محبت کردن هزینه‌ای ندارد، ولی تأثیر عمیقی دارد. معنویت، انسان‌ها را به هم نزدیک می‌کند و مادیات بین آن‌ها فاصله ایجاد می‌کند. با پول نمی‌توان محبت و شادی را خرید، خیلی چیزها را نمی‌توان با پول و مادیات خرید.

به گزارش جماران؛ مصطفی معین در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

امروز در تشییع پیکر استاد دکتر یلدا در بیمارستان امام، ساعات اندوهباری را پشت سر گذاشتم، فقدان قدیسی مهربان و از خود گذشته سخت و غیر قابل تحمل است. همین احساس در چهره شاگردان، همکاران و همه دوستدارانش دیده می شد. روحش شاد و در جوار رحمت الهی با اولیایش محشور باشد. به همسر گرامی و خانواده عزیزش تسلیت می گویم و به عنوان یادبود، سفارشی چند از زبان استاد را به شما هدیه میکنم :

《من اگر بخواهم تجربه ۸۵ سال زندگی‌ام را خلاصه کنم یک جمله است، و آن اینکه "باید شاد بود و لازمه شاد بودن محبت کردن است!

محبت کردن هزینه‌ای ندارد، ولی تأثیر عمیقی دارد. معنویت، انسان‌ها را به هم نزدیک می‌کند و مادیات بین آن‌ها فاصله ایجاد می‌کند. با پول نمی‌توان محبت و شادی را خرید، خیلی چیزها را نمی‌توان با پول و مادیات خرید.

پس بی‌دریغ محبت کنید، چه اشکالی دارد، یک دکتر به بیمارانش با یک لبخند، با روی گشاده و مهربان، محبت کند، این‌ها هیچ هزینه‌ای ندارد و با هیچ پولی هم قابل‌خرید و فروش نیست، ولی تأثیری که در رابطه بیمار و دکتر دارد، بی‌نظیر است.

هیچ‌وقت فراموش نکنید، دشمن اصلی محبت کردن، توقع داشتن است، پس بی‌توقع و چشم‌داشت محبت کنید!

انتظاری از دنیا و مردم نداشته باشید. دنیا در معنی لغوی هم یعنی پست، پس به این دنیای بی‌ارزش خیلی دل‌بسته نشوید!

معنویت و احترام را به خاطر نفس خودشان رعایت کنید و محترم بدانید، نه اینکه به دنبال تأیید مردم باشید. اینکه من محبت کنم تا مردم بگویند، یلدا آدم خوبی است ،خیلی بی‌ارزش است. من اگر بتوانم از صمیم قلب و بی‌هیچ چشم‌داشتی محبت کنم، ارزش دارد وگرنه همان نگاه معامله‌ای می‌شود که گفتم. پس هیچ‌وقت با احساستان و با محبت کردن به هم معامله نکنید. تاثیری که یک لبخند و توجه پزشک می‌تواند داشته باشد، با هیچ دارویی قابل‌مقایسه نیست ،پس به بیمارانتان بی‌دریغ لبخند بزنید》.

"ای همه مردم

درین جهان به چه کارید؟ 

عمرِ گرانمایه راچگونه گزارید؟ هرچه به عالم بود اگر به کف آرید،

هیچ ندارید اگر عشق ندارید! وای شما دل به عشق اگر نسپارید،

گر به ثریا رسید هیچ نیرزد! عشق بورزید، دوست بدارید"!

(فریدون مشیری)

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.