به گزارش جماران ، معصومه ابتکار در صفحه اینستاگرام خود اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی  را شرح داد.

وی نوشت: "اقداماتی که سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی انجام داده است: 

زیستگاههاى یوز آسیایی على رغم درخواست ها و فشارهاى متعدد به ویژه در خصوص معادن، همچنان بدون هیچ گونه تغییر حفاظت مى شوند.

به منظور ارتقاى کمى و کیفى حفاظت از زیستگاههاى یوز برنامه و لایحه اى در حال تدوین است که با نظر مساعد مجلس براى مدت پنج سال مجموعه اقداماتى فراتر از فعالیت هاى کنونى به اجرا در آید.

به عنوان برنامه پشتیبان براى یوز هاى در طبیعت، جدیت زیادى براى تکثیر این گونه برنامه ریزى شده است که به زودى نتایج آن اعلام مى شود.

ایمن سازى محورهاى پر خطر مرحله به مرحله جلو مى رود. هر چند مشکلات فنى از قبیل سستى خاک و مقاومت کم آن براى فونداسیون فنس در محور عباس آباد کار را با پیچیدگی هایى مواجه کرده اما مراحل دیگر مثل تابلوها و دوربین ها در حال نهایى شدن و نصب است.

ستاد کنترل دام و سگ گله در دو منطقه که مشکل حضور دام وجود دارد، یعنى ذخیره گاه زیستکره توران و پناهگاه حیات وحش میاندشت تشکیل شده و در تمام طول زمان حضور دام در این مناطق فعال خواهد بود. وظیفه این ستاد جلوگیرى از حضور دام غیر مجاز و بدون پروانه، کنترل بیماریهاى وابسته به دام و کنترل تعداد سگهاى گله خواهد بود. 

پروژه حفاظت از یوزپلنگ، تحت حمایت مالی و معنوی سازمان حفاظت محیط زیست است و این سازمان دو برابر حمایت های بین المللی هزینه می کند

از جمله حمایت های معنوی سازمان پاسخ مثبت به درخواست افزایش محیط بان از سوی پروژه بین المللی برای زیستگاه یوز بوده که سازمان محیط بانان را افزایش داده است.

پروژه با تشکل های غیردولتی نیز همکاری نزدیک دارد؛ از جمله انجمن یوزپلنگ ایرانی و میراث حیات وحش پارسیان."

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.