به گزارش جماران؛ افشین علا در کانال تلگرامی خود نوشت: 

ما که نفهمیدیم علت داد و بیدادهای آقای حاتمی کیا در اختتامیه ی جشنواره ی فیلم فجر چه بود؟! واقعا کسی باور می کند این بزرگواران در نهادهای رسمی نظام، مظلوم واقع شده باشند؟!

درست است که در تمام دنیا، سینما و ورزش از سایر حوزه ها مخاطب وسیع تری دارد. درست است که چهره های ورزشی و سلبریتی ها همیشه و همه جا عزیزکرده اند. ولی در جمهوری اسلامی که نباید وضع بر این منوال باشد! آیا درست است که در کشور ما این همه نخبه و ادیب و هنرمند، خانه نشین باشند، اما امثال آقای حاتمی کیا که همواره قدر می بینند و در صدر می نشینند، باز هم با این همه حرارت، فریاد مظلومیت سر دهند؟!

ایشان که با کنایه ای رندانه، خود را هنرمند "وابسته به نظام" معرفی می کنند و برای جبران پیامدهای این "خودزنی" بلافاصله پشت اعتبار و محبوبیت حاج قاسم سلیمانی پنهان می شوند، دیگر چرا فریاد مظلومیت سر می دهند؟ چه می خواستید از مردم و از دستگاه های فرهنگی نظام که به شما ندادند؟!

از ایشان و سایر هنرمندانی که هم دولت ها حمایت شان می کنند، هم نهادهای قدرتمند غیررسمی، توقع داریم به احترام خیل بی شمار هنرمندان صاحبدل، دردمند، ساکت و بی ادعا، لااقل سکوت کنند و به کار پررونق خود مشغول باشند.

از دستگاه های دولتی، مؤسسات وابسته به نهادهای ارزشی و نظامی، و چهره های سیاسی هم انتظار می رود یا به حیطه ی هنر ورود نکنند یا قدردان همه باشند و فقط سراغ عزیزکرده ها نروند و این چهره ها را چنان پرتوقع نکنند که با دیدن کوچک ترین ناملایمات از کوره در بروند.

از انبوه مخاطبان عام و طرفداران چهره ها نیز انتظار می رود در شناخت نیات و انگیزه های مدعیان، تیزبین تر باشند و به صرف شنیدن هر صدای بلندی کف نزنند و هورا نکشند. آنانی که حق شان ادا نشده و مورد بی مهری قرار گرفته اند، از جنسی دیگرند. نباید به خاطر غرور و مناعت طبع و سکوت شان، ناشناخته باقی بمانند.

بد نیست حرف آخرم عین جمله ای باشد که از زبان "حاج کاظم" در فیلم دوست داشتنی آژانس شیشه ای جناب حاتمی کیا شنیده ایم: "خیبری ساکته، دود نداره، سوز داره!"

 افشین علا، ۲۲ بهمن ۱۳۹۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.