به گزارش جماران؛ محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«دیشب در آخرین روز از هفته دولت و شب اول ماه محرم که ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)‌ بود، در برنامه نگاه یک حضور یافتم. در این برنامه شرح مفصلی از اقدامات دولت در سال گذشته و برنامه های پیش رو بیان کردم از جمله اینکه سال 97 برای ملت، دولت و سیاستهای خارجی سال سختی بود. 

سال 97 برای دولت و مردم و هم برای سیاست خارجی ما سالی سخت بود به علت آنکه همه با سختی هایی از جانب تحرکات آمریکا و دیگر کشورهای غربی، اسرائیل و همینطور عربستان سعودی مواجه شدیم و این سه کشور از همه امکاناتشان استفاده کردند تا فشار گسترده ای را بر مردم ، نظام و دولت ما وارد کنند. سال قبل شاهد تبلیغات منفی گسترده ای به نام جنگ تبلیغاتی و هم زمان با آن با فعالیت اتاق فکر این سه کشور به عنوان جنگ روانی مواجه بودیم و در چنین شرایطی هر روز یک تبلیغات و مطلب جدید از طریق فضای مجازی و رسانه های گوناگون با زبان فارسی و غیره را تبلیغ و پمپاژ می کردند و سعی داشتند فاصله ای میان مردم و نظام ایجاد کنند. در این وضع دولت تلاش می کرد برای اعتماد سازی بیشتر میان مردم و دولت زیرا رسانه های غربی در دوره ای تبلیغ می کردند که قرار است جنگ شود، در دوره ای از قحطی می گفتند که البته بی اثر هم نبود. قوای سه گانه، مجلس و سایر نهادها نظامی، انتظامی و امنیتی در مقابل فشارها، از انسجام بیشتری برخوردار می شدند و هر چه دوره سختی بود اما انتهای این دوره، نوروز امسال بود که همراه شد با رحمت الهی از حیث بارندگی و سیلی که در کشور جاری شد و ایجاد همبستگی میان مردم برای کمک به سیل زدگان کلاً فضا را عوض کرد. 

در ادامه تصریح کردم که در شرایط فعلی شاهد آنیم که وقتی آرامش و امیدواری به آینده وجود داشته باشد کارهای بزرگ هم انجام می شود.مثلا شاهد بودیم درپالایشگاه، پتروشیمی سدسازی، اتوبان، راه آهن و بخشهای مختلف در مقاطع گوناگون پروژه های بزرگی توسط رئیس جمهور یا معاون اول یا وزرا در استانهای مختلف افتتاح شد و ما خودمان با توجه به اینکه این پروژه ها مرتب در حال افتتاح بود به ذهن می آمد که هفته دولتمان کمی کم رونق است ولی دیدیم با عنایتی که شد در هفته دولت، از شنبه گذشته همه روزها در سراسر کشور پروژه ها و برنامه های متعددی داشتیم.

در هفته دولت که شنبه آخرین روز آن بود، اکثریت اعضای دولت فرصت یافتند از طریق برنامه های مختلف صدا و سیما با مردم و مخاطبانشان صبحت کنند و با بیان برنامه هایشان، دورنمایی از آینده را برای مردم ترسیم کنند که در همان برنامه از بابت همکاری و تعامل سازنده مدیران صدا و سیما با دولت تقدیر و تشکر کردم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.