به گزارش جماران؛ حضور بانوان فوتبالدوست کشورمان در ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار تیم ملی فوتبال با کامبوج در مقدماتی جام جهانی 2020 با واکنش های بسیار همراه شد.

فاطمه سعیدی، سخنگوی فراکسیون امید مجلس:

«‌امروز شاهد عصر زیبای ورزشگاه آزادی بودیم. روز خوبی که زنان ایرانی بالاخره توانستند در آرامش و بدون به وجود آمدن حاشیه وارد ورزشگاه شوند و یکصدا همراه مردان نام بلند ایران را فریاد بزنند.به همه کسانی که تلاش کردند تا این عصر زیبا رقم بخورد خسته نباشید می‌گویم. دستمریزاد دختران ایران».

طیبه سیاوشی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی:

«‌از سال نخست نمایندگی به ‎ورزشگاه آمدم؛ به امید دیدن چنین روزی که ‎زنان ایرانی، آزادانه بتوانند در عرصهٔ هواداری ورزش مشارکت داشته باشند.

از آنجا که تجارب گذشته ثابت کرده فشار خارجی برای پیشبرد مطالبات داخلی مؤثر نیست، نباید تلاش‌های جامعهٔ مدنی، فراکسیون زنان و دولت را کتمان کرد.»

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس:

«‌ورزشگاه آزادی امروز شاهد حضور زنان فهیم و ورزش‌دوست سرزمینم بود.حضور زنان در مجامع مختلف حق طبیعی آنان است.امیدوارم با تلاش مسئولان زمینه حضور زنان در همه عرصه‌ها و مجامع ازجمله ورزشگاه‌ها بیشتر فراهم شود.

اعتماد به زنان و جوانان همیشه نتیجه‌بخش بوده است.

والبته خداقوت به تیم ملی»

علی ربیعی، سخنگوی دولت:

«‌آرام، منظم، شاد، پرهیجان، امن و برابر و با متانت . ورزشگاه آزادی امروز با حضور دختران و زنان سرزمینمان اینگونه است! و البته با گل های فراوان! خوشحالم از اینکه در آزادی هستیم.‎#زنان_ورزشگاه»

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور:

‌«امروز یکی از خواسته های بخش مهمی از زنان،جوانان و فعالان مدنی به خوبی تحقق یافت و ‎زنان برای تماشای ‎مسابقات فوتبال به ‎ورزشگاه آزادی رفتند. آگاهی و رشد مدنی زنان و مردان در ورزشگاه نشانه ای بود از احترام به حساسیتهای بخشهای دیگری ازجامعه و رفع نگرانی برای تداوم اقداماتی از این دست.»

سید فرید موسوی، نماینده تهران در مجلس:

«‌امروز دیدن خوشحالی ‎زنان و دختران ایرانی چقدر دلنشین بود؛ حتی بیشتر از اون ۱۴ تا گل.»

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس:

«»‌اهمیت رویداد امروز، بیش از نفس به رسمیت شناخته شدن حق حضور زنان در ورزشگاه، در تحول نگاه‌ها به شخصیت زن نهفته است؛ بسیاری از زنانی که امروز برای تماشای مسابقه‌ی ایران و کامبوج به  آزادی رفتند بیش از دغدغه‌ی تماشای بازی در پی اثبات هویت خود به عنوان نیمی از جامعه بودند.»

غلامرضا حیدری، نماینده تهران در مجلس:

‌«امروز به همراه همسرم درمسابقه فوتبال ایران کامبوج شرکت کردم.حضورزنان در ورزشگاه،شیرینی پیروزی را دوچندان کرد.این امر درراستای لزوم تحقق حقوق زنان،رفع تبعیض ناروا وایجاد نشاط و شادی عمومی ضروری به نظر میرسد که امیدواریم استمرار یابد.تشکراز نیروی انتظامی بابت فراهم کردن امنیت هواداران.»

مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان:

«با حضور  دختران و زنان قهرمان سرزمین‌مان در ورزشگاه، که با حفظ ارزش های فرهنگی و جایگاه والای بانوی ایرانی صورت گرفت یک روز تاریخی در تقویم ورزش کشورمان به ثبت رسید.  این حضور که نشان داد می‌توان ضمن رعایت ارزش‌های فرهنگی و اسلامی خواسته‌های مدنی بانوان کشورمان را محقق کرد برای سومین بار در یک سال گذشته تحقق یافت. از حمایت‌های رییس جمهور محترم، مسوولان عالی امنیتی و انتظامی، همکارانم در وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون که این حضور با همراهی آنان تحقق یافت تشکر می‌کنم.»

محمدرضا بادامچی، نماینده تهران در مجلس:

«بالاخره بعد از ۴۰سال اسامی تیم ملی از بلندگوی استادیوم آزادی برای "خانوم‌ها و آقایان" اعلام شد. حضور زنان در استادیوم، نشان داد نگرانی‌ها آنقدر جدی نبوده است.

 زنان در کمال ادب و با نهایت پاکیزگی، تیم‌ ملی را با بزرگواری و نهایت دقت، تشویق کردند بدون اینکه مشکل خاصی پیش بیاید.

امید است، فروش بلیط بدون ظرفیت محدود برای زنان هرچه زودتر فراهم شود تا شاهد حضور همه زنان فوتبال‌دوست در بازی‌های ملی و باشگاهی باشیم.»

تکمیل می شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.