یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

در حاشیه سخنان برادر مرحوم رکن آبادی

پایگاه خبری جماران: در خبرهای روز گذشته خواندیم که جناب آقای مرتضی رکن آبادی برادر مرحوم غضنفر رکن آبادی که در حادثه دردناک منا به رحمت خدا رفته بود،در مصاحبه با برنامه جهان آرا که از شبکه افق پخش می شود، با اشاره به آن اتفاق گفته است:« ایران سال گذشته هنگام انعقاد  قرارداد حج، توافق‌نامه‌ای را امضا کرده و بر اساس آن مسئولیت حادثه منا در سال ۱۳۹۴ را پذیرفته است.»

این خبر امروز توسط وزارت خارجه و حجّه الاسلام قاضی عسکر نماینده وقت ولی فقیه در حج تکذیب شده و از اساس باطل دانسته شد. درباره این مصاحبه نکاتی را لازم است به عنوان حاشیه مطرح کنم. 

اول اینکه جناب رکن آبادی لازم است سریع و بی پرده هم اسناد خود را اعلان نماید و اگر آن را از کسی شنیده مناسب است که نام آن فرد یا گروه را به طور شفاف اعلام کند. اینکه بر اعلان این مسئله اصرار می ورزم به این جهت است که این روزها به طور واضح گروهی دروغ های بزرگ را بر زبان نا آگاهان جاری می کنند تا به هر نحو که شده بخشی از نظام را «واداده و مرعوب» جلوه دهند. به همین جهت لازم است همین خبر به صورت کاملا شفاف تعقیب شود تا اگر واقعا کسی با دولت عربستان توافق نامه امضا کرده و مسئولیت کشته شده ها را متوجه دولت ایران کرده، رسوا شود و عواقب عمل خود را بر عهده گیرد.  و اگر این خبر دروغ است ، برای همگان معلوم شود که چه کسی و با چه هدفی چنین اعتماد مردم به نظام اسلامی را خدشه دار می کند. 

یادمان باشد که مذاکره کننده حج در این مورد دولت نیست و کل نظام و بعثه حج در این باره متهم شده اند. 

نکته دوم آنکه صدا و سیما و برنامه مذکور هم مناسب است توضیح دهد که چرا خبرهای غلط و اعتمادشکن را به این وضوح منتشر می کند. گویا برای ایشان هر چه باعث این تصور شود که در ایران گروهی «واداده و مرعوب » بر سرکارند، مطلوب است. و الا مگر می شود مسئله ای به این اندازه از اهمیت که مربوط به خون حدود ۵۰۰ ایرانی است و عواطف خانواده های بسیاری را جریحه دار کرده ، بی پشتوانه لازم نشر یابد؟ گویا مجری و تهیه کننده این برنامه فکر کرده اند وزارت خارجه مسئول مذاکرات بوده و خواسته اند در راستای «گاندو»،  میخی بر ادعای خود زده باشند. 

و نکته آخر آنکه وقتی مدعی العموم در جریان ادعای تقلب در انتخابات ۸۸ با این استدلال که این اتهام به نظام وارد شده است، ورود پیدا می کند، آیا نباید درباره این اتهام سنگین به نظام به سرعت وارد عمل شود؟ اگر کسی خون مردم را به مذاکره گذاشته، مورد تعقیب قرار گیرد و اگر دروغ و نسبت ناروا به نظام اسلامی داده شده، تکلیف بهتان زننده معلوم شود؟

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.