سفیر کشورمان در لندن با اشاره به اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل، نمایش وی را به آن دلیل که هیچ سندی در قبال ادعاهایش ارایه نکرد، قانع‌کننده نداست.

 

به گزارش ایسنا، حمید بعیدی‌نژاد در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

خانم نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل با قرار دادن موشکی به عنوان پیش زمینه صحنه مصاحبه خود با منتخبی از خبرنگاران در نیویورک، تلاش تبلیغاتی زیادی کرد که خبرنگاران را قانع کند که ایران موشک‌های لازم را برای پرتاب به سعودی در اختیار یمن قرار داده است. اما شواهد فنی بسیار محدودی که وی بیان کرد و حتی قادر به نشان دادن آنها هم نبود به هیچ وجه برای اثبات اینکه این همان موشک قیام ایران است، کافی نبود. حتی به فرض اثبات ایرانی بودن موشک، او برای اینکه ثابت کند که این موشک ایرانی از یمن به عربستان شلیک شده است دو امر دیگر را باید ثابت می کرد که اصلا نتوانست و حتی آنها را مطرح هم نکرد. اول، این موشک دقیقا همان است که به فرودگاه عربستان پرتاب شده است و آنها همان موشک و نه موشکی از جای دیگر را حالا برای نمایش به نیویورک آورده‌اند، دوم اینکه باید ثابت می‌کرد ایران این موشک را مخفیانه بعد از زمان تصویب قطعنامه تحریمی شورای امنیت علیه یمن و نه قبل از قطعنامه به ارتش آن کشور منتقل کرده است.

حتی با اثبات این موارد خانم هیلی باید دلایل قانع‌کننده‌ای ارائه می‌کرد که چگونه در شرایطی که یمن تحت شدیدترین نظارت‌های بین‌المللی و تحت محاصره کامل دریایی و هوایی و زمینی قرار دارد، ایران توانسته است تعداد زیادی از این موشک‌ها را به یمن تحویل دهد که شواهدی هم برای آن ارائه نکرد.

در هر حال، در همان ساعاتی که خانم هیلی مشغول اجرای این نمایش ساختگی بود، عربستان باز هم با سلاح‌های آمریکایی خود به یمن حمله کرد که در اثر آن عده زیادی کشته شدند. بی‌شک آمریکا که خود با صدور ده‌ها میلیارد دلار اسلحه به عربستان نقش مستقیمی در کشتار مردم بی‌گناه دارد، از هیچ‌گونه مشروعیتی برخوردار نیست که بخواهد خود را در جایگاه دفاع از مردم یمن قرار داده و بحثی نسبت به ضرورت توقف سلاح به یمن را دنبال کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.