دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت ها فرارسیدن سال نو مندایی و جشن عید بزرگ را به ایرانیان صائبین مندایی تبریک گفت:

به گزارش جماران حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی در اینستاگرام خود نوشت:

به نام خداوند بخشنده و مهربان
إِنَّ الَّذِینَ آمَنُواْ وَ الَّذِینَ هَادُواْ وَ النَّصَارَى وَ الصَّابِئِینَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الآخِرِ وَ عَمِلَ صَالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَ لاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لاَ هُمْ یَحْزَنُونَ (بقره/ ٦٢). آغاز سال نو مندایی و جشن عید بزرگ (نوروز ربا) را به ایرانیان عزیز صابئین مندایی و تمام پیروان پیام آور یکتاپرستی، صلح و عدالت؛ حضرت یحیی (ع)، صمیمانه تبریک و شادباش می‌گویم.
در قرآن کریم، نام دین صابئین بارها به نیکی و در کنار ادیان بزرگ همچون اسلام، زرتشت، یهودیت و مسیحیت بیان شده است (بقره ٦٢؛ مائده ٦٩؛ حج ١٧). ادیان بزرگی که بشر را به اخلاق، عدالت، مدارا، هم‌شناسی و همزیستی اخلاقی، انسانی و دینی دعوت می‌کنند. بنظر می رسد که راه سعادت بشر و رهایی از وضعیت نامطلوب موجود در جهان نیز، توجه به پیام مشترک این ادیان الاهی یعنی پرستش خدای یگانه، به رسمیت شناختن تفاوت‌ها، پذیرش دیگری، احترام متقابل پیروان ادیان توحیدی و بازگشت به آموزه‌ها و تعالیم ادیان آسمانی است. می توان گفت که از آموزه های اصلی و اساسی همۀ پیام آوران آسمانی همچون حضرت آدم، نوح، ابراهیم، زرتشت، موسی، یحیی، عیسی و محمد (که درود خدا بر تمام آنان باد) عدالت، عقلانیت، صلح، مدارا، اعتدال، همزیستی مسالمت آمیز و پرهیز از خشونت و افراط‌گرایی است.
اینجانب، ضمن آرزوی سالی سرشار از سعادت و شادکامی، از خداوند متعال، برای هموطنان عزیز صابئین مندایی بهروزی توأم با موفقیت را مسألت دارم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.