روز گذشته سه سازمان وابسته به صنعت فضایی ایران از سوی خزانه‌داری آمریکا تحریم شدند، اما رئیس سازمان فضایی ایران اعلام کرده که «تحریم‌ها هیچ تاثیری در فعالیت‌های فضایی کشور ندارد».

به گزارش جماران؛ مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران، در اینستاگرام خود نوشت:

«تحریم! این کلمه‌ای است که این روزها از زبان دولتمردان آمریکا زیاد شنیده می شه و به تازگی تحریم سازمان فضایی، پژوهشگاه فضایی و پژوهشگاه هوافضا هم به آن‌ها اضافه شده است.

در تمام این سال‌ها که برنامه‌های فضایی ایران با اقتدار پیش رفته، مگر تحت تاثیر همه جانبه تحریم‌ها نبوده‌ایم؟

جوانان خلاق و متخصص ایران با اعمال تمام محدودیت‌ها و با شعار ما می‌توانیم شگفتی‌ساز شدند و در عرصه فضایی درخشیدند. از این پس هم این موضع گیری در برابر فعالیت‌های فضایی کاملا صلح آمیز سازمان فضایی ایران، هیچ تاثیری بر روند توسعه و پیشرفت این برنامه‌ها نخواهد داشت و با خودباوری که در جوانان و متخصصین ایران اسلامی وجود دارد، با شتاب بیشتر پروژه‌های خود را پیش خواهیم برد.

مقاصد ما کاملا صلح آمیز است و عضویت سازمان فضایی در کمیته استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل و موضع گیری‌های ما در مجامع بین‌المللی گویای این نکته است. 

هدف ما در توسعه فناوری فضایی بومی، ارائه خدمات کاربردی به جامعه، مدیریت بهینه منابع و در نهایت ارتقاء کیفیت زندگی مردم است و در این مسیر تلاش خود را دوچندان خواهیم کرد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.