سفیر ایران در روسیه سرخط اخبار رسانه های روس را هرروز منتشر می کند.

به گزارش جماران، مهدی سنایی در کانال تلگرامی خود نوشت : 

- در روزهای پس از سقوط هواپیمای تهران – یاسوج، مقامات مختلف روسیه از جمله رئیس جمهور، رئیس شورای مفتیان و وزیر موقعیت های غیر مترقبه این حادثه را تسلیت گفته و مرکز ملی فضایی روسیه نیز در جهت یافتن محل سقوط با ایران همکاری کرد.   

-ژان ایو لدریان، وزیر امور خارجه فرانسه به مجلس این کشور اعلام کرد که می خواهد با تهران و مسکو در خصوص سوریه گفتگو کند و به همین دلیل به زودی به این دو کشور سفر خواهد کرد. 

 - سرویس مطبوعاتی شهر قازان گزارشی از دیدار شهردار این شهر با هیئتی از ایران به سرپرستی سید مجتبی علوی مقدم، معاون استاندار خراسان جنوبی خبر داد. طرفین در خصوص چشم اندازهای همکاری در زمینه های گردشگری و فرهنگی گفتگو کردند.

- گئورگی مرادف، معاون نخست وزیر کریمه از تصمیم این شبه جزیره برای ایجاد ارتباطات دریایی با ایران و سوریه خبر داد. وی هدف از اینکار را بهبود وضعیت اقتصادی کریمه عنوان کرد. 

- ایگور شووالف، معاون اول نخست وزیر روسیه در سخرانی اش در دوما در زمینه تشکیل شرایط حقوقی تامین مالی و توسعه اقتصادی دیجیتالی، از تلاش روسیه برای کنترل کالاهای برچسب زده شده با سیستم ماهواره ای گلوناس خبر داد. 

  -وزارت خارجه روسیه از کشته شدن دهها شهروند غیر نظامی روسی و کشورهای مستقل همسود در سوریه در ماه فوریه خبر داد. گفته می شود این افراد با اراده خود و با اهداف گوناگون به سوریه رفته بودند. 

- میخائیل بوگدانف و سرگئی ریابکوف، معاونین وزیر امور خارجه روسیه با آلون اوشپیز، معاون اول وزارت خارجه اسرائیل در مسکو دیدار و در خصوص اوضاع خاورمیانه، موضوع فلسطین و مناسبات دو جانبه به گفتگو نشستند. 

- بوگدانف و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقا، با حسام زکی، معاون دبیرکل لیگ کشورهای عربی که برای شرکت در نشست والدای در مسکو بود دیدار و در خصوص مسائل منطقه ای، فلسطین – اسرائیل، لیبی، یمن و همکاری های متقابل تبادل نظر کردند. 

- در سوریه، مرکز صلح روسیه به شدت مورد بمباران قرار گرفته اما هیچ نظامی روسی آسیب ندیده است. این در حالی است که بمباران سنگین مناطق مسکونی در دمشق زخمی ها و قربانیان زیادی داشت. 

- روزنامه الاحرام مصر از راه اندازی نخستین پرواز میان مسکو و قاهره توسط EgyptAir خبر داد. 

- سرگئی لاوروف در پایان مذاکرات با محمد آصف، همتای پاکستانی اش از تشکیل کمیسیون همکاری فنی – نظامی میان دو کشور خبر داد. 

- ایگور زوبوف، معاون وزیر کشور روسیه عنوان کرد که اوکراین به بزرگ ترین تولید کننده مواد مخدر صنعتی در اروپا تبدیل شده است. 

- پتر پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین قانون الحاق مجدد دونباس به اوکراین را امضا و بار دیگر روسیه را ستیزه جو خواند.

- روزنامه ایزوستیا به نقل از داده های سرویس آمار دولتی روسیه خبر داده است که در چهار سال گذشته بیش از 600 هزار نفر اوکراینی به روسیه مهاجرت کرده اند. 

- دریاسالار ولادیمیر والویف عنوان کرد که دو ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه برای روس ها تهدید نیستند زیرا مسکو ناوگان قوی تری در آنجا دارد و در صورت انجام اعمال تحریک آمیز، روسیه آنها را هدف می گیرد. 

- سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از لغو یک قرارداد سه میلیارد دلاری توسط یک کشور با روسیه به دلیل تحریم های جدید علیه مسکو خبر داد.

- ینس استولنبرگ، دبیر کل ناتو از تلاش ناتو برای همکاری با روسیه در قطب شمال خبر داد تا تشنج ها کاهش یابد. 

-مدیرعامل انجمن شبکه های داروخانه ای روسیه فروش دارو در سوپرمارکت ها را موجب کمبود و گران شدن دارو دانست و خواستار به اجرا در نیامدن این طرح شد. 

- شهرداری مسکو تصمیم دارد انتخابات روسیه را تزیین کند! شعبات انتخاباتی مسکو در روز 18 مارس با بنر و بادکنک تزیین می شوند تا حضور رای دهندگان در پای صندوق رای تقویت شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.