معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور طی نامه ای به حجت الاسلام والمسلمین نقویان یکی از دلایل ناکارآمد بودن نظام اداری ایران را سازوکارهای گزینشی آن دانست.

به گزارش جماران، علی اکبر گرجی با انتشار تصاویر 6 صفحه ای نامه خود به دبیر هیات عالی گزینش کشور، نوشت: 

سازوکارهای  گزینش در وضعیت کنونی بیمار، تبعیض آمیز، غیرحرفه ای، استرس آور، غیر علمی، متقلب پرور، شایسته کش، سفله پرور، خلاقیت ستیز و مروج ریاکاری و چندچهرگی است. آیا وقت آن نرسیده تا فکری اساسی در این زمینه داشته باشیم و طرحی نو دراندازیم؟

دولتیان و مجلسیان به هوش باشند که گذر ایام بسی تندتر از آن است که  ما می پنداریم و مردم هم به شدت چشم انتظار برداشتن چند گام مهم و تحول آفرین هستند

او در بخشی از این نامه متذکر می‌شود که قانون گزینش معلمان، کارکنان آموزش‌وپرورش، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی با قانون اساسی، موازین شرعی و فرمان تاریخی امام خمینی(ره)(اینجا بخوانید) مغایرت دارد.

 

گرجی برای اثبات ادعای خود به اصول ۱۹، ۲۳،۵۷، ۲۸، ۳۶، ۳۷ و منشور حقوق شهروندی اشاره و پیشنهاد می‌کند تبصره‌ای به ماده ۲ این قانون الحاق و شروط مذکور در بند ۱ و ۲ مختص مشاغلی شود که طبق قانون اساسی اعتقاد به دین و مذهب رسمی برای احراز آن شرط است.

 تصاویر این نامه را می توانید در گالری زیر مشاهده کنید:

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
9 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.