نماینده مردم تهران گفت: بعد از کرباسچی برای شهرداران بعدی تهران، صنعت خیره کننده پل سازی و ساماندهی مشاغل و صنوف و بازار مرکزی میوه و تره بار و بازارهای محلی میوه و تره بار در مناطق و روزنامه همشهری (اولین روزنامه رنگی تاریخ ایران) و طراحی و آغاز برج میلاد و حتی ساختمان شورای اسلامی شهر تهران همگی فراهم و مهیا شده بود.

به گزارش جماران؛ علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در کانال تلگرامی خود نوشت:

اقای چمران در آخرین روزهای حضور و ریاستش بر شورای اسلامی شهر تهران، ضمن مصاحبه خبری امروز اعلام کرده اند:

« بعد از قالیباف شهردار شدن سخت است»

 لازم است به ایشان یادآوری کنیم که بعد از آقای کرباسچی شهردار شدن آسان شد.

به دلائل عدیده:

بعد از کرباسجی همه مدلهای موفق اداره شهر و الگوهای اداره کلانشهر تهران فراهم بود و اعمال مدلها و الگوها نیازی به حرفه ای بودن و سابقه مدیریتی یا شهرداری نداشت.

 بعد از کرباسچی برای شهرداران بعدی تهران، صنعت خیره کننده پل سازی و ساماندهی مشاغل و صنوف و بازار مرکزی میوه و تره بار و بازارهای محلی میوه و تره بار در مناطق و روزنامه همشهری (اولین روزنامه رنگی تاریخ ایران) و طراحی و آغاز برج میلاد و حتی ساختمان شورای اسلامی شهر تهران همگی فراهم و مهیا شده بود.

ساختار تشکیلاتی شهرداری تهران از یک سازمان منفعل و ورشکسته و غبارآلود به سازمانی زنده و پویا و کارآمد متحول شده بود و الگوی مدیریت سازمانی و منابع انسانی مهیا شده بود.

فروشگاه‌های شهروند و پارکینگ‌هایی طبقاتی و پایانه های مسافربری چهارگانه بیهقی و شرق و غرب و جنوب متناسب با نیاز کلانشهر تهران ساماندهی و توسعه  یافته بود.

فضای متعفن منطقه کشتارگاه به بهترین و بزرگترین فضای سبز جنوب تهران تبدیل و فرهنگسراهای بیست‌گانه برای اولین بار احداث و پادگان های درون شهر به خارج از تهران منتقل و جایگزین آن دهها خانه هنرمندان و مراکز فرهنگی و آموزشی احداث شد.

 فرهنگ مشارکت شهروندان در اداره شهر پایه گذاری شده بود و حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری در اداره شهر و پاسخ به نیاز اجتماعی و فرهنگی شهروندان برجسته و مهم شده بود.

 یادمان باشد شهرداری به دوره قبل از کرباسچی و بعد از کرباسچی تقسیم شد.

 در شرایطی که خودرو و سوخت و جاده مهیا شده است هیچ راننده ای نمی‌تواند ادعای اختراع ماشین داشته باشد.

گرچه نخبه کشی رسمی ادامه دار در زیست بشری است اما تلاش کنیم قدردان خدمتگزاران و بزرگان وطن باشیم تا زمینه های نخبه پروری زنده بماند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.