نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تصمیم درست در قدم اول نیاز به داده‌های جامع و درست دارد؛ ما داریم مدیریت می‌کنیم؛ ولی شاخه‌های مدیریت نداریم. ورودی و خروجی مدیران چقدر است.

به گزارش جماران؛ در صفحه اینستاگرام منتسب به مسعود پزشکیان چکیده ای از اظهارات او در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز منتشر شده است:

کسی با ٨٠ میلیون نفر دوهزار و ٧٠٠ دانشگاه تأسیس نمی‌کند؛ در‌حالی‌که ما این کار را کردیم و به آن افتخار می‌کنیم؛ چرا باید دو هزار دانشگاه تأسیس کنیم؛ می‌شد صد تا دانشگاه داشتیم؛ ولی درست و حسابی. بعضی از دانشگاه‌ها سطح پایین‌تری از مدرسه دارند

تصمیم درست در قدم اول نیاز به داده‌های جامع و درست دارد؛ ما داریم مدیریت می‌کنیم؛ ولی شاخه‌های مدیریت نداریم. ورودی و خروجی مدیران چقدر است. ورودی و خروجی بدیهی‌ترین جزئی است که باید داشته باشیم.

 مجلس ساختار نظارتی دارد؛ دیوان محاسبات و کمیسیون‌ها آیا این کار را می‌کنند؟ بله ولی غیرعلمی

بابک زنجانی نوک کوه بود؛ در زمان احمدی‌نژاد پول زیادی داشتیم و اگر ده میلیارد دلار می‌دادیم به سه استان شمالغرب کشور، می‌توانستیم تمام شهرهای این سه استان را با قطار به هم وصل کنیم؛ ولی حالا تلاش می‌کنیم که سرمایه‌دار خارجی بیاوریم. معلوم نیست آن پول‌ها چگونه خرج شده است!؟

برجام باعث شد تا بتوانیم گاز و نفت را بفروشیم؛ در‌حالی‌که قبلا نمی‌توانستیم بفروشیم. قبلا می‌بردند و ما نمی‌فروختیم؛ ولی الان می‌فروشیم؛ من الان هم با برجام موافقم؛ چون الان داریم با عدد و رقم کار می‌کنیم.

نظام پارلمانی یک زیرساخت می‌خواهد که دارای احزاب رشد‌یافته باشند که به نظرات‌شان درباره اقتصاد، آموزش و... رأی می‌دهند. ما وقتی چنین ساختاری نداریم، چرا باید به نظام پارلمانی تبدیل شویم. وقتی زیرساخت نداریم، در عمل دچار مشکل خواهیم شد.

او در پاسخ به سؤالی درباره اجرا‌نشدن اصل پانزدهم قانون اساسی و همچنین فقدان  فرهنگستان زبان مادری گفت: «درباره این موضوع چالش‌هایی است که دچار برخوردهای سلیقه‌ای می‌شویم. با وزیر آموزش و پرورش حرف زدیم که باید قانون اجرا شود و او گفت که شورای انقلاب فرهنگی تصمیم گرفته؛ درحالی‌که ما قبول نکردیم. پیگیر هستیم تا اجرا شود».

معیار عدالت، رفتار امام علی (ع) است؛ آن‌طوری که با برادرش برخورد کرد. ما نمی‌گذاریم یک زرتشتی وارد شورای شهر خود بشود؛ تا‌به‌حال شده شورای نگهبان یک قانون را به خاطر عدالت رد کند؟ عدل ما شده آستین کوتاه جوانان و موی بیرون از روسری بانوان!!

در شورای نگهبان از آقای جنتی پرسیدم آیا در قانون‌های داده‌شده به شورای نگهبان گفته شده است که این قانون بی‌عدالتی است؟ الان بدون هیچ محاکمه، بدون وکیل محاکمه می‌کنیم. آیا این عدل است؟ بنده با تمام وجود به اسلام، امام و... معتقدم؛

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.