پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

راستی آزمایی یک ادعای جدید؛

سند خلاف گویی احمد منتظری

احمد منتظری فرزند آیت الله منتظری در مصاحبه‌ای، احمد خمینی را متهم کرد که از سال ۵۹ برای حذف آیت‌الله منتظری برنامه‌ریزی کرده و قصد داشته رهبر جمهوری اسلامی شود اما فوت امام خمینی «زودتر از زمانی که او تصور می‌کرد رخ داد و برنامه‌شان پیش نرفت».

به گزارش جماران،  رو ح الله امین آبادی در کانال «مطبوعات قدیمی»  نوشت:

برای من که به روزنامه ها و اسناد مرتبط با  دهه شصت دسترسی دارم این ادعا بسیار عجیب و شگفت انگیز بود بخصوص آن که رویدادهای چند ساله ابتدایی انقلاب را برای تدوین مجموعه  ایران پس از انقلاب اسلامی روز به روز مطالعه و مرور کرده ام و به چیزی غیر از آن چه که احمد منتظری آن را بر زبان آورده است برخورد کرده ام.

در ادامه به بخشی از گفت و گوی مرحوم  حاج سیداحمد خمینی با  روزنامه اطلاعات ، 8 اردیبهشت 1361 اشاره می کنم و نتیجه را به مخاطبین گرامی وا می گذارم که آیا این گفت و گو با آن ادعا منطبق هست یا نه؟!

فرزند امام خمینی در این مصاحبه و در پاسخ به این سوال که به نظر شما چه کسی شایستگی این را دارد که پس از امام رهبر آینده جمهوری اسلامی شود می گوید :  از آن جا که قانون اساسی معین کرده است باید خبرگان تعیین شوند تا رهبر و یا شورای رهبری را به مردم معرفی نمایند سوابق طولانی مبارزاتی حضرت آیت الله العظمی منتظری چیزی نیست که این  مرجع را از سایر مراجع عالیقدر که همگی از خوبان و متدینین می باشند به صورتی روشن جدا نکند. چه کسی است که این عالم جلیل القدر را بشناسد و بداند که چه شکنجه هایی و صدمه هایی خورده است و نگوید بدون شک رهبری آینده انقلاب با او است. 

نمی خواهم بگویم سایر مراجع بزرگوار تقلید دامت برکاتهم خدای نکرده کمبودی دارند، خیر می خواهم بگویم که خود آن بزرگواران عالیقدر می دانند که مسئله رهبری چیزی نیست که تجربه مبارزاتی طولانی را نخواهد. البته این یک عقیده شخصی است که حضرات آقایان منتخبین وقتی انتخاب شدند خود تصمیم می گیرند ولی فکر نمی کنم مثلا حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی که ما در طول انقلاب جز خدمت به انقلاب و جمهوری چیزی از ایشان ندیده ایم و با کمال خلوص و تقوایی که در ایشان سراغ داریم از این حرف من برنجند، چون خودشان بارها فرموده اند که من همین کاری که می کنم امیدوارم نزد خداوند قبول افتد که می گویم به یقین قبول خواهد افتاد. ولی من یقین دارم که خود ایشان هم مرجع و فقیه عالیقدر آقای منتظری را معرفی خواهند کرد. البته این با خبرگان است.

مقام علمی و عملی این چریک پیر بر کسی حتی مراجع بزرگوار دامت برکاتهم پوشیده نیست.

در این نوشتار به دنبال تحلیل این نیستیم که نشان دهیم آیا سیداحمد خمینی اشتباه کرده بود یا نه بلکه روی سخن این جا است که چرا  احمد منتظری به این عریانی مرتکب  دروغ گویی عریان می شود؟ آیا به حضرات خبری رسیده است که آن دنیایی وجود ندارد و هر گونه  سبک زندگی و سخن گفتنی آزاد است؟!

اگر آقایان این گونه سیاست ورزی می کنند و آن را منطبق بر حقیقت و تقوا می دانند « وای اگر از پس امروز بود فردایی »

photo_2018-02-21_12-36-33

photo_2018-02-21_12-36-27

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.