و روال قانونی این مدارس همچون گذشته ادامه پیدا کند.

 هرگونه تغییر در فرآیند جذب و تحصیل استعدادهای درخشان باید پس از بررسی دقیق و همه جانبه، در شورایعالی انقلاب فرهنگی مطرح و تصمیم گیری شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.