به گزارش جماران؛ ناصر فکوهی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«در سه سال اخیر افسانه ای در رسانه های آمریکایی بسیار رایج بود. اینکه دونالد ترامپ، حزب جمهوری خواه را که حزب آبراهام لینکلن و رونالد ریگان بوده ، به یک حزب نژاد پرست تبدیل کرده است.

اگر از لینکلن و تحول اساسی که حزب از دوره او تا قرن بیستم به خود دید بگذریم ( که بحثی طولانی است) ریگان که همراه با مارگارت تاچر در بریتانیا آغازگران "انقلاب محافظه کارانه" و در واقع نولیبرالیسم بی رحم و جدید سرمایه داری بودند یکی از نژادپرست ترین ریس جمهوران آمریکا نیز بوده است.

این مطلب دیروز در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۹ با انتشار نواری محرمانه از گفتگوی میان رونالد ریگان که در آن زمان سناتور بود و ریچارد نیکسون ، رئیس جمهور مجرم و فاسد وقت در آمریکا، به وسیله کتابخانه ریاست جمهوری نیکسون، به اثبات رسید.

در این نوار که در آستانه پذیرش دولت چین به سازمان ملل متحد ضبط شده، ریگان از نمایندگان کشورهای آفریقایی با این ورود برخلاف او موافق بودتد، با عنوان "میمون" هایی که "کفش هم بلد نیستند به پا کنند" یاد می کند و فردای آن روز هم نیکسون با اشاره به صحبت های ریگان به این نمایندگان با عنوان "آدم خوار" اشاره می کند.

این واقعیت حزب جمهوری خواه آمریکا است که ترامپ را در آن باید یک محصول کامل و بی نقص دانست و نه یک انحراف در تاریخ حزب.

نژاد پرستی ملی گرای آمریکایی، هر روز آشکارتر می شود و با شکستن افسانه ریگان و وطن پرستی او در برابر نژادپرستی ترامپ روشن می شود که ایدئولوژی های طرفدار برتری فرهنگی در هیچ کجا ،از جمله در کشور ما، نمی توانند به چیزی جز به اندیشه های فاشیستی برسند و در همه جا از ساده لوحی مردمی که به میراث فرهنگی خود علاقمندند سو استفاده می کنند.»

گزارشی مفصل در خصوص رسوایی جدید در حزب جمهوری خواه را در اینجا بخوانید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.