اگر هیتلر وموسولینی ودانشمند انی که سلاح های کشنده را می سازند ،یک لحظه انسانیت وفطرت را مورد توجه قرار می دادند وضع جامعه بشری به اینجا منتهی نمی شد.

به گزارش جماران؛ جلال جلالی زاده رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 1396 در یادداشتی نوشت:

فکرمی کردیم که با پیشرفت علم وتکنولوژی بعضی از آدم ها هم فکرونظرشان عوض می شود،اما به نظر می رسد که چنین تصوری زیاد درست نباشد، همانگونه که برخی از خلق وخوها درطول تاریخ تغییر نمی کنند ، اخلاق ستمگران ،غاصبان ،دروغگویان وخیلی از عادت ها که در همه ی انسان ها ثابت پابرجاست، پس اگر فرد یا افرادی به صورت اصولی وریشه ای نتوانند خودرا تغییر دهند ویک شخصیت کامل انسانی را در روح وروان خود ایجاد ننمایند ،نمی توان انتظار اعمال ورفتار های مثبت مورد نظر را از آنان داشت.

اگراسلام تزکیه را مقدم بر تعلیم نموده بدان سبب است که باید رفتارها قبل از سواد وتحصیلات تغییر داد،وگرنه موجب خسران و زیان های بزرگی خواهد شد.

اگر هیتلر وموسولینی ودانشمند انی که سلاح های کشنده را می سازند ،یک لحظه انسانیت وفطرت را مورد توجه قرار می دادند وضع جامعه بشری به اینجا منتهی نمی شد.

ازسوی دیگر درگذشته ماندن وعدم فهم زمان موجب تناقض درزندگی گرفتاری های زیادی می شود،آقای اردوغان چرا از گذشته عبرت نمی گیرد ؟ داداش مگر میشه ملت هارا با دیوار از هم جدا کرد ؟ مگر این قطع صله رحم نیست؟ مگر این مرز مال شماست؟ درست است درجنگ چالدران که با اسب والا غ می جنگیدند ،این مرزها را می شد ازهم جدا کرد ،اما امروز که دنیا به دهکده ای تبدیل شده ،نهایت حماقت است که این همه هزینه را صرف ساختن دیوار کرد،مگر دیوار برلین را به یاد نداری که پس از سال ها که یک ملت را به دوقسمت تقسیم کرده بود ،چگونه وقتی که ملت آلمان اراده کرد به یک باره فروریخت ،پس اگر نصایح بنده را می شنوید ،این پول های زبان بسته را صرف ساختن دیوار  وایجاد فاصله دربین فرزندان یک ملت نکن ،چون این دیوارهای پوشالی به زودی فرومی ریزند بانیان آن انگشت حسر ت.ر ا می گزند و خاک پشیمانی را بر سر می ریزند، امیداست اردوغان دچار احساسات طاغوت مآبانه نگردد چهره ی یک سرزمین به هم پیوسته تاریخی را با آجر  وآهن نخراشد و صاحبان اصلیش  را  ازهم نپاشد  وبه  ندای عقل  ومنطق گوش فرادهد  که با بتن وسیمان نمی توان چیزی را به هم چسباند وبا از هم جدا کرد،این خاک به هم پیوسته است ،از هم گسسنه نخواهد شد ،پول هارا درجا دیگری هزینه نمایید نیازی به زحمت نیست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.